Overstappen zorgverzekering
woensdag 26 december 2018 om 20:19
woensdag 26 december 2018 om 20:27
Bedankt voor je antwoord. Ik heb al een goedkopere gevonden, bij Interpolis. Dit zou me in totaal 30 euro per maand schelen. Voor hetzelfde pakket en eigen risico. Maar op internet lees ik daar slechte ervaringen over. Rommelige administratie etc. Vandaar mijn vraag.
woensdag 26 december 2018 om 20:32
Niet helemaal. De dekking is hetzelfde maar er kan verschil zitten in keuzevrijheid. Met de goedkoopste verzekeringen kun je mogelijk niet in alle ziekenhuizen terecht. Even iets om op te letten dus!
Ook kan het voorkomen dat je een hoger eigen risico betaalt in ruil voor een lagere premie.
woensdag 26 december 2018 om 20:33
Ik zit al heel lang bij cz. Vond ze ook duur worden. Maar wel goed, ze doen nooit moeilijk over dure behandelingen, snelle reacties, hebben hun zaken goed op orde.
Maar toen heb ik eens gekeken naar de tandartsverzekering. De goedkoopste is nog zo'n 20 euro per maand voor 1 volwassene. Ik heb uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 5 jaar aan premie heb betaald en hoeveel ik daadwerkelijk heb gebruikt. Ik heb zo'n 550 euro meer betaald dan gebruikt. Tel daarbij op dat je maximaal 450 euro vergoed krijgt per jaar en dat je daarvan nog 250 zelf betaald aan premies. Dan vond ik die verzekering wel erg duur worden en onnodig. Daarom heb ik hem opgezegd en spaar ik die premie nu elke maand en betaal daar mijn tandarts zelf van. Dan hou ik over aan het eind van het jaar. Tenzij er rare dingen gebeuren en ik grote uitgaven heb. Maar dat risico wil ik wel lopen, want meer dan 200 euro verlies ik daar niet aan.
Dus je zou ook nog eens kritisch naar je tandartsverzekering kunnen kijken. Is die wel echt nodig en betaal je niet veel teveel?
Maar toen heb ik eens gekeken naar de tandartsverzekering. De goedkoopste is nog zo'n 20 euro per maand voor 1 volwassene. Ik heb uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 5 jaar aan premie heb betaald en hoeveel ik daadwerkelijk heb gebruikt. Ik heb zo'n 550 euro meer betaald dan gebruikt. Tel daarbij op dat je maximaal 450 euro vergoed krijgt per jaar en dat je daarvan nog 250 zelf betaald aan premies. Dan vond ik die verzekering wel erg duur worden en onnodig. Daarom heb ik hem opgezegd en spaar ik die premie nu elke maand en betaal daar mijn tandarts zelf van. Dan hou ik over aan het eind van het jaar. Tenzij er rare dingen gebeuren en ik grote uitgaven heb. Maar dat risico wil ik wel lopen, want meer dan 200 euro verlies ik daar niet aan.
Dus je zou ook nog eens kritisch naar je tandartsverzekering kunnen kijken. Is die wel echt nodig en betaal je niet veel teveel?
woensdag 26 december 2018 om 21:32
Nee hoor. Je kunt zelfs bij verschillende zorgverzekeringen aanvullend afsluiten maar dat is wel wat rommeliger.
Alle zorgaanbieders kunnen op bepaalde website zien waar mensen basis en aanvullend zijn verzekerd voor vergoedingen.
Door basisverzekering bij anderzorg te hebben met hoog eigen risico bespaar ik 15 euro per maand tov zilveren Kruis, maar vergoedingen bij zwangerschap zijn daar dan weer uitgekleed dus vandaar zilveren Kruis.