Pijn in schouder
zondag 27 september 2009 om 14:45
Sinds gisteravond opeens zo'n vreselijke last van mijn schouder. Ik bewoog en 'het' schoot er ineens in. Gistermiddag voelde ik ook al eventjes een onaangenaam gevoel in m'n schouder.
Ben nog op stap geweest, niet echt gek gedaan, maar de pijn werd steeds erger. Kan m'n jas niet eens normaal aan en uittrekken. M'n arm optillen gaat bijna niet. Vanmorgen toen ik wakker werd, dacht ik dat het weg was. Tot ik weer bewoog. Een vriendin van me zei dat ik misschien een slijmbeursontsteking heb. Hoop van niet, en hoop natuurlijk dat het vanzelf weer overgaat... Maar ja. Als het zo blijft, ga ik morgen toch maar even langs de huisarts.
Iemand ervaringen met deze klachten?
Ben nog op stap geweest, niet echt gek gedaan, maar de pijn werd steeds erger. Kan m'n jas niet eens normaal aan en uittrekken. M'n arm optillen gaat bijna niet. Vanmorgen toen ik wakker werd, dacht ik dat het weg was. Tot ik weer bewoog. Een vriendin van me zei dat ik misschien een slijmbeursontsteking heb. Hoop van niet, en hoop natuurlijk dat het vanzelf weer overgaat... Maar ja. Als het zo blijft, ga ik morgen toch maar even langs de huisarts.
Iemand ervaringen met deze klachten?
zondag 27 september 2009 om 14:50
Je huisarts zal je in eerste instantie behandelen met pijnstillers. Je kunt zelf ook al heel goed beginnen met paracetamol en brufen.
Als deze combinatie je niet voldoende helpt kan je huisarts je ook een injectie met corticosteroiden en verdoving geven. Deze injectie gaat in de slijmbeurs en dit is wel even pijnlijk maar wel vaak met goed resultaat.
Als deze combinatie je niet voldoende helpt kan je huisarts je ook een injectie met corticosteroiden en verdoving geven. Deze injectie gaat in de slijmbeurs en dit is wel even pijnlijk maar wel vaak met goed resultaat.

zondag 27 september 2009 om 14:59
Hoi, ja helaas heb ik ervaring met deze klachten, bij mij was het idd een bursitis (slijmbeursontsteking) zoals ramiaatje al zegt is de eerste actie om ontstekingsremmers te nemen en de schouder rust te gunnen. Note: dit is iets anders dan volledig immobiliseren van het gewricht want hiermee ben je nog verder van huis (helaas klinkt het alsof het bij jou al flink vast zit)
Ik ben een aantal jaar zoet geweest voor het bij mij over was en jammer maar helaas komt het nog regelmatig terug ook.. 't is mijn achilleshiel geworden ("achillesschouder")
Via via via ben ik gelukkig bij een hele goede manueel therapeut terecht gekomen die me geholpen heeft dmv oefeningen zelf eea te verstevigen en onder controle te krijgen, daarvoor ben ik bij zowel de huisarts als bij de orthopeet geprikt met corticosteriden, ben bij diverse fysiotherapeuten geweest die me niet echt verder konden helpen (masseren, drie dagen later weer terug, masseren , terug etc) Maar hopelijk is mijn ervaring niet exemplarisch?!
Veel sterkte in ieder geval ik weet hoeveel pijn je hebt
Ik ben een aantal jaar zoet geweest voor het bij mij over was en jammer maar helaas komt het nog regelmatig terug ook.. 't is mijn achilleshiel geworden ("achillesschouder")
Via via via ben ik gelukkig bij een hele goede manueel therapeut terecht gekomen die me geholpen heeft dmv oefeningen zelf eea te verstevigen en onder controle te krijgen, daarvoor ben ik bij zowel de huisarts als bij de orthopeet geprikt met corticosteriden, ben bij diverse fysiotherapeuten geweest die me niet echt verder konden helpen (masseren, drie dagen later weer terug, masseren , terug etc) Maar hopelijk is mijn ervaring niet exemplarisch?!
Veel sterkte in ieder geval ik weet hoeveel pijn je hebt
zondag 27 september 2009 om 15:18
zondag 27 september 2009 om 16:57
Heel herkenbaar!!
Heb er 2 jaar mee rond gelopen, fysio en diverse injecties gehad.
Laatste keer in zh dmv echo zodat er gericht geprikt kon worden.
Helaas hielp het allemaal niet en ben ik afgelopen januari dmv een kijkoperatie er aan geholpen.
En nu eindelijk pijn vrij!!!!
Dus als ik jou was morgen naar de HA!
Sterkte!!
Heb er 2 jaar mee rond gelopen, fysio en diverse injecties gehad.
Laatste keer in zh dmv echo zodat er gericht geprikt kon worden.
Helaas hielp het allemaal niet en ben ik afgelopen januari dmv een kijkoperatie er aan geholpen.
En nu eindelijk pijn vrij!!!!
Dus als ik jou was morgen naar de HA!
Sterkte!!
zondag 27 september 2009 om 19:38
Het kan idd vanalles zijn dus morgen toch maar naar de huisarts.
Ikzelf ben 3 weken geleden voor de tweede keer aan dezelfde schouder geopereerd. Eerst keer stukje van schouderdak afgehaald (kalk) en tweede keer ook weer maar ook een cm van mijn sleutelbeen.
Ik heb nog steeds wel pijn maar schouderoperaties zijn gewoon erg vervelend en herstel duurt even....
Hoop voor jou dat het allemaal meevalt!!
Ikzelf ben 3 weken geleden voor de tweede keer aan dezelfde schouder geopereerd. Eerst keer stukje van schouderdak afgehaald (kalk) en tweede keer ook weer maar ook een cm van mijn sleutelbeen.
Ik heb nog steeds wel pijn maar schouderoperaties zijn gewoon erg vervelend en herstel duurt even....
Hoop voor jou dat het allemaal meevalt!!

zondag 27 september 2009 om 20:00