Gezondheid alle pijlers

Overstappen van verzekeraar

29-08-2011 11:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil momenteel graag overstappen van verzekeraar, Ik zit nu bij izz samen met mijn dochter in 1 pakket. Nu hebben zij mijn aanvullende verzekering tijdelijk stop gezet doordat administratiekosten á 2,00 euro niet op tijd betaald zijn. Gewoon over het hoofd gezien, maar vind dit wel een erg harde maatregel van izz. Hier baal ik dan ook ontzettend van, want heb voor mijn dochtertje de aanvullende verzekering hard nodig.

Weet iemand hoe het zit met overstappen van verzekeraar? Dat kan maar 1 keer per jaar toch? Of zijn daar uitzonderingen voor? En heeft iemand goede ervaringen met een verzekeraar voor mensen met een gezin?

Dankje!
Misschien geen antwoord op je vraag, maar kun je IZZ niet bellen en om coulance vragen? Dat je de administratiekosten per ongeluk over het hoofd hebt gezien, dat het echt niet nog eens gebeurt, enz.? Volgens mij kun je maar een keer per jaar opzeggen...
Ik zou inderdaad even bellen, want dit moet toch wel recht gezet kunnen worden. Daarnaast is het misschien handiger een machtiging af te geven, dan heb je nooit meer zulke problemen.

Naar mijn ervaring is IZZ wel erg slecht met administratie en telefoontjes beantwoorden en doen wat ze zeggen en dergelijken. Ik kreeg nog wat geld van ze terug en dat was wel zo ingewikkeld voor ze. Ze bleven het maar verkeerd doen. (Geld naar de rekening van een ander overmaken bijvoorbeeld: tja, daar heb ik dus niks aan... Ik denk dat ik er wel zo'n 7 keer over heb moeten bellen. Maar uiteindelijk wel terug gekregen. Was voor mij ook een reden om over te stappen.
Je kunt 1 keer per jaar, per 1 januari/februari overstappen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stopgezet of opgeschort?

Dat laatste zou betekenen dat je aanvullende verzekering weer loopt als je betaald hebt. En dat moet je sowieso nog... Dus ik zou die 2 euro om te beginnen zo snel mogelijk voldoen.
gezondheidsguru, wij hebben goede ervaringen met Salland verzekeringen. Vooral bekend in het Oosten van het land maar ze dekken alle kosten uiteraard landelijk. Hele prettige verzekering, snel met terugbetalen van facturen, servicegericht en niet duur (ik betaal iets van 143 euro voor gezinspolis met aanvullende verzekeringen (voor mij en 2 kinderen). Zou zeker even op hun site kijken als ik jou was. Overstappen kan inderdaad pas per 1 januari. Succes!
Oh, ik zie het: tijdelijk stopgezet = opgeschort.

Snel betalen dus. Is niet flauw. Vanaf welk bedrag zouden ze dan wel mogen opschorten...?

Ik heb goede ervaring met AnderZorg. Alles digitaal, moet je liggen.

Heb geen gezinspolis, dus dat weet ik niet.
Hoi allemaal, bedankt alvast voor de reacties.

Ik heb de 2 euro al een week geleden betaald, maar het feit dat de aanvullende verzekering is weggevallen wordt niet hersteld door betaling. Sterker nog, ik merkte pas dat het stopgezet werd doordat ik een nieuwe polis toegestuurd kreeg waarop ik zag dat er geen aanvullende verzekering meer bij zat.

Pas na twee keer bellen kwam IZZ erachter dat het door de te laat betaalde 2 euro kwam. Pas bij de volgende polis (dat is dan denk ik volgend jaar zal ik dan weer aanvullend verzekerd kunnen zijn)

Ik ga inderdaad eens kijken hoe het zit met een coulance-regeling, want anders betekent het dat ik tot januari zonder aanvullende verzekering zit. En dat vind ik, voor een klant die altijd goed betaald, toch wel een beetje flauw.. toch?

Ik ga me in ieder geval orrienteren op een andere verzekering
Is de aanvullende verzekering nu geschorst of geroyeerd? Als het goed is heb je een brief gehad waarin dit staat.(wettelijk verplicht)

Schorsing wordt opgeheven na betaling van de achterstand. Bijvoorbeeld je hebt op 25 augustus je nota voldaan, dan heb je vanaf 26 augustus weer recht op vergoedingen uit je aanvullende verzekering.

Royement is een ander verhaal, dan moet je je betalingsachterstand aan een deurwaarder betalen. Als je dit binnen 60 dagen hebt voldaan na royementsdatum dan kun je weer gebruik maken van je aanvullende verzekering.
Hoi Merel, ik weet niet of het geschorst of geroyeerd is, ik kreeg gewoon een nieuwe polisbrief ineens. ik heb van IZZ geen brief ontvangen waarin iets dergelijks stond. Ook dat je na betaling weer meteen vergoed bent met aanvullende verzekering is hier niet het geval. Ik heb een mail moeten sturen met de vraag of er een coulanceregeling kan worden toegepast. Volgens mij ben ik dan pas vanaf volgende maand weer aanvullend verzekerd. Ook is er nooit een deurwaarder of een incassobureau tussen geweest.

Als je het mij vraag, vind ik het allemaal erg onprofessioneel. Merel, hoe weet je dat ze het in een brief wettelijk verplicht zijn te melden? Anders ga ik kijken of een klacht kan indienen, of nog iets kan regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven