Pap 3a ervaringen

dinsdag 17 juni 2014 om 08:47
Je hoeft niet tegen het biopt op te zien hoor, dat doet helemaal geen zeer. Je gyn zal dit doen tijdens een colposcopie.
Eerst zal hij een eendenbek inbrengen (net als bij uitstrijkje), dan met een klein cameraatje kijken of hij met het blote oog wat ziet. Zo niet dan zal er wat vloeistof ingespoten worden en daardoor worden de afwijkende cellen zichtbaar. Allemaal pijnloos.
Bij pap 3aL zal je over een half jaar opnieuw een uitstrijkje moeten maken, bij een pap 3aM zal je eventueel wel geopereerd moeten worden. Maar dat is ook afhankelijk van de colposcopie.
Kortom, niet tegen op zien dat is helemaal niet nodig.
Sterkte!
Eerst zal hij een eendenbek inbrengen (net als bij uitstrijkje), dan met een klein cameraatje kijken of hij met het blote oog wat ziet. Zo niet dan zal er wat vloeistof ingespoten worden en daardoor worden de afwijkende cellen zichtbaar. Allemaal pijnloos.
Bij pap 3aL zal je over een half jaar opnieuw een uitstrijkje moeten maken, bij een pap 3aM zal je eventueel wel geopereerd moeten worden. Maar dat is ook afhankelijk van de colposcopie.
Kortom, niet tegen op zien dat is helemaal niet nodig.
Sterkte!
dinsdag 17 juni 2014 om 09:00
Hoi madame20,
Ik snap dat je ontdaan bent....deze vervelende uitslagen verwacht je niet als je 20 jaar oud bent....
Ook ik had vorig jaar een pap3 uitslag en moest voor een biopsie. Dit deed overigens geen pijn. Je hoeft je geen zorgen te maken. Mijn gynaecologe vroeg me te hoesten, en tijdens het hoestje pakte ze een stukje weefsel. Je hebt het amper door!
Veel succes morgen!
Ik snap dat je ontdaan bent....deze vervelende uitslagen verwacht je niet als je 20 jaar oud bent....
Ook ik had vorig jaar een pap3 uitslag en moest voor een biopsie. Dit deed overigens geen pijn. Je hoeft je geen zorgen te maken. Mijn gynaecologe vroeg me te hoesten, en tijdens het hoestje pakte ze een stukje weefsel. Je hebt het amper door!
Veel succes morgen!
dinsdag 17 juni 2014 om 09:04
woensdag 18 juni 2014 om 00:29
quote:boerderijgeit028 schreef op 17 juni 2014 @ 14:37:
Achteraf denk je: heb ik me hier nu zo druk om gemaakt?
Maar ik begrijp je zenuwen hoor. Ik was ook zenuwachtig.
Gaat er iemand met je mee?Ik hoop dat ik het ook zo zal ervaren! Bij mijn uitstrijkjes zat ik me ook helemaal druk te maken en viel het achteraf mee. Maar dit vind ik heel spannend aangezien het nieuw is en ik bang ben voor een negatieve uitslag. Mijn moeder gaat met me mee gelukkig.
Achteraf denk je: heb ik me hier nu zo druk om gemaakt?
Maar ik begrijp je zenuwen hoor. Ik was ook zenuwachtig.
Gaat er iemand met je mee?Ik hoop dat ik het ook zo zal ervaren! Bij mijn uitstrijkjes zat ik me ook helemaal druk te maken en viel het achteraf mee. Maar dit vind ik heel spannend aangezien het nieuw is en ik bang ben voor een negatieve uitslag. Mijn moeder gaat met me mee gelukkig.
vrijdag 27 juni 2014 om 00:04
Hoihoi. Sorry voor mijn hele late reactie. Op zich ging het wel. Het biopt daar heb ik helemaal niets van gevoeld. Ik vond het wel vervelend dat het speculum zo lang moest blijven zitten. Ze heeft ook met de microscoop mijn baarmoedermond bekeken. Ze bracht een paar keren een bepaalde vloeistof aan met een gaasje, en dat vond ik wel een naar gevoel. Maar verder viel het me mee! Ze zag met de microscoop gelukkig niets verontrustends. Ik krijg morgen de uitslag van het biopt dus ik ben erg benieuwd (en zenuwachtig.)