Gezondheid alle pijlers

Pijn na wortelkanaalbehandeling, hoe lang?

12-04-2013 12:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tjonge... kom ik weer met een tandartsvraag...

Afgelopen dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad en nu pijn in mijn kaak. Door alles wat er ooit is gebeurd op tanden en kiezen gebied schiet ik helemaal in de angst en stressmodus. Weet dus even niet wat reeel is en wat niet.

Googelen helpt ook niet echt; ik kom de meest vreselijke dingen tegen.

Vanmorgen gebeld, pijn mocht maar bij te erge pijn moest ik bellen.

Maar wat is te erge pijn? Tjonge...

Het bonst niet en klopt niet. Het zeikt en zeurt en zit volgens mij in mijn onderkaak. Maar door mijn idiote gestress, lijkt nu mn hele hoofd 1 groot pijngebied.

Kunnen jullie me helpen? Wat is normaal? Wat zal ik doen? Wat kan ik het beste slikken? Wanneer zal ik toch de tandarts bellen?

Alvast bedankt...
Ik zou met deze vraag de tandarts weer terug bellen.
Computer says nooooo
Vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad en de pijn was daarna gelijk weg.

Wel een wat zeurderig en drukkend gevoel in mijn kaak maar daar had de tandarts me ook voor gewaarschuwd, dat hoorde erbij en kwam door alle geduw en getrek.

Als jij echt pijn hebt zou ik toch echt de tandarts weer bellen.

Beter nu dan in het weekend, dan kom je bij een weekendtandarts met extra toeslag en uiteindelijk doen die vaak niks.
heb je koorts

neem paracetamol 2 stuks
Ik heb na een wortelkanaal nog enkele dagen, bijna een week geloof ik, nog wat pijn gehad. 1e dag behoorlijk veel pijn (net na behandeling duh), 2e dag nog wat pijn, daarna zeurderig en kwam na 4 dagen plots even terug.

Wat is erge pijn? ik zou zeggen: Als 2 paracetamol niet voldoende helpt. (dan kan je ibuprofen slikken, dat helpt beter, maar dan is het dus te erge pijn vind ik).
Tandarts gebeld. Kan normaal zijn, ze hebben mn fotos nog eens bekeken en pijnstiladvies gegeven. Ze denken dat het komt van nagelbijten/tandenknarsen...

Als het zo blijft, moet ik weer bellen. Bah
Man had een paar dagen er na nog knallende hoofdpijn. Daarna een kuur en toen was het weg. Kan zijn dat er iets opspeelt qua zenuw.
Dat is heel verschillend. Heb er nu 3 gehad en van 2 heb ik amper last gehad en bij de ander echt weken napijn. Ook een paar keer terug geweest omdat ik zoiets had van er is iets niet goed. Maar die keer lag de zenuw ook heel diep en was het wat moeilijker te verdoven dus alles was flink geïrriteerd wat dus best veel tijd nodig had om te herstellen.
Ik heb 3 dagen na de ingreep voor pampus op bed gelegen van de pijn met maximale pijnstilling. Daarna ging het wel wat beter maar het duurde toch wel een ruime week voordat het beter werd. Succes !
Pijn na wortelkanaalbehandeling is normaal.

Er is veel gebeurd in de tand of kies.

Het lichaam gaat nu de behandeling klaar is de ontsteking 'opruimen'

Na een wortelkanaalbehandeling is de ontsteking niet meteen weg.

Zolang je geen koorts krijgt kun je weinig doen en alleen pijnstillers slikken.

Je tandarts zal ook vast wel weten dat Naproxen een goede pijnstiller is na wortelkanaalbehandelingen.

Laat evt een receptje voorschrijven.

Veel tandartsen schrijven brufen bruis 600 voor evt in combi met paracetamol maar Naproxen werkt hiervoor stukken beter.

Succes! Hopelijk zakt de pijn snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven