Gezondheid alle pijlers

pco - start met zwanger worden

01-10-2009 17:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Bij mij is onlangs pco vastgesteld. Zodra ik serieus wil gaan beginnen met proberen heeft de gyneacoloog aangegeven dat ik het beste meteen een afspraak met de afdeling fertiliteit dien te maken om zwanger te gaan worden.

Nu naderhand heb ik toch wel een vraagje waarmee ik nu hoop dat jullie me kunnen helpen. Als ik de afspraak maak om serieus te gaan starten met zwanger worden, wanneer kunnen we dan voor het eerst gaan proberen? Ik wordt bijna niet ongesteld ( eens in de vier maanden nu sinds een jaar te zijn gestopt met de pil).

Moet ik dan denken aan drie weken / half jaar noem maar op.

Daarnaast heb ik al heel veel erover gelezen maar ervaringen zijn toch wel prettig om te weten. Het was toch een tegenvaller om dit nieuws te krijgen.

Groetjes
Inge,

Je kan dan heel snel beginnen. Je krijgt een kuurtje provera om een menstruatie op te wekken en op dag 3 van je menstruatie ga je dan waarschijnlijk beginnen met clomid, om een eisprong op te wekken. Dat slik je 5 dagen. Vervolgens zal je dan vanaf dag 10 echo's krijgen om te kijken of er een follikel doorgroeit en zal gaan eindigen in een eisprong.

Veel succes!
Hoi,

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik ben zelf nog veel aan het lezen en zoeken wat alles inhoudt.

Ik had zelf het idee om pas volgend jaar mei te gaan starten maar begin steeds meer te twijfelen omdat je geen idee hebt hoe lang het gaat duren voordat je zwanger wordt.

Als er nog meer verhalen of links zijn hoor ik het graag.

Groetjes
Inge, wat swift zegt dus.. Maar het is geen garantie dat de Clomid aanslaat... Ik heb zelf ook PCO en een topic geopend hierover op kinderen pijler.... Daar zijn er verschillende mensen waarbij de Clomid helaas niet aanslaat... (onregelmatige cyclus, PCO, Clomid, start juli09) Maar als hij aanslaat (zoals bij mijzelf) wordt je gewoon naar huis gestuurd met een recept voor 6 maanden en kun je het gewoon proberen...

Als je dus ervaringen wilt lezen en je ei kwijt wilt kun je altijd bij ons op het forum terecht...
Hoi,

Heel erg bedankt. Ik zal op dat deel van het forum eens verder lezen en verder verdiepen.

Groetjes
Hallo Pcos lotgenootje

Ik heb een vraagje aan jou. Heb jij tips naar goede ziekenhuizen op het gebied van PSOS in NL en Belgie?

groetjes

Rebecca
Hoi Rebecca,

Ik heb nog geen tips voor je. Ik heb zelf de diagnose onlangs vernomen omdat ik niet ongesteld werd na stoppen met de pil. De huisarts zei toen het is niks maar voor je eigen geruststelling kun je een afspraak maken met een gyneacoloog. Die constateerde PCO bij mij.

Ik ben zelf bij een gyneacoloog geweest welke werkzaam is voor een ziekenhuis in Breda (N-B). Was over hem wel tevreden ( maar heb geen vergelijkingsmateriaal ).

Ik lees er veel over maar wil pas volgend jaar beginnen met proberen (Al twijfel ik wel omdat je nu zeker niet weet hoe snel je zwanger wordt. Kan heel snel zijn, maar ook weer niet).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Inge
hoi Inge

Pfff, zo te horen zitten we in hetzelfde schuitje. Vraagje hoe voel je je in het algemeen? Waar heb je last van sinds je weet dat je PCOS hebt en wat is jou aangeraden door de gynecoloog. Slik je momenteel medicijnen en of de pil, en zo ja welke?

Heeft jouw vriend er iets van gemerkt en hoe heeft PCOS jouw relatie beinvloed tot nu toe?

groetjes

En Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven