Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer

10-11-2013 22:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle bloeduitslagen zijn nog niet binnen..

Maar volgens onze huisarts heeft jilzz'je(kind) pfeiffer.

Dikke rode ontstoken keel met witte koppen erop.

Opgezette klieren, leverwaarden zijn verhoogd en uiteraard vermoeid.

Sinds gisteren heeft ze zwarte plekken op de ontstoken plekken in de keel.

Vanmiddag naar huisartsenpost geweest, want het werd erger, en we maakten ons zorgen.

3 artsen hebben ernaar gekeken.

Typisch geval..aldus de huisartsen.

Volgens hen hoort het bij de pfeiffer.

Ik weet niet of ik nu gerust moet zijn.

Uiteraard heb ik google geraadpleegd, maar niets gevonden over zwarte plekken in de keel.

Iemand hier ervaring of bekend mee?
Hoe oud is jillz'je? Ik heb zelf zware Pfeiffer gehad, maar ook geen idee bij die zwarte plekken op de ontstoken plekken.

Heeft je kind er evt iets voor gekregen? (Voor zover dat kan) al is het maar voor de pijn.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik zo moe was dat ik een blaasontsteking gewoon niet opgemerkt had. Pas toen ik mij nog waardelozer voelde en 40 graden koorts had, hebben wij de dokter gebeld dat er iets mis was. De eigen huisarts wilde dat ik het nog een paar dagen aan zou kijken, maar 's avonds hebben we de huisartsenpost gebeld en de huisarts die ik daar had vertelde mij dat als we idd nog een paar dagen gewacht zouden hebben, ik er niet meer zou zijn geweest. Mijn blaasontsteking was doorgeschoten naar boven.

Let dus alsjeblieft goed daar op.
Dat klinkt niet best stukje_cake.

Fijn dat het goed afgelopen is.

Dochter is 16.

Perfecte leeftijd voor pfeiffer.

Dat baart mij nog geen zorgen, die gekke zwarte plekken wel.

Bij de rest uitslagen van het bloed morgen, zal ik er nog eens naar vragen.

Qua gezondheid zit ik er bovenop.

Ze mag pijnstillers gebruiken, meer krijgt ze niet, omdat dat nutteloos schijnt te zijn.

Ik zal haar idd goed in de gaten houden, thanx.
Witte, grijze of zwarte plekken op ontstoken plekken bij en keelontsteking komen vaker voor bij een (heftige) keelontsteking of bij bijv. amandelen die ontstoken zijn.

Sterkte voor je dochter!
Dit is een 'normaal' symptoom bij pfeiffer schijnbaar (de zwarte vlekken). Een vriendinnetje vroeger had het ook en toen werd dat gezegd.
Ik heb heel laat nog pfeiffer gehad. Wat wel hielp wanneer ik een ontstoken keel kreeg was heelspray gebruiken van vogel geloof ik.

Dat verzachtte enorm.

Maar dat was vooral wanneer ik het voelde opkomen, nu denk ik dat je echt moet afwachten, maar je kunt natuurlijk met voeding wel de keel wat helpen.
Die zwarte plekken had ik ook tijdens pfeiffer.

Vervelend voor je dochter. Ik neem aan dat ze nog op school zit? Maak meteen goede afspraken en laat haar echt goed uitzieken, scholen willen nog wel eens pushen door haar zoveel mogelijk mee te laten draaien maar pfeiffer moet je echt niet onderschatten. Ik ben zelf telkens over mijn grens heen gegaan en heb daardoor ME/cvs eraan overgehouden.

Ik werk zelf in het VO en de kinderen die gewoon de tijd krijgen uit te zieken zijn er het snelst weer bovenop.

Mocht ze problemen krijgen met de schooldingen dan kan je via de decaan een thuisbegeleider inschakelen, die mag ook thuis de toetsen afnemen bijv.

En ook niet teveel met medicijnen gaan rotzooien want de lever heeft het al zwaar. Ik heb zelf leverontsteking gehad tijdens pfeiffer, is een complicatie die gelukkig niet zo vaak voorkomt. Homeopatisch is er genoeg te vinden om de symptomen wat te verzachten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik dacht laatst nog dat Pfeiffer inmiddels dezelfde weg was gegaan als tering, AIDS en hysterie. Was een tijdje heel erg in, maar tot nu hoorde ik er nooit meer iemand over.
Mijn dochter was ook 16 toen ze pfeiffer kreeg.

De huisarts dacht eerst aan een luchtweginfectie dus ze kreeg antibotica, maar dat had ze helemaal niet mogen hebben want de volgende dag zat heel haar lichaam onder de oedeem en uitslag.

Ze had ook hoge koorts en last van haar lever.

Dus houd haar goed in de gaten maar het kan ook milder verlopen.

En wat hier boven ook is gezegd, laat haar goed uitzieken dan is ze er weer eerder boven op.

Mijn dochter is met 3 weken weer naar school gegaan ( 5 minuten fietsen) maar zei ze later zelf, geregeld dat ze zwarte vlekken zag in de klas.

En voor mijn gevoel heeft het zekers meer als een jaar geduurd voor dat ze weer een beetje de oude was.

Dus onderschat het niet.
Wat fijn deze reacties, en ook herkenbaarheid.

Dank jullie..

We laten haar idd goed uitrusten en de tijd nemen daarvoor.

De school is ingelicht en er is begrip.

We moeten aangeven wanneer ze weer iets van huiswerk en toetsen kan maken.

Examenjaar, nog beroerd ook.

Vandaag is het nog slechter.

Ze kan niets eten, drinken is minimaal, dat vind ik erger.

In de gaten houden dat ze nu niet uitdrogingsverschijnselen krijgt.

Ook ivm de koorts die ze heeft.

Thuisbegeleiding is ook zeker iets om over na te denken, mocht ze lang thuis moeten blijven.

Nogmaals bedankt.
Jeetje Jilzz, sterkte met je dochter.
Mijn dochter heeft liters lipton ijsthee gedronken toen,

en nu 4 jaar later nog.

Goh, het komt nu allemaal weer terug zij zat toen in de vierde klas van de havo en ze heeft het toen wel moeilijk gehad maar is toch overgegaan.

Ik maakte mij zulke zorgen dat ik in een paar weken 5 kilo ben afgevallen.
Ze is er nog slechter aan toe.

Ben heel erg geschrokken.

Ze is deze week bij haar vader,ben net even geweest.

Zo'n dikke opgezette klieren en keel.

Koortsig.

Ze kan amper slikken en ademen

Pijnstillers krijgt ze niet naar binnen.

Ik vraag me nu ook af of we moeten ingrijpen
Ja ik zou wel een arts raadplegen, mijn dochter kon alleen nog maar rechtopzitten, was benauwd en pijn in haar rug.

Dat was later te verklaren door een vergrote lever en mild.

Hebben ze later nog 2 keer foto's van gemaakt.

Sterkte!
Misschien zetpillen proberen?

Sowieso ook misschien even HAP bellen. Hoe hoog is de koorts?
Ik hen Pfeiffer 2x gehad: de eerste keer was ik 13 en de tweede keer 37 jaar. Doodziek was ik de tweede keer, met keelontsteking (witte paddestoelen in mn keel), milt en lever deden ook gezellig mee pfff...

Vooral geen Ibuprofen of antibiotica aan je dochter geven, daar kan ze galbulten en jeuk van krijgen.

Verder laten uitzieken en veel laten drinken maar dat weet je vast al
Drinken is dus lastig, ze kan vrijwel niet slikken.

Ik weet niet hoe hoog de koorts is, schijnbaar is de weg naar de winkel lastig om zo'n ding op te halen.

Ze heeft net gemalen paracetamol naar binnen gewerkt.

Wachten nog even af hoe ze daar op reageert.

Net de HAP gebeld, ze kan wel komen.
Misschien toch maar even gaan Jilzz...
Ik heb ook mijn 16e ook Pfeiffer gehad.Wat echt hielp waren water ijsjes.Gewoon die peren (geen sinaasappel die doen pijn) Ik heb geloof ik 3 weken op ijsjes geleefd.

Let alsjeblieft goed op met wanneer ze weer naar school mag.Ik zat ook in eindexamenklas en ben doordat ik te snel weer naar school ging echt compleet ingestort.Ze kan beter een jaar overdoen dan 10 jaar ziek blijven.Ik wilde dat ik langer was blijven liggen..echt!Sterkte en beterschap voor je dochter.
Ja, ik zou zeggen, waterijsjes!

Hoe is het nu met haar?

Ik ben er ook echt doodziek van geweest, hier opgelopen tijdens de zwangerschap maar de acute fase kwam na haar geboorte, hierdoor viel ik in drie weken meer dan 30kg af en moest eigenlijk worden opgenomen. Maar kleine pasgeboren baby thuis dus mocht toch thuisblijven. Slikken is echt rot maar moet wel, juist door te weinig te drinken wordt het ook erger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het lijkt wat beter te gaan.

Ze slaapt wat meer en slikken gaat ietsje beter.

Huisarts belde met de rest uitslagen

Actieve pfeiffer

Maar dat is wel duidelijk?
Jilzz, hoe gaat het nu met je dochter?
Hier nog wat voedingstips:

Niet eten:

Vette producten, de lever kan dit niet goed verwerken. Zelf kon ik twee jaar lang eigenlijk geen patat ed eten zonder pijn of diarree te krijgen.

Bak met olijfolie of light/dieetboter

Koffie, zwarte thee, geraffineerde suikers, cafeinehoudende dranken (cola)

Banaan, sinaasappels, rozijnen, doperwten, komkommer, kool en uien

Wel eten:

Veel drinken, minimaal 2 liter

Groene thee, brandnetelthee, kamillethee n veel water (evt slimpie ranja voor de smaak)

Veel volkorenproducten, brood, zilvervliesrijst, volkorenpasta

Vis

Fruit: appels, abrikozen, perziken, mango, vijg en peer

Groentes: spinazie, tomaat, paprika, asperges, bloemkool, sperziebonen
Wat lief dat er nog gereageerd wordt hier.

Het gaat langzaam beter.

Bijna was er ziekenhuis opname, maar ineens sliep ze een nacht erg goed en begon de keel te slinken, waardoor ze weer kon drinken.

Ze praat nog erg moeilijk en doet nog pijn, maar vergeleken met begin vd week is het wel al vooruit gegaan.

Ze moet het maar de tijd geven, het is ook niet anders.

Thanx voor de eettips.

Voor nu krijgt ze niets binnen.

Ze drinkt alleen maar thee, en een vruchtensap.

Yoghurt en bouillon proberen we er ook in te krijgen.

Ik stelde geprakte banaan voor, maar dat wil ze nog niet.

Inmiddels 5 kilo afgevallen.

Dat is best veel in een week.

Dus wel even in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven