Gezondheid alle pijlers

Pijn eierstok en buikpijn

22-08-2013 14:14 6 berichten
Hallo ik had even een vraagje. Mijn zusje van 15 heeft al een hele tijd last van buik pijnen, en de laatste tijd heeft ze steeds pijn op de plek waar haar eierstok zit. Steeds dezelfde kant. Als we ergens lopen en ze krijgt opeens pijn, loopt ze echt te kreunen en wilt ze het liefst zo snel mogelijk naar huis. Ze heeft ook vaak last van haar darmen en kan dan niet goed naar de wc. Ze is denk ik al anderhalf jaar aan de pil i.v.m haar buikpijn die ik rond haar menstruatie een stuk erger werd. Nu had ze gister die pijn bij haar eierstok terwijl ze net in haar stopweek was, en een paar weken terug had ze het ook. Dus het lijkt mij niet aan (alleen) een eisprong gerelateerd.

Nu weet ik dat jullie geen dokters zijn, maar mijn zusje is vaker naar de huisarts geweest met buikklachten. Een paar keer weggestuurd met laxeermiddelen, en met de pil dus. Nu is ze erg onzeker geworden is bang dat ze zich aanstelt.

Dus ben benieuwd naar andere meningen, denken jullie dat het belangrijk is dat ze toch nog eens terug gaat naar de dokter en toch een echo laat maken om dingen uit te sluiten of kan het net zo goed gewoon hormonaal zijn?
Huisarts. Natuurlijk.
Ik zou de huisarts vragen om een verwijzing naar een goede gynaecoloog of kinderarts. Eventueel kan je zusje iemand meenemen als ze bij de huisarts is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook deze klachten,en dat waren ook cystes op de eierstok.

Anders maak je zus toch een afspraak bij de dokter en ga jij ook mee met deze voorgeschiedenis met familieleden moet die dokter toch ook eens achter zijn oren gaan krabben.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts. Ik had vreselijk menstruatiepijnen en bleef maar pillen krijgen en pijnstillers. Endometriose kon niet, was pas net 15. Na een flinke discussie met mijn huisarts bij mijn bedrijfsarts een verwijzing gaan halen, en ja hoor. Endo. Was bijna 20 voordat ze me eens serieus begonnen te nemen.

Laat haar een pijndagboek bijhouden, doe de test op endometriose.nl en vertel zeker de familiegeschiedenis. Een doorverwijzing naar de gyn lijkt me met zovele pijn nodig.

Hoewel mijn eerste 2 gyns me ook naar huis stuurde met pijnstillers.
Bedankt voor de reacties. Begon toch ook een beetje aan mijzelf te twijfelen. Maar gewoon naar de huisarts dus. Ik heb al gezegd dat ik wel mee wil gaan, maar mijn vader werkt niet zo goed mee. Maar anders bel ik gewoon zelf.

Ook een goede tip dat pijndagboek zal het tegen haar zeggen, bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven