Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer?

11-03-2014 18:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik moet het eigenlijk bij de dokter laten checken, maar ik wil er niet onnodig bloed voor laten prikken.

De afgelopen week ben ik onwijs moe. Ik lig vroeg in bed en slaap veel. Toch word ik gedurende de dag erg moe en krijg ik keelpijn.

Mijn klieren gaan opzetten en het liefst wil ik gaan liggen. Het rare is dat dit in de ochtend en middag weg is.

Nu lees ik op internet dat er een symptoom van koorts is. Nu is dit bij mij helemaal niet het geval. Zijn er misschien ( helaas) ervaringsdeskundigen die weten of je ook met 'alleen' die moeheid en keelpijn Pfeiffer kunt hebben?
Dit is nou bij uitstek een vraag voor je huisarts
Ja weet ik... Maar ik wil geen zeur zijn. ;(

Ik kom nooit bij die man...
Waarom denk je gelijk aan Pfeiffer terwijl er een flinke griep/virus heerst met dezelfde symptomen?
Waarom denk je een zeur te zijn als je er nooit komt? Kom op zeg, gewoon gaan.
Klopt! Er heerst heel erg veel, alleen zijn mijn klachten alleen in de namiddag en avond.. Ook zijn er twee mensen waarvan ik weet dat zij Pfeiffer hebben, anders zou ik er nooit aan gedacht hebben... Vandaar. ;)
Gewoon naar je huisarts gaan en niet zo miepen.
Ik had drie maanden geleden dezelfde symptomen. Keelpijn werd uiteindelijk een heftige keelontsteking die ook nog eens langer duurde dan normaal. Opgezwollen klieren in de hals en hondsmoe.

Dacht zelf aan een bijholten ontsteking, heb daar bijna iedere winter wel eens een keer last van. Dus naar HA voor een kuurtje.

Die kreeg ik niet want 'had geen koorts, dus was het geen ontsteking'...

Bleef nog maar 1 optie over: Pfeiffer. Geen bloed geprikt want HA was er vrij zeker van.

Ben 39 en heb in mijn puberjaren (voor zover ik weet) geen pfeiffer gehad....

Nu ik het weet neem ik meer rust en gaat het nu, na een aantal maanden, eigenlijk heel goed!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Vera8: bedankt voor je reactie! dus het kan inderdaad.. Helaas voor jou dus, fijn dat het nu weer beter gaat!

Ik bel morgen de assistente wel even.. Soms heb je gewoon even een duwtje nodig.
Ik zou gewoon bloed laten prikken om het evt. uit te laten sluiten. Ik heb ook geen keelontsteking gehad, maar had dus wel Pfeiffer.

Maar het kan inderdaad ook gewoon een virus zijn dat nu heerst.
Ik ging op m'n 16e naar de dokter. Bloed laten prikken en daar kwam de uitslag Pfeiffer. Mijn dokter dacht eerst niet dat ik t had. Ik had geen keelpijn, opgezette klieren. Ik was heel erg moe en lamlendig. Geen zin om dingen te doen enzo.

Op de dag van de uitslag had ik opeens opgezette klieren en viel ik bijna in slaap in de wachtkamer.

Ga naar de huisarts! En laat t onderzoeken. Luister ook goed naar je lichaam!
Naar de huisarts gaan.

Moet altijd gecheckt worden op leverwaarden.

Mijn dochter is sinds november met pfeiffer thuis.

Ze had ernstig verhoogde leverwaarden, en is doodziek geweest.

Je hoeft trouwens niet altijd koorts te hebben of een keelontsteking.

Dus hierbij een harde duw..
Bedankt voor de reacties! Luisteren naar je lichaam is sowieso belangrijk. Alleen door alle dagelijkse drukte is dat juist iets dat er vaak bij inschiet. Vaak bedenk je jezelf dat dingen vanzelf wel weer overgaan. Met soms grote gevolgen..

Maar dat is denk ik ook voor velen herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven