Gezondheid alle pijlers

PCOS

11-04-2014 16:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
niet meer nodig
Even voor de duidelijkheid : dit syndroom is dus niet bij mij vastgesteld door de gyna. Het is meer een vermoeden/zorg van mijzelf.
Dan moet je dit bespreken met de huisarts. Onmogelijk om vanaf hier wat zinnigs over te zeggen.
pcos kan alleen door een gynaecoloog vastgesteld worden, kunnen wij dus niks over zeggen. Moet met een echo.

Ik heb het, en in mijn geval is het echt geen ramp. Dus puur vanuit mijn eigen situatie (ik weet niet hoe anderen het ervaren) zou ik zeggen: geen reden om je druk te maken. Je kunt er niets aan doen en het is geen enge ziekte. Het beïnvloedt wel je vruchtbaarheid, maar ik weet niet of dat iets is dat bij jou speelt momenteel?

Ik voel overigens geen blaasjes springen en volgens mij gebeurt dat juist ook niet.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Er lopen hier veel goede topics over google maar eens op pcos + viva forum. Mijn dokter (ik schreef het net nog) heeft het ook 2 jr "ontkent" tot ik aandrong op een inwendige echo, en ja hoor...
quote:sunny_mar schreef op vrijdag 11 april 2014 18:54 pcos kan alleen door een gynaecoloog vastgesteld worden, kunnen wij dus niks over zeggen. Moet met een echo.

Ik heb het, en in mijn geval is het echt geen ramp. Dus puur vanuit mijn eigen situatie (ik weet niet hoe anderen het ervaren) zou ik zeggen: geen reden om je druk te maken. Je kunt er niets aan doen en het is geen enge ziekte. Het beïnvloedt wel je vruchtbaarheid, maar ik weet niet of dat iets is dat bij jou speelt momenteel?

Ik voel overigens geen blaasjes springen en volgens mij gebeurt dat juist ook niet. Een zeer groot risico op baarmoederkanker, diabetes ed vindt je niet erg? Ik heb verder nog klachten als overbeharing, acne, verdikte buikplooi, stemmingswisselingen..
quote:sunny_mar schreef op vrijdag 11 april 2014 18:54 pcos kan alleen door een gynaecoloog vastgesteld worden, kunnen wij dus niks over zeggen. Moet met een echo.

Ik voel overigens geen blaasjes springen en volgens mij gebeurt dat juist ook niet. Heb jij de overgewicht versie? Die uit zich nl anders dan de niet overgewicht variant.
quote:masque schreef op 11 april 2014 @ 19:01:

[...]

Heb jij de overgewicht versie? Die uit zich nl anders dan de niet overgewicht variant.Masque, ik weet dat het voor anderen meer consequenties kan hebben, daarom schreef ik ook 'puur vanuit mijn eigen situatie'. Ik heb die andere klachten dus niet. Diabetes wist ik ook echt niet, hangt dat dan samen met het overgewicht? Ik heb vroeger veel acne gehad, maar ook daar ben ik wel vanaf. Naar dat het voor jou zoveel meer inhoudt!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
.
.
quote:la_lunaa schreef op vrijdag 11 april 2014 19:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "PCOS"" class="messagelink">masque schreef op 11 april 2014 @ 18:57</a>:</b>

Er lopen hier veel goede topics over google maar eens op pcos + viva forum. Mijn dokter (ik schreef het net nog) heeft het ook 2 jr "ontkent" tot ik aandrong op een inwendige echo, en ja hoor...</div></blockquote>De gyna ging met een dildovormige voorwerp in mijn vagina om het maar zo te zeggen en op een schermpje kon je dan mijn baarmoeder en eierstokken zien. Is dit een echo? Ik had inderdaad begrepen dat er een verhoogde risico is op K en ik wil ook graag nog kinderen. Ben zo bang. Jaa daar moet ze pcos op hebben gezien (druiventrossen noemen ze het)
quote:masque schreef op 11 april 2014 @ 21:19:

[...]

Jaa daar moet ze pcos op hebben gezien (druiventrossen noemen ze het)Ja met die inwendige echo kunnen ze het inderdaad zien en dus als je het zou hebben, zou de gyn het wel gezien hebben denk ik? Is duidelijk te zien op een echo (als een soort kralenketting of druiven inderdaad)
Bedankt. Ik heb me waarschijnlijk druk gemaakt om niks. Heel veel sterkte aan de vrouwen die dit wel daadwerkelijk hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven