Gezondheid alle pijlers

Partner met apneu

10-11-2017 12:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:37
99.91% gewijzigd
Natuurlijk maak jij je zorgen, wat een vervelende situatie.

Maar je moet toch echt afwachten totdat de resultaten van de onderzoeken bekend zijn. Pas dan kunnen ze kijken wat voor je man de beste behandeling.

Sterkte :hug:
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hebben ze een oorzaak voor z'n OSAS? Overgewicht? Heftig hoor, deze klachten. Ook heftig dat jij er zo onder hebt moeten lijden alvorens hij er iets aan wilde doen.
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 12:38
53.99% gewijzigd
Hebben ze in het ziekenhuis nog iets gezegd over het herstel dat zijn lichaam nu aangaat sinds hij dat CPAP apparaat heeft? Wat ik begrepen heb is dat dat heel heftig kan zijn. Zijn lichaam krijgt nu weer de zuurstof die het nodig heeft en daar moet het lichaam ook weer opnieuw mee leren omgaan.

Ik zou een afspraak maken met de arts en vragen of dit normale "bijwerkingen" zijn. En of dat bij het herstel hoort.
Wat vervelend voor jullie. Ik herken het niet.
Hebben jullie al een arts gesproken hierover? Zou toch even checken of dit erbij kan horen.
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:38
99.35% gewijzigd
Mijn man heeft ook apneu en slaapt ook met een cpap-apparaat. Toen hij het kreeg, werd hem aangeraden 1 keer per jaar (bij geen klachten) zijn ogen te laten controleren, omdat je met zo'n apparaat een grotere kans blijkt te hebben op glaucoom. Misschien iets om even specifiek naar te laten kijken. Hoeft uiteraard helemaal niet het geval te zijn.
Zelf ervaring bij mijn vader die 57 stops per uur had.
Dit veroorzaakte schade aan de hartkleppen. Maar ook dat je totaal geen contact meer had. Een normaal gesprek kon je niet meer voeren met hem omdat hij gewoon wegviel. Met het masker zit het nu rond de 20 stops, maar na onderzoeken is gebleken dat de apneu een gevolg is van wat groters.
Dus het is goed dat ze onderzoek gaan doen maar meer dan afwachten kun je niet doen. Heel veel sterkte, het is eng om te zien dat een persoon compleet kan veranderen. Maar bedenk dat hij in de nacht jarenlang topsport heeft gehad en zijn lichaam niet heeft kunnen uitrusten.
nala2013 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 13:55
0.98% gewijzigd
En zijn neus en luchtwegen etc zijn wel goed?
Ik ken erg veel mensen waarbij botje van neus voor deel dicht zat of huig verwijderd is. Dat scheelt ook enorm.
Wat niet wegneemt dat hij stopt met ademen en dat dit hem erg veel energie kost. Klote hoor. Heel veel succes ermee
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:39
99.67% gewijzigd
Ik heb sinds 4,5 jaar een CPAP en ben nog nooit gewaarschuwd om mijn ogen te laten nakijken. Ga ik toch eens naar vragen.

Ik heb trouwens helemaal geen verschil gemerkt in hoe ik me voel sinds ik die CPAP heb. Ik weet dat zo veel ademstops (ik had er ca 100 per uur) schade kunnen aanrichten, maar ik ben niet fitter sinds mijn apneu behandeld wordt.

De term 'dik bloed' zegt me ook niks, is dat een officiële medische term?
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Dik bloed duid denk ik op een verhoogd hematocriet. Hematocriet geeft aan welk aandeel van het bloed bestaat uit rode bloedcellen. Des te hoger het hematocriet, des te hoger de hoeveelheid rode bloedcellen per volume eenheid.

Wanneer er chronisch zuurstof tekort ontstaat kan het lijf extra rode bloedcellen gaan aanmaken in een poging meer zuurstof te binden. M.a.w. wanneer iemand OSAS heeft is er chronisch O2 tekort en probeert het lichaam dat te compenseren. Ze zullen het wel gebruiken als maat voor de ernst.
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:39
99.56% gewijzigd
Wat eng Ecam, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik zou contact opnemen met de behandelend arts en dit voorleggen.

Bij mijn man weten we pas sinds afgelopen week dat hij panel heeft, 52 ademstops per uur. Geen idee hoe lang al. Hij functioneert nog redelijk, al heeft hij wel moeite met concentratie. Maar wij staan dus nog helemaal aan het begin van het traject.
Vorig jaar is er trouwens al een verhoogd hb vastgesteld, is dat hetzelfde als verdikt bloed? Volgens de arts van mijn man is er nog niet onderzocht of dat een verband heeft.
.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:40
99.70% gewijzigd
Wat frustrerend!!! Is je man inmiddels gebeld? Kon de huisarts iets nuttigs doen?

Wij hebben de eerste nacht met apparaat achter de rug. Geluid viel me ontzettend mee en het was gewoon eng stil zonder mans gesnurk ;) Hij werd energiek, bijna high wakker. Geeft goede hoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven