Pigmentvlek
woensdag 1 augustus 2012 om 02:14
Hallo,
Sinds een week of 2 ontwikkeld er zich ineens een pigmentvlek op mijn bovenlip.
Na wat gegoogle lees ik dat dit kan komen door invloed van hormonen.
Dat zou goed kunnen, ik heb zeer recent mijn implanon laten verwijderen en ben weer aan de pil begonnen. Een pil die ik nog niet eerder heb gehad.
Uiteraard WIL ik geen pigmentvlek in mijn gezicht.
Het is nu nog een vrij lichte vlek, maar hij wordt langzaamaan wel wat donkerder.
Op dit moment ben ik denk ik nog de enige die het echt opvalt.
Wat zouden jullie doen?
Direct stoppen met die pil? En gaat het dan weer weg?
Of is dit iets dat weer wegtrekt als mijn lichaam aan de hormonen gewend is?
Kortom, ik sta een beetje in dubio over wat nu te doen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Sinds een week of 2 ontwikkeld er zich ineens een pigmentvlek op mijn bovenlip.
Na wat gegoogle lees ik dat dit kan komen door invloed van hormonen.
Dat zou goed kunnen, ik heb zeer recent mijn implanon laten verwijderen en ben weer aan de pil begonnen. Een pil die ik nog niet eerder heb gehad.
Uiteraard WIL ik geen pigmentvlek in mijn gezicht.
Het is nu nog een vrij lichte vlek, maar hij wordt langzaamaan wel wat donkerder.
Op dit moment ben ik denk ik nog de enige die het echt opvalt.
Wat zouden jullie doen?
Direct stoppen met die pil? En gaat het dan weer weg?
Of is dit iets dat weer wegtrekt als mijn lichaam aan de hormonen gewend is?
Kortom, ik sta een beetje in dubio over wat nu te doen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
woensdag 1 augustus 2012 om 07:48
woensdag 1 augustus 2012 om 08:00
Dank je Goldmember.
Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar ik maak me er toch zorgen over.
Ik woon niet in NL, en hier is het nu midden in de winter, dus ik hou mijn hart vast voor wat er in de zomer gebeurt.
Ik heb jarenlang Marvelon geslikt, zonder een centje pijn, maar die pil wordt hier niet vergoed, vandaar dat ik nu een andere heb.
Ik denk dat ik morgen de dokter maar eens bel om te vragen of het zal schelen als ik weer aan Marvelon ga.
En anders idd maar stoppen met de pil. Niet handig, maar dit wil ik echt niet.
Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar ik maak me er toch zorgen over.
Ik woon niet in NL, en hier is het nu midden in de winter, dus ik hou mijn hart vast voor wat er in de zomer gebeurt.
Ik heb jarenlang Marvelon geslikt, zonder een centje pijn, maar die pil wordt hier niet vergoed, vandaar dat ik nu een andere heb.
Ik denk dat ik morgen de dokter maar eens bel om te vragen of het zal schelen als ik weer aan Marvelon ga.
En anders idd maar stoppen met de pil. Niet handig, maar dit wil ik echt niet.
woensdag 1 augustus 2012 om 08:13
Ik had 0,05%. Je moet elke avond heel licht smeren, maar ik smeerde vaak wat dikker zodat het sneller ging vervellen. Werkte als een trein! Ik stopte als de vlek weg was. Maar er zijn ook mensen die blijven elke avond heel lichtjes smeren aangezien dat ook als enige echt werkende anti rimpel crème uit de bus is gekomen! Leuke bijkomstigheid!
En de crème niet gebruiken tijdens zwangerschap of als je zwanger probeert te worden!
Tegen acne zou ik dan zelf weer eerder roaccutane slikken. Dat zijn tabletten vitamine A.
McClean: ik slikte vroeger ook Marvelon. Vergis je niet, de pigment vlekken kunnen ook door jaren pil gebruik komen. Ik ben over gegaan op een lichtere pil maar dat hielp allemaal niks. Enige wat bij mij hielp was stoppen met de pil en die crème gebruiken. Woon je toevallig in de States? Daar is het volgens mij makkelijk(er) te verkrijgen en heb je ook betere blekende crèmes tegen pigmentvlekken.
En de crème niet gebruiken tijdens zwangerschap of als je zwanger probeert te worden!
Tegen acne zou ik dan zelf weer eerder roaccutane slikken. Dat zijn tabletten vitamine A.
McClean: ik slikte vroeger ook Marvelon. Vergis je niet, de pigment vlekken kunnen ook door jaren pil gebruik komen. Ik ben over gegaan op een lichtere pil maar dat hielp allemaal niks. Enige wat bij mij hielp was stoppen met de pil en die crème gebruiken. Woon je toevallig in de States? Daar is het volgens mij makkelijk(er) te verkrijgen en heb je ook betere blekende crèmes tegen pigmentvlekken.
woensdag 1 augustus 2012 om 09:30
Ik ben 5 jaar geleden inderdaad gestopt met de pil om die reden. Na twee jaar waren ze inderdaad weer helemaal weg. Maar het lijden en last wat ik er voor terug kreeg heeft me doen grijpen naar toch weer hormonen (nuvaring). Ik heb me er ondertussen maar bij neergelegd. Alleen na die ene week zon zijn ze wel weer heel erg zichtbaar, maar ja, mensen roepen dat ik lekker bruin ben. En op de een of andere manier zien ze de witte vlekken pas wanneer ze heel dichtbij komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 1 augustus 2012 om 09:54
woensdag 1 augustus 2012 om 10:23
En dan mijd ik de zon al mijn hele leven! Maar veel mensen zeggen toch (en echt niet uit beleefdheid) dat het ze niet op valt, maar als ik in de spiegel kijk zie ik het direct. Maar dat komt omdat ik het weet en de spiegel wel heel dichtbij is. Verder goeie zonnebrand op je gezicht gebruiken, dat scheelt wel. (Behalve op datgen zoals vandaag bij mij.) Ik ben een keer (in een koude winter om op te warmen) een paar minuten onder de zonnebank geweest. Toen ik daar onderuit kwam wist ik niet wat ik zag. Alle pigmentvlekken waren ineens heel donker. Toen voelde in me wel voor lul lopen. Dus geen zonnebank meer!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!