Gezondheid alle pijlers

Overstappen zorgverzekering

26-12-2018 20:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zorgverzekering wordt weer duurder. Ik ben op zoek naar een andere verzekering. Welke bevalt jullie goed en hoe duur? We zijn een gezin met 2 jonge kinderen. Basis zorgverzekering met alleen tandarts is voldoende. We zijn nu bij CZ, die bevalt heel goed maar wordt wel duur. Alvast bedankt!
Alle verzekeringen behalve de aanvullende zijn hetzelfde. Wettelijk zo bepaald.

Dus door een prijs vergelijk en kies.
Magick88 schreef:
26-12-2018 20:21

Dus door een prijs vergelijk en kies.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb al een goedkopere gevonden, bij Interpolis. Dit zou me in totaal 30 euro per maand schelen. Voor hetzelfde pakket en eigen risico. Maar op internet lees ik daar slechte ervaringen over. Rommelige administratie etc. Vandaar mijn vraag.
Magick88 schreef:
26-12-2018 20:21

Niet helemaal. De dekking is hetzelfde maar er kan verschil zitten in keuzevrijheid. Met de goedkoopste verzekeringen kun je mogelijk niet in alle ziekenhuizen terecht. Even iets om op te letten dus!

Ook kan het voorkomen dat je een hoger eigen risico betaalt in ruil voor een lagere premie.
Ik zit al heel lang bij cz. Vond ze ook duur worden. Maar wel goed, ze doen nooit moeilijk over dure behandelingen, snelle reacties, hebben hun zaken goed op orde.

Maar toen heb ik eens gekeken naar de tandartsverzekering. De goedkoopste is nog zo'n 20 euro per maand voor 1 volwassene. Ik heb uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 5 jaar aan premie heb betaald en hoeveel ik daadwerkelijk heb gebruikt. Ik heb zo'n 550 euro meer betaald dan gebruikt. Tel daarbij op dat je maximaal 450 euro vergoed krijgt per jaar en dat je daarvan nog 250 zelf betaald aan premies. Dan vond ik die verzekering wel erg duur worden en onnodig. Daarom heb ik hem opgezegd en spaar ik die premie nu elke maand en betaal daar mijn tandarts zelf van. Dan hou ik over aan het eind van het jaar. Tenzij er rare dingen gebeuren en ik grote uitgaven heb. Maar dat risico wil ik wel lopen, want meer dan 200 euro verlies ik daar niet aan.

Dus je zou ook nog eens kritisch naar je tandartsverzekering kunnen kijken. Is die wel echt nodig en betaal je niet veel teveel?
Ik zit komend jaar bij Ditzo. Een basis- en tandverzekering. Vrije zorgkeuze en de goedkoopste die ik kon vinden.
Ik heb basis bij anderzorg en aanvullend bij Zilveren Kruis.
1-Aapje schreef:
26-12-2018 20:36
Ik heb basis bij anderzorg en aanvullend bij Zilveren Kruis.

Huh, kan dat ook? Dat is nou nooit in me opgekomen.

Krijg je daar niet allerlei administratief gedoe mee als je een rekening krijgt van een zorgaanbieder?
Ik zit bij anderzorg basis + aanvullend en hoge eigen risico
Pffffff ja rotklus vind ik het ook. Ik heb een flinke tandartsbehandeling op de planning en al dat vergelijken word ik tureluurs van.

Ik kwam een verzekering tegen zonder eigen risico, hoe kan dat nou? Dat is toch wettelijk bepaald?
RikM schreef:
26-12-2018 20:38
Huh, kan dat ook? Dat is nou nooit in me opgekomen.

Krijg je daar niet allerlei administratief gedoe mee als je een rekening krijgt van een zorgaanbieder?
Nee hoor. Je kunt zelfs bij verschillende zorgverzekeringen aanvullend afsluiten maar dat is wel wat rommeliger.

Alle zorgaanbieders kunnen op bepaalde website zien waar mensen basis en aanvullend zijn verzekerd voor vergoedingen.

Door basisverzekering bij anderzorg te hebben met hoog eigen risico bespaar ik 15 euro per maand tov zilveren Kruis, maar vergoedingen bij zwangerschap zijn daar dan weer uitgekleed dus vandaar zilveren Kruis.
DSW, staat niet op de vergelijkingssites, omdat ze hiervoor niet willen betalen. Zeker de moeite waard om te bekijken. Beste prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening.
Ik betaal ook geen eigen risico
Is meeverzekerd en betaalt de collectiviteits dinges
Dat is de gemeente

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven