Paniekaanval?
vrijdag 6 september 2013 om 09:58
Ik heb gisteravond in een bar iets meegemaakt wat ik nog nooit had meegemaakt daarvoor.
Zat in een cafe aan de bar op van die grote barkrukken. Ik zat aan mijn tweede wijntje. Na een uurtje kreeg ik het benauwd, kreeg het steeds warmer, sommige momenten gingen in slowmotion en ik had het gevoel elk moment bewusteloos te raken. Ik werd ontzettend misselijk, kreeg steeds minder lucht en begon paniekerig te worden.
Gebeurde zomaar uit het niets. Vond het doodeng. Lijkt wel of je laatste minuten aan je voorbij gaan.
Toen naar buiten gerend en daar ging het wel weer een beetje beter. Barman kwam nog een glaasje water brengen en na een kwartiertje ben ik naar huis gegaan helemaal verbijsterd van dit....
Is dit een paniekaanval of iets anders? Snap niet waar het vandaan kwam of hoe ik het ineens kreeg...
Zat in een cafe aan de bar op van die grote barkrukken. Ik zat aan mijn tweede wijntje. Na een uurtje kreeg ik het benauwd, kreeg het steeds warmer, sommige momenten gingen in slowmotion en ik had het gevoel elk moment bewusteloos te raken. Ik werd ontzettend misselijk, kreeg steeds minder lucht en begon paniekerig te worden.
Gebeurde zomaar uit het niets. Vond het doodeng. Lijkt wel of je laatste minuten aan je voorbij gaan.
Toen naar buiten gerend en daar ging het wel weer een beetje beter. Barman kwam nog een glaasje water brengen en na een kwartiertje ben ik naar huis gegaan helemaal verbijsterd van dit....
Is dit een paniekaanval of iets anders? Snap niet waar het vandaan kwam of hoe ik het ineens kreeg...
vrijdag 6 september 2013 om 10:13
Volgens wikipedia: Een paniekaanval is een uiting van intense angst die meestal plotseling begint en kort duurt (doorgaans enkele minuten tot een half uur). De symptomen zijn onder andere beven, sterk zweten, pijn in de borst, hartkloppingen, duizeligheid, misselijkheid, een tintelend gevoel (meestal in handen of benen), benauwdheid en hyperventilatie. Een paniekaanval gaat vaak gepaard met de angst om flauw te vallen of dood te gaan.
Lijkt wel op wat jij beschrijft in je OP.
Lijkt wel op wat jij beschrijft in je OP.
vrijdag 6 september 2013 om 10:24
Jongemama - kan ik mij niet meer herinneren. Eerlijk gezegd voelt het nu alsof het nooit gebeurd was.
Kipkluifje - bedankt voor de info!
oehoeh - Ik snap echt niet waarom ik het kreeg. Was gewoon in een normale bui, niks raars, niet moe of wat dan ook. En het is erg klote ja! Had het gevoel toen ik buiten zat dat 1 seconde langer binnen mijn leven had gekost. (dramatisch ik weet het) Dus ja, zomaar vergeten doe ik dit niet.
Kipkluifje - bedankt voor de info!
oehoeh - Ik snap echt niet waarom ik het kreeg. Was gewoon in een normale bui, niks raars, niet moe of wat dan ook. En het is erg klote ja! Had het gevoel toen ik buiten zat dat 1 seconde langer binnen mijn leven had gekost. (dramatisch ik weet het) Dus ja, zomaar vergeten doe ik dit niet.
vrijdag 6 september 2013 om 10:44
vrijdag 6 september 2013 om 11:20
vrijdag 6 september 2013 om 11:55