Gezondheid alle pijlers

parodontitis, pockets, kosten behandeling?

22-03-2012 00:27 8 berichten
Wie heeft ervaring met het laten behandelen van parodontitis (diepe pockets en terugtrekkend bot) door een parodontoloog? Wat kost het? En heeft het geholpen? Waarom zou je het een ander wel of niet aanraden om te laten doen?



Ik schijn het te hebben, pockets van 6 tot 9 mm bij al mijn tanden en kiezen, maar heb eigenlijk nauwelijks klachten. Weleens ontstoken tandvlees, maar dat gaat altijd snel weer over door extra goed poetsen en af en toe een mondwatertje te gebruiken. Dus ik twijfel of ik me er echt voor moet laten behandelen. Ik denk dat de basisverzekering het niet vergoedt (ik heb geen aanvullende verzekering) en ben bang dat het erg duur wordt.



Er staat geen geldboom in mijn tuin, dus het laten behandelen van een kwaal waar ik amper last van heb klinkt niet direct aanlokkelijk.

Heb jij er ervaring mee?

Totaal aantal stemmen: 2

Ja en ik raad je de behandeling niet aan Geen stemmen
Ja en ik raad je de behandeling aan (50%)
Nee geen ervaring mee (maar wel een mening) (50%)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er nu misschien geen last van, maar op termijn vallen je tanden uit je mond.....
Alle reacties Link kopieren
Euh, dit verhaal kun je beter heel serieus nemen.

Als je er niets aan laat doen is het kwestie van afwachten wanneer de eerste kies/tand er uit komt zetten, zoals hierboven al gezegd. Wat jij wilt natuurlijk.

Misschien een afspraak maken bij parodontoloog om de schade op te nemen?

Je krijgt altijd een voorstel voor een behandelplan mee, met de daarbij horende kosten.

Kun je daarna alsnog zelf besluiten.

Maar, nogmaals, niet bagatelliseren met de cijfers die je nu noemt... Succes.
Ga in elk geval praten en laat je goed informeren. Het proces dat zich ontwikkelt als je niets doet, wil je niet meemaken. En wat BrightEyes zegt: 6-9 mm is veel.
Alle reacties Link kopieren
is de diagnose paradontitis al gesteld?



ik zou, denk ik, eerst es even heel goed gaan flossen met zo'n raggertje of hoe zo'n ding ook heten mag, elke dag zoals de mondhygiëniste heeft aangegeven en dan kijken of er verbetering in zit.



ben je onder behandeling van de mondhygiëniste?

misschien een second opinion?

ingrijpend hoor, een flapoperatie is het toch?
Alle reacties Link kopieren
Duur inderdaad, maar wel doen.



Ik had ook geen klachten en ik geloofde ook niet dat het kwaad kon. Maar je tanden gaan op den duur loszitten. Bij mij kun je het zien, omdat er een spleetje tussen sommige tanden is gekomen. Terwijl ik vroeger een kaarsrecht gebit had. Op den duur vallen je tanden ook gewoon uit.



Ik heb er nu een jaar behandeling op zitten en het kostte rond de 700 of 800 euro. Bij mij heeft het heel goed geholpen, pockets heel erg verminderd, geen operatie nodig. Die scheve tanden gaan nooit meer recht staan, helaas, maar erger wordt het ook niet meer.
Ik zou je zelf zeker laten behandelen met dit probleem het is niet goed voor je gezondheid er mee door te lopen ook al zeg je geen last te hebben want dat klopt het is een sluimer bacterie die alleen door goed reinigen door een parodontoloog kan gedaan worden als je blijf door lopen zakt je bot nog meer en raak je al je tanden kwijt, ga dan zelf ook beter reinigen dus elke dag tussen de tanden reinigen met flos ragers of stokers om het gezond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem met die diepe pockets is, dat je er met poetsen niet meer bij kunt. En onder je tandvlees gaan die bacteriën gewoon lekker door met bacteriën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven