Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
ORS eventueel met een spuitje geven, steeds een beetje achterin de wang spuiten.

Sterkte !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Fijn dat het een beetje gaat nu en steeds maar weer wat aanbieden paar keer per uur wat slokken geven en als het verslechterd naar het ziekenhuis hoor. Niet twijfelen dan.
Bijzonder dat ze geen hoeveelheden noemen. Bij mijn HAP zijn ze altijd wat duidelijker.
Ik ga ook slapen. Heb morgen weer vroeg een paar stuiterballen naast mijn bed

Succes vannacht!
quote:MarijeMarije schreef op 27 december 2012 @ 23:54:

Bijzonder dat ze geen hoeveelheden noemen. Bij mijn HAP zijn ze altijd wat duidelijker.Ze vroeg ook niet wat zijn gewicht was. Ik ga dan maar zelf uit van zo'n 50ml per dag per kilo. Is 600 ml per 24 uur en dus per uur 25 ml.
Wat staat er op je verpakking van ors dan?

Op t doosje staat t geloof ik.
Als hij morgen de ORS niet wil , probeer aquarius. Van niet eten en drinken word de suikerspiegel te laag, waardoor je heel beroerd bent en dus ook weer niet wil eten en drinken. Aquarius zitten suikers en zouten in waardoor ze snel opknappen en vanzelf weer gaan drinken. De flesjes zijn ze ook niet gewend, waardoor het interessanter wordt om een slokje te proberen. Veel succes ermee, ik zat 2 jaar geleden in het ziekenhuis met uitgedroogde zoon die het infuus er steeds uittrok, tot een oudere kinderarts deze geweldige tip gaf, en een uurtje later zat hij al aan een bordje tomatensoep na 2 weken vasten.
Ik denk toch dat het blaasontsteking is.

Toen ik klein was, was ik ook suf, hangerig, huilerig en had hoge koorts.

Bel toch maar voor de zekerheid!
Sterkte vannacht!
Blaasontsteking. Urine ruikt beetje weeachtig...weet geen vergelijking maar als urine al ruikt en de verdere symptomen..

Zou wel snel naar dokter gaan of in de nacht bellen. Erg pijnlijk namelijk en sneu voor zo'n kleintje.

Sterkte!
Blaasontsteking????
Met antibioticakuur zo weer de oude (plasje zien op te vangen om te laten testen is het lastigste)!
quote:patchouli_ schreef op 27 december 2012 @ 23:47:

Oh, en nog en tip: als je kind oorontsteking heeft dan kan slikken heel zeer doen. Oortjes dichthouden voor wat tegendruk bij het drinken kan helpen.Dit, of hem laten zuigen (dus drinken aanbieden in een flesje of door een rietje), dat vermindert ook de oorpijn. Bij mijn dochter werkte dat vaak wel, om haar drinken weer in haar flesje te doen.
Ha TO Hoe is het met je en met je kindje natuurlijk?
Hoe is het met je kindje? Drinkt hij al wat? De nacht goed door gekomen?
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat. Hopelijk knapt je kindje al wat op.
Ik ook. Hoe is de nacht gegaan?
Misschien mosterd, maar toen mijn dochter dit had (toen net 3 jaar, vreselijk stinkende urine en koorts) had ze blaasontsteking. En moest ze naar de kinderarts (protocol bij peuters met blaasontsteking).

Zeker urine laten controleren dus.
O en ze was niet zindelijk. Uiteindelijk is het die ene keer gelukt met een plaszakje. Maar je kind op een ijskoud schoon diep bord zetten helpt ook om te plassen. (Tip van mijn kinderarts.)
En?

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie de nacht door zijn gekomen, TO.
Het ging na de ORS een stuk beter vannacht, man lepelde elk kwartier wat erin. Vanmorgen heeft hij ook uit zichzelf wat gedronken en kwark op, tussen de middag een beetje ijs.

We blijven hem wel dwangvoeren qua vocht met een lepel, hopelijk drinkt hij morgen weer helemaak zelf.

Bedankt voor de support.
En de urine? Heb je dat nog na laten kijken?
Ik kreeg geen urine opgevangen, er was steeds te weinig.

Maakt ook niet uit, want inmiddels zit hij toch aan de antibiotica. Na een opleving vrijdag schoot de koorts vandaag weer richting de 41. HAP dus en direct een recept mee, was geen probleem. Manneke zag zo ziek dat het voor de arts kennelijk duidelijk genoeg was.

Dus driemaal daags een spuitje met amoxinogwat en blijven dwangvoeren met vocht. Maandag weer contact hebben met eigen huisarts hoe het gaat.

Hopelijk slaapt hij wat vannacht, ik hoor steeds gepiep door de babyfoon. Zal een lange nacht worden.
Amoxiciline. AB kuur.

Wat zeiden ze de hap? Wat dachten ze dat hij heeft?
Amoxicilline slaat hier altijd snel aan, hopelijk bij jullie ook. Arm kind, hoop dat hij snel opknapt. Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven