Gezondheid alle pijlers

Pap 3b

28-03-2012 11:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een lang weekend weg eind februari, stond de dokter op de voicemail of ik haar terug wilde bellen. Ik wist natuurlijk meteen dat het mis was. Ze had me namelijk tijdens het uitstrijkje wel 3 keer verteld dat ik zelf moest bellen na 4 weken voor de uitslag.

Ze vertelde mij dat er verkeerde cellen waren aangetroffen, een pap3b. Ondanks dat ze vertelde dat het goed te behandelen zou zijn, raakte ik wel in paniek. Zodra ik weer terug in het land zou zijn, moest ik direct het ziekenhuis bellen voor een lisexcisie.

16 maart was het zover, de behandeling viel me 100% mee. Het vervelendste was de eerste spuit en het luchtje van het branden.

Na de behandeling voel je je even raar in de benen, maar 's avonds zat ik alweer op een verjaardag, dus het ging allemaal best hard.

En ik was zo opgelucht dat het nu weer weg was.

Na een week kreeg ik last van een enorme stank, ik bleek een bacterie te hebben opgelopen tijdens de ingreep (daar ben ik nu mee thuis, durf me nergens te begeven met die stank), inmiddels medicijnen.

Ik ben gisteren terug geweest bij de gynaecoloog, die vertelde mij dat wat ze gevonden hebben echt een voorstadium is, maar dat het zo veel was, wat ze weg hebben moeten halen en zo verspreid was, dat het waarschijnlijk nog niet weg is. Ik was meteen weer helemaal van de kaart, was een flinke tegenvaller...

Ik zou graag in contact komen met mensen die is soortgelijks meemaken op dit moment of in het verleden hebben meegemaakt.

Tot horens Nathalie
Lieve Nathalie, wat rot voor je

Een slechte pap uitslag is schrikken en een lis is geen pretje. En nu nog een bacterie ook.

Ik heb ook pap 3b gehad, en daarna een lis (eind dec '11). Bij mij zijn matige en ernstige afwijkingen gevonden.

Nu veel contactbloedingen en doorbraakbloedingen. Ook regelmatig nog krampen ook middenin cyclus.

Morgen heb ik een telefonisch consult met de gyn.
quote:noodles schreef op 28 maart 2012 @ 13:04:

Lieve Nathalie, wat rot voor je

Een slechte pap uitslag is schrikken en een lis is geen pretje. En nu nog een bacterie ook.

Ik heb ook pap 3b gehad, en daarna een lis (eind dec '11). Bij mij zijn matige en ernstige afwijkingen gevonden.

Nu veel contactbloedingen en doorbraakbloedingen. Ook regelmatig nog krampen ook middenin cyclus.

Morgen heb ik een telefonisch consult met de gyn.

Dag lieve Noodles,

Wat een lief bericht. Ik was even eruit gegaan vanmmiddag, vandaar dat ik nu pas terug reageer.

Ik lees dat jij er ook nog niet klaar mee ben en dat terwijl je al bijna 4 maanden verder bent. Kan me voorstellen dat je ook bang wordt van die krampen en bloedingen.

Wat heeft de onzekerheid psychisch met je gedaan? Ik dacht namelijk alles even te ondergaan en daarna gewoon weer verder te gaan. Maar dat blijkt niet helemaal te lukken en daardoor voel k me zo ontzettende aansteller.

Heel veel succes morgen met de telefonische afspraak en hoor graag van je hoe het verloopt

Liefs Nathalie
Kan er niet een centraal uitstrijkjestopic komen?
quote:lasvegas84 schreef op 28 maart 2012 @ 17:55:

Kan er niet een centraal uitstrijkjestopic komen?

Ha lasvegas84,

Ik ben nog niet zo actief hier, kunnen we dat zelf doen?

groetjes
Ik heb geen idee, maar er komen elke week topics over PAP 3A/B bij.
Er is wel een topic "pap3a" dat al heel lang loopt.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg als er nieuwe topic voorbij komen, dat heb ik ook gedaan na mijn uitslag destijds.

Maar even ontopic:

quote:nathalie1911 schreef op 28 maart 2012 @ 17:32:

[...]

Dag lieve Noodles,

Wat een lief bericht. Ik was even eruit gegaan vanmmiddag, vandaar dat ik nu pas terug reageer.

Ik lees dat jij er ook nog niet klaar mee ben en dat terwijl je al bijna 4 maanden verder bent. Kan me voorstellen dat je ook bang wordt van die krampen en bloedingen.

Wat heeft de onzekerheid psychisch met je gedaan? Ik dacht namelijk alles even te ondergaan en daarna gewoon weer verder te gaan. Maar dat blijkt niet helemaal te lukken en daardoor voel k me zo ontzettende aansteller.

Heel veel succes morgen met de telefonische afspraak en hoor graag van je hoe het verloopt

Liefs Nathalie

Graag gedaan Nathalie,

Ik weet wat een schrik het kan veroorzaken.

Je bent geen aansteller! Het is nogal wat allemaal, en dan het nieuws dat het nog niet helemaal weg is. Pfoe het is ook gewoon heftig. Ik nam me ook voor om 2012 met schone lei te beginnen, maar ben er ook nog niet.

En die bacterie was ook een finke tegenvaller. Is dat nu wel verholpen?

Ik heb net de gyn gesproken en ze wil toch even graag kijken. Voor een nieuw uitstrijkje is het te vroeg, de kans dat er nog afwijkingen te zien zullen zijn is groot. Het heeft volgens haar minstens 6 maanden nodig voordat alles "opgeruimd' en genezen is. Maar gezien ik zoveel bloedingen heb vertrouwt ze het niet helemaal en even kijken kan geen kwaad.

Mijn afspraak is pas op 4 mei.

Psychisch heeft het wel iets met me gedaan, maar tot nu toe valt het mee. Af en toe ben ik weleens bang, wat nu als de uitslag straks weer fout is. De gyn sprak over ernstige afwijkingen en over een voorstadium van.. Er is nu nog niets ernstigs aan de hand, en dat zal wrs ook niet gebeuren, maar het spookt af en toe wel..

Lucht je hart hier, dat kan zeker helpen. Je kunt ook even op dit topic kijken Pap 3a Maar het topic bestaat wel al sinds 2008 geloof ik en er is al heel veel geschreven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven