Parodontitis flapoperatie en verzekering
zaterdag 25 oktober 2025 om 21:57
Na een intake en vanwege diepe pockets en tandvleesontstekingen (al jaren mee bekend en ging ik al voor maar de mondhygienist) heeft de paradontoloog mij een traject met oa speciale reinigingen per tand en flapoperaties aan 2 zijdes aangeraden. Ik kreeg een begroting en dit is totaal Eur3000. Ik schrok me de tandjes!
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze behandeling, en zag je daarna daadwerkelijk verbetering? Ik twijfel erg om dit te gaan doen.
En ook, heeft iemand uitgezocht of er een verzekering is die het, gedeeltelijk of grotendeels, dekt? Het zijn allemaal T codes. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Sommige verzekeraars vergoeden enkel tot EUR1000, maar is dat voor alle T codes? En dan betaal je het zelf uiteindelijk alsnog door de extra hoge premies. Veel verzekeraars hebben 3-10 varianten tandverzekeringen. Heeft iemand hier tips of ervaring mee?
Een gezond en heel gebit is natuurlijk belangrijk, dus als dit echt moet dan zal ik moeten uitzoeken hoe ik hier zo goed mogelijk mee door kan gaan. Maar eigenlijk heb ik momenteel het budget niet.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze behandeling, en zag je daarna daadwerkelijk verbetering? Ik twijfel erg om dit te gaan doen.
En ook, heeft iemand uitgezocht of er een verzekering is die het, gedeeltelijk of grotendeels, dekt? Het zijn allemaal T codes. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Sommige verzekeraars vergoeden enkel tot EUR1000, maar is dat voor alle T codes? En dan betaal je het zelf uiteindelijk alsnog door de extra hoge premies. Veel verzekeraars hebben 3-10 varianten tandverzekeringen. Heeft iemand hier tips of ervaring mee?
Een gezond en heel gebit is natuurlijk belangrijk, dus als dit echt moet dan zal ik moeten uitzoeken hoe ik hier zo goed mogelijk mee door kan gaan. Maar eigenlijk heb ik momenteel het budget niet.
zondag 26 oktober 2025 om 21:53
zondag 26 oktober 2025 om 22:26
Dit zou ik ook doen.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑26-10-2025 21:53Zou het een idee zijn om eerst die diepe reinigingen te laten doen en dan te zien welke resultaat dat geeft? Dan kun je dan kijken of die flapoperaties daarna nog steeds nodig zijn. Dus meer stap voor stap bekijken ipv nu ineens alles al vast hebben staan.
zondag 26 oktober 2025 om 22:36
Daar gaat het niet om/over.margreetder schreef: ↑26-10-2025 09:02Het verzekeren van een "brandend huis" is lastig tot onmogelijk en eigenlijk ook terecht.
Er zijn sowieso amper tot misschien wel geen een aanvullende tandartsverzekering te vinden die meer dan 1000/1100 euro gaat vergoeden.
maandag 27 oktober 2025 om 13:35
Ja, ik neig hier nu ook naar en ga dit voorstellen, mogelijk toch met antibiotica. Het zou al helpen het over 2 jaar te smeren. Ik heb ook een belafspraak met tandarts zelf gemaakt voor een 2nd opinion hierover.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑26-10-2025 21:53Zou het een idee zijn om eerst die diepe reinigingen te laten doen en dan te zien welke resultaat dat geeft? Dan kun je dan kijken of die flapoperaties daarna nog steeds nodig zijn. Dus meer stap voor stap bekijken ipv nu ineens alles al vast hebben staan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in