Gezondheid alle pijlers

Peesontsteking pols

11-08-2013 16:48 10 berichten
Ik heb al meer dan 2 maanden veel pijn aan mijn pols, de binnenkant net boven de duim. Eerst huisarts en die schreef pijnstillers voor, hielp matig dus naar orthopeed en die heeft foto en echo laten maken. Het is dus een peesontsteking. Volgens hem gaat dit vanzelf over. Ik werk in de zorg. De brace die hij ook heeft voorgeschreven kan ik tijdens mijn werk niet dragen. Wie heeft ook peesontsteking gehad en wat is daar aan gedaan.
Waarom kun je je bece tijdens je werk niet dragen? Dat was bij mij wel de oplossing namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Fysiotherapie

En idd de bron aanpakken dus ook de brace dragen tijdens het werk en belastende werkzaamheden vermijden. Doet de werkgever daar moeilijk over. Arboarts inschakelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je de brace tijdens je (belastende) werkzaamheden niet draagt, kan die pees niet tot rust komen en hou je de kwaal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Komt het misschien door de computermuis? Het beste wat je in dat geval kunt doen is een ergonomische muis aanschaffen, en je werkplek ook aanpassen.
Zo veel mogelijk wel je brace dragen, anders gaat het echt niet over.

Waarom kan je hem tijdens je werk niet dragen?
Ik werk in de zorg, met de brace kan ik mijn hand niet gebruiken. Moet mensen helpen met wassen en aankleden, steunkousen aantrekken. De plastic handschoenen kunnen er ook niet overheen. Kan er niet eens een pen mee vasthouden als ik de brace aan heb. Weten jullie of een injectie helpt?
Ik heb ook een brace gehad, maar het duurde heel erg lang voor het beter ging, meer dan een half jaar. Het is nu vijf jaar geleden en nog steeds een zwakke plek.

Als een brace voor jou geen oplossing is, zou ik teruggaan naar de orthopeed.
Rust houden was bij mij de enige optie. Rust als in 4 weken gips en daarna 8 weken 3x per week ergo en fysio...

En stop bij de orthopeet, je hebt een handchirurg nodig.

http://www.sfg.nl/smartsite.dws?id=3626
Ik heb anderhalf jaar geleden ook een peesontsteking gehad in mijn pols bij mijn duim en dat hebben ze geopereerd.

Door de ontsteking waren de pezen vastgegroeid.

Toen rust niet hielp heb ik een doorverwijzing naar een chirurg gekregen.

Dan had ik de meeste kans er zo snel mogelijk vanaf te komen.

Na de operatie heb ik nog wel een aantal weken fysio gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven