Gezondheid alle pijlers

PDS en dan

02-12-2010 18:28 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds een week of 2 dat ik Prikkelbaar darm syndroom heb. Althans, ik heb al 2 maanden last van mijn buik en er was niets anders te vinden.

Mijn darmen liggen die tijd al ongeveer plat, hier heb ik veel last van en ben enorm moe. De huisarts schreef medicijnen voor. Het begon met pysilliumvezels, 1 zakje per dag. Toen dit niet voldoende bleek te werken kreeg ik er movicol bij, 2 zakjes per dag. Ook dit werkt niet om mijn darmen voldoende te laten werken. Dus nu ook aan de lactulosestroop, 30 ml. per dag.

Het zijn een hoop medicijnen, ik probeer gezond te eten, eet veel vezels en drink voldoende. Toch blijkt het allemaal niet te werken. Ik loop ook bij een diëtiste met dit probleem

Mijn vraag is of er mensen zijn die dit herkennen, en wat jullie doen om alles bezig te houden.

Ook heb ik gelezen dat een aantal mensen naar een MLD-arts of internist zijn verwezen. Wat kan deze arts voor je doen en heeft het je verder geholpen? Misschien dat ik dan ook om een doorverwijzing ga vragen.

Alvast bedankt.
a docter a day keeps the apple away
Ik vind 10 weken wel erg lang hoor. Kun je niets met de verzekering? Die willen nog wel eens wat aan wachtlijstbemiddeling doen. En als je vrije keus wbt ziekenhuis hebt kan de huisarts volgens mij gewoon een verwijzing naar het desbetreffende ziekenhuis doen als je er een vindt met een kortere wachtlijst.

Het lijkt me vreselijk om nog 10 weken zo goed als verstopt door te moeten lopen.
Dat is zeker waar luna, ik wil nu volgende week afwachten ivm met de brief, als ik dan niks gehoord heb bel ik wel naar het ziekenhuis en desnoods naar de verzekering.

ik heb al bedacht dat ik 10 weken te lang vindt!
15 februari hebben ze me ingepland. En natuurlijk ben ik dan op vakantie.

Morgen ga ik bellen met het ziekenhuis dat ik het graag eerder wil!
Zou ik ook doen. En als dat niet kan bekijken of je in een ander ziekenhuis eerder terecht kunt.
Ik heb nu een afspraak in een ander ziekenhuis.

17 januari is mijn nieuwe datum. Scheelt een hoop wachten
Fijn! Dat scheelt inderdaad een hoop.
ben gister bij de MDL arts geweest, erg fijne man

8 februari coloscopie, 25 februari alle resultaten en verder stappen bespreken.

Ik ben erg blij dat ik deze stap gemaakt heb!
Goedzo marmul. Hopelijk kunnen ze je verder helpen na die coloscopie.
En hoe gaat het nu met je dan? Zijn de klachten al iets verbeterd of loop je nog steeds zo ontzettend verstopt te wezen?
het verstopt zijn valt op dit moment wel mee. Ik heb alleen nog wel veel pijn en ben nog enorm vermoeid.

Ben gestopt met de lactulosestroop, dat scheeld een hoop ellende. Het wisselt erg per dag!
wat bij mij altijd werkt als ik verstopping heb.....ananassap!!!!! Maar ik heb geen PDS, dus weet niet of het voor jullie ook werkt natuurlijk....
ik lust geen ananas, en geen ananassap maar bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven