Gezondheid alle pijlers

PDS

11-06-2007 14:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren, van kleins af aan, heb ik al last met mijn buik/darmen.

Nu sinds een half jaar is er PDS geconstateerd.

Wat inhoud dat ze geen oorzaak weten maar ook geen oplossing.

Het beinvloed mijn leven momenteel.

Ik heb dagenlijks last, soms heel heftig soms wat minder.

Soms heb ik "aanvallen" van heftigge pijnen en krampen. (heel soms)

Ik heb van de internist buscopan tegen de pijn, en moet in eerste instantie meer vezels eten meer melk producten gebruiken en 6x p.dag wat eten, en heel veel water drinken.

Dit was al een probleem, ik dronk slecht/heel weinig, at te weinig (volgens hun, maar heb wel overgeicht).

Nu probeer ik het te veranderen maar dat is wel moeilijk.

En doordat ik nu 6x p.dag wat eet kom ik ook weer aan.

En dat is niet de bedoeling! er moet juist af! ik zit nu op 110kg.

Door diverse andere klachten is sporten even geen optie. ik probeer nu wel wat meer te fietsen en te wandellen.

Maar voel me zo ontzettend futloos en raar intens moe door die PDS dat alle mij heel veel moeite kost en ik snel denk... laat maar.

Vooral die vermoeidheid heb ik al jaren en kan ik op de een of andere manier niet doorbreken.

Dit beinvloed mijn dagenlijkse dingen, relatie en werk.

Mijn huis is bijvoorbeeld een bende en ik kan me er niet toe zetten dat te veranderen.

Hoe graag ik ook wil.

Daarnaast heb ik nooit zin in sex, nu schijnt dat ook door PDS te kunnen komen.

Qua eten... soms heb ik last van iets en soms niet.

dus het is lastig te zeggen waar ik wel en waar ik geen last van heb.

Soms denk ik... a lekker koffie...en dan heb ik dr last van, en soms drink ik 2 koppen zonder last.

En dat is dan met veel dingen zo.

Erg deprimerend allemaal.

Heb ook geen zin om wat te doen/ondernemen, vole me waardeloos, te veel, te lastig, ik kan niks, ik wil niks enz enz

Ik voel me momenteel van alles.

Dit heeft ook te maken met: stress, man wil geen kids-ik wel, gezwel aan lever, nou en nog veel meer.

Alle sheeft weer invloed op elkaar en ik kan het moeilijk doorbreken merk ik.

Wie heeft ervaring met PDS en de dingen eromheen?
up
Na bijna 30 jaar klachten ( ik ben 43 ) heb ik nu eindelijk iets wat echt heeeel goed helpt.

Het zijn medicijnen door de huisarts voorgeschreven ; Duspatal....200 mg.

Twee keer per dag een capsule, en de pijn wordt echt veel minder, dragelijk.

Ik ben in ieder geval weer in staat iets te ondernemen.

Maar waarom dit zolang moest duren????:(
Hoi meiden,

Ik weet niet of ik ook PDS heb, maar ik herken in ieder geval heel veel van de klachten die op de site van pds staan.

Ik heb al 2 maanden last van diarree, momenteel dagelijks, soms om de paar dagen. Eigenlijk heb ik al m'n hele leven lastige darmen, ook vaak verstopping gehad en vooral heel vaak buikpijn, ook toen ik klein was, maar eigenlijk sinds 2 maanden dus die diarree.

Ik heb ook regelmatig (dagelijks) buikpijn en ook heel vaak enorme buikkrampen, opgeblazen gevoel en veel lucht in maag en darmen, brandend maagzuur en vaak moe.

Ik las op de site van pds dat mensen met PDS ook vaak een gevoel van kikker in de keel hebben, komt dat jullie bekend voor? Ik heb dat namelijk ook heel vaak, nooit bij stil gestaan.

Ook staat mensen met PDS regelmatig rugpijn kunnen hebben, en dat heb ik ook heel vaak, dan heb ik het idee dat de buikkrampen uitstralen naar mijn rug. Komt dat jullie ook bekend voor?

Ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest en heb laatst een potje poep moeten inleveren, daar kreeg ik vorige week de uitslag van en alles bleek goed te zijn.. aan de ene kant wel fijn maar nu weet ik nog niks.

Dus ik denk dat ik volgende week toch weer terug ga naar de huisarts.

Ik wordt er gewoon zo moe van, voel me er erg rot door, het is echt niet leuk meer. Mijn hele sociale leven wordt erdoor aangetast.
up!
Wat een super forum, ik heb al een tijd last van pds, en ben sinds kort op de alternatieve tour. heeft iemand daar ook ervaring mee? zelf ben ik in behandeling van een iriscopist.

hier heb ik meer baat mee dan de medicatie die ik van de mdl arts had gekregen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven