Gezondheid alle pijlers

Oververhit na fysieke inspanning

17-07-2019 13:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!!
Ik heb van kinds af aan al dat als ik fysiek sport of als het buiten warmer is dan 25graden dat ik oververhit raak, (warmte hoopt op in mijn hoofd) met knallende koppijn als gevolg. Ik ben ook migraine gevoelig, dus heb ook regelmatig migraine. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn met het zelfde probleem en die misschien tips hebben. Ik wordt er een beetje moedeloos van... :cry: ik drink voldoende op een dag, sauna resulteert ook in hoofdpijn en heb gewoon heel veel last van warmte in zijn algemeenheid. Las op internet iets over inspanninghoofdpijn.. Iemand hier ervaring mee?
anoniem_388307 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 00:07
20.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
17-07-2019 13:46
Veel drinken, nek koel houden met een natte lap en een hoed en niet fysiek sporten als het boven de 25 graden is. Ik zit zelden tot nooit in de volle zon en houd mijzelf bewust en actief koel.

Zo ingewikkeld hoeft het toch niet te zijn?

Eh jij hebt hier duidelijk geen benul van.

Ik heb hetzelfde als TO, ik kan eigenlijk niet sporten door de migraines die ik krijg van de hitte. Ik transpireer ook nagenoeg nooit. Af en toe een paar druppels, maar niet wat normaal is.

Ik heb van alles geprobeerd in de sportschool; speciale kleding, pauzes om af te koelen, vroeg in de ochtend gaan of juist later op de avond. Extra veel water drinken, ice packs. Niets helpt, want als ik het warm heb, begint de migraine al. Ik ben naar dokters e.d. geweest maar ik krijg altijd te horen: niets aan te doen.

Mijn oplossing: geen cardio meer in de sportschool. Cardio doe ik dmv hardlopen en fietsen op koele momenten (bijv vroeg in de ochtend). In de sportschool enkel krachttraining en ook op koele momenten.

En verder: als je te warm word, stop en koel af. Maak je polsen nat, drink water maar ga absoluut niet door sporten als je te heet bent. Dit is lastig en daardoor duurt conditie opbouwen langer, maar is het wel beter te doen.

Enne, ik snap je écht. Het is zo demotiverend dat elke keer als je gaat sporten, dat je thuis komt met hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
minilogue schreef:
18-07-2019 21:03
Eh jij hebt hier duidelijk geen benul van.

Ik heb hetzelfde als TO, ik kan eigenlijk niet sporten door de migraines die ik krijg van de hitte. Ik transpireer ook nagenoeg nooit. Af en toe een paar druppels, maar niet wat normaal is.

Ik heb van alles geprobeerd in de sportschool; speciale kleding, pauzes om af te koelen, vroeg in de ochtend gaan of juist later op de avond. Extra veel water drinken, ice packs. Niets helpt, want als ik het warm heb, begint de migraine al. Ik ben naar dokters e.d. geweest maar ik krijg altijd te horen: niets aan te doen.

Mijn oplossing: geen cardio meer in de sportschool. Cardio doe ik dmv hardlopen en fietsen op koele momenten (bijv vroeg in de ochtend). In de sportschool enkel krachttraining en ook op koele momenten.

En verder: als je te warm word, stop en koel af. Maak je polsen nat, drink water maar ga absoluut niet door sporten als je te heet bent. Dit is lastig en daardoor duurt conditie opbouwen langer, maar is het wel beter te doen.

Enne, ik snap je écht. Het is zo demotiverend dat elke keer als je gaat sporten, dat je thuis komt met hoofdpijn.
Heb je de sauna al geprobeerd? Ik zweette vroeger ook nooit, ook niet in de sauna. Maar na een paar sessies, en dan liefst in een sauna met wat hogere vochtigheidsgraad (begin anders in de stoombaden), leek het alsof er een kraantje werd opengezet. Dat is nooit meer echt dicht gegaan (al neemt het effect na een tijdje wel wat af, maar dan is 1x naar de sauna weer genoeg om hem weer helemaal open te zetten). Nog steeds zweet ik trouwens niet goed in élke saunacabine, het hangt af van de vochtigsheidsgraad en niet té heet is beter. Ik blijf ook meestal op de onderste bank. Een zoutsteensauna is nooit zo heet en werkt voor mij perfect.
Ik krijg dus nog steeds een erg rood hoofd als ik ga sporten, maar ik zweet nu wel. En dat koelt dan toch iets af. Ik krijg ook geen hoofdpijn meer. Nadeel is dat ik nu dus ook gewoon in mijn kleren zweet, als het erg warm weer is.
Wel goed afkoelen na de sauna anders krijg je idd hoofdpijn.
.
Alle reacties Link kopieren
minilogue schreef:
18-07-2019 21:03
Eh jij hebt hier duidelijk geen benul van.

Ik heb hetzelfde als TO, ik kan eigenlijk niet sporten door de migraines die ik krijg van de hitte. Ik transpireer ook nagenoeg nooit. Af en toe een paar druppels, maar niet wat normaal is.

Ik heb van alles geprobeerd in de sportschool; speciale kleding, pauzes om af te koelen, vroeg in de ochtend gaan of juist later op de avond. Extra veel water drinken, ice packs. Niets helpt, want als ik het warm heb, begint de migraine al. Ik ben naar dokters e.d. geweest maar ik krijg altijd te horen: niets aan te doen.

Mijn oplossing: geen cardio meer in de sportschool. Cardio doe ik dmv hardlopen en fietsen op koele momenten (bijv vroeg in de ochtend). In de sportschool enkel krachttraining en ook op koele momenten.

En verder: als je te warm word, stop en koel af. Maak je polsen nat, drink water maar ga absoluut niet door sporten als je te heet bent. Dit is lastig en daardoor duurt conditie opbouwen langer, maar is het wel beter te doen.

Enne, ik snap je écht. Het is zo demotiverend dat elke keer als je gaat sporten, dat je thuis komt met hoofdpijn.
Het is inderdaad erg demotiverend, ik wil graag sporten omdat ik ook al hypermobiel ben dus moet iets blijven doen om mijn spieren te onderhouden en dan heb ik dit😔

Ik ga inderdaad eens proberen om mijn polsen af te koelen als 't te warm wordt in m'n hoofd. En anders moet ik misschien maar wat anders doen wat rustiger is.
Alle reacties Link kopieren
ladym3 schreef:
17-07-2019 13:52
Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad, totdat ik standaard 5x per week een half uur cardio ging doen in de winter. Hierdoor ging ik erg transpireren.
Dit resulteerde erin, dat ik uiteindelijk ook bij hogere temperaturen ging transpireren en niet meer oververhit raakte.
Nu al jaren geen last meer van oververhitting, hoofdpijn of migraine bij inspanning.
Ga ik proberen in de winter periode. Maar zelfs met - 10 raak ik met fysieke inspanning oververhit, dus denk dat ik ermee moet leren leven😔 maar proberen kan ik altiid
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 21:15
Heb je de sauna al geprobeerd? Ik zweette vroeger ook nooit, ook niet in de sauna. Maar na een paar sessies, en dan liefst in een sauna met wat hogere vochtigheidsgraad (begin anders in de stoombaden), leek het alsof er een kraantje werd opengezet. Dat is nooit meer echt dicht gegaan (al neemt het effect na een tijdje wel wat af, maar dan is 1x naar de sauna weer genoeg om hem weer helemaal open te zetten). Nog steeds zweet ik trouwens niet goed in élke saunacabine, het hangt af van de vochtigsheidsgraad en niet té heet is beter. Ik blijf ook meestal op de onderste bank. Een zoutsteensauna is nooit zo heet en werkt voor mij perfect.
Ik krijg dus nog steeds een erg rood hoofd als ik ga sporten, maar ik zweet nu wel. En dat koelt dan toch iets af. Ik krijg ook geen hoofdpijn meer. Nadeel is dat ik nu dus ook gewoon in mijn kleren zweet, als het erg warm weer is.
Wel goed afkoelen na de sauna anders krijg je idd hoofdpijn.
Sauna doe ik niet veel, Maar is me al gauw te warm, en resulteert in hoofdpijn/migraine😔 misschien vaker doen maar dan minder lang?
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met inspanninghoofdpijn?? Las op internet dat als je hoofdpijn hebt na inspanning het nog wel eens inspanningshoofdpij. Kan zijn.. Er zijn medicijnen voor om een hoofdpijn aanval te voorkomen.. Een nsaids (ontstekingsremmer)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven