Peuter heeft stinkende urine en koorts
donderdag 27 december 2012 om 22:56
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.
De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.
Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.
Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.
Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.
Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
vrijdag 28 december 2012 om 00:04
vrijdag 28 december 2012 om 00:35
Als hij morgen de ORS niet wil , probeer aquarius. Van niet eten en drinken word de suikerspiegel te laag, waardoor je heel beroerd bent en dus ook weer niet wil eten en drinken. Aquarius zitten suikers en zouten in waardoor ze snel opknappen en vanzelf weer gaan drinken. De flesjes zijn ze ook niet gewend, waardoor het interessanter wordt om een slokje te proberen. Veel succes ermee, ik zat 2 jaar geleden in het ziekenhuis met uitgedroogde zoon die het infuus er steeds uittrok, tot een oudere kinderarts deze geweldige tip gaf, en een uurtje later zat hij al aan een bordje tomatensoep na 2 weken vasten.

vrijdag 28 december 2012 om 02:07
quote:patchouli_ schreef op 27 december 2012 @ 23:47:
Oh, en nog en tip: als je kind oorontsteking heeft dan kan slikken heel zeer doen. Oortjes dichthouden voor wat tegendruk bij het drinken kan helpen.Dit, of hem laten zuigen (dus drinken aanbieden in een flesje of door een rietje), dat vermindert ook de oorpijn. Bij mijn dochter werkte dat vaak wel, om haar drinken weer in haar flesje te doen.
Oh, en nog en tip: als je kind oorontsteking heeft dan kan slikken heel zeer doen. Oortjes dichthouden voor wat tegendruk bij het drinken kan helpen.Dit, of hem laten zuigen (dus drinken aanbieden in een flesje of door een rietje), dat vermindert ook de oorpijn. Bij mijn dochter werkte dat vaak wel, om haar drinken weer in haar flesje te doen.

vrijdag 28 december 2012 om 15:23
Het ging na de ORS een stuk beter vannacht, man lepelde elk kwartier wat erin. Vanmorgen heeft hij ook uit zichzelf wat gedronken en kwark op, tussen de middag een beetje ijs.
We blijven hem wel dwangvoeren qua vocht met een lepel, hopelijk drinkt hij morgen weer helemaak zelf.
Bedankt voor de support.
We blijven hem wel dwangvoeren qua vocht met een lepel, hopelijk drinkt hij morgen weer helemaak zelf.
Bedankt voor de support.
zaterdag 29 december 2012 om 22:50
Ik kreeg geen urine opgevangen, er was steeds te weinig.
Maakt ook niet uit, want inmiddels zit hij toch aan de antibiotica. Na een opleving vrijdag schoot de koorts vandaag weer richting de 41. HAP dus en direct een recept mee, was geen probleem. Manneke zag zo ziek dat het voor de arts kennelijk duidelijk genoeg was.
Dus driemaal daags een spuitje met amoxinogwat en blijven dwangvoeren met vocht. Maandag weer contact hebben met eigen huisarts hoe het gaat.
Hopelijk slaapt hij wat vannacht, ik hoor steeds gepiep door de babyfoon. Zal een lange nacht worden.
Maakt ook niet uit, want inmiddels zit hij toch aan de antibiotica. Na een opleving vrijdag schoot de koorts vandaag weer richting de 41. HAP dus en direct een recept mee, was geen probleem. Manneke zag zo ziek dat het voor de arts kennelijk duidelijk genoeg was.
Dus driemaal daags een spuitje met amoxinogwat en blijven dwangvoeren met vocht. Maandag weer contact hebben met eigen huisarts hoe het gaat.
Hopelijk slaapt hij wat vannacht, ik hoor steeds gepiep door de babyfoon. Zal een lange nacht worden.