Gezondheid alle pijlers

Pijn tijdens plassen

20-03-2013 11:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 14 en heb sinds maandag opeens pijn tijdens het plassen. Het begon savonds, en is allen als ik het laatste beetje uitplas. Heb dit nog nooit gehad, en vindt het erg vervelend.

Ik ben maandag ook ongesteld geworden dus misschien heeft dit ermee te maken? Ook heb ik zelf het gevoel dat ik 'erger' ruik, normaal rook ik wel een beetje als ik op de toilet zat, dat ik ongesteld was maar nu is het erger..

Wie kan me helpen? Ik ga liever niet naar de dokter omdat ik doodsbang ben voor dokters..

Groetjes x
Het klinkt alsof je blaasontsteking hebt. Vraag het even bij je moeder na. Succes!
Dit klinkt als een blaasontsteking.

De dokter doet helemaal niets, en met een beetje geluk hoef je hem of haar niet eens te zien. Je geeft een potje ochtendurine bij de assistente af en in de loop van de dag wordt je opgebeld door haar en kun je een recept ophalen bij de apotheek.

Vraag het maar even aan je moeder. Bij mijn weten is het een veelvoorkomend jongevrouwenkwaaltje. Je moeder heeft het hoogstwaarschijnlijk ook weleens gehad.
Ik krijg vaak blaasontsteking als ik buiten in de kou rond heb gelopen met een rokje of jurkje aan of heb gezwommen. Ik weet dat het niet kan komen door kou of door zwemmen, maar ik heb mijn maatregelen genomen.
Mn moeder is vandaag de hele dag werken, dus kan helaas niks aan haar vragen. Heb al op internet gegoogld en toen gelezen over blaasonstekking. Maar eigenlijk het enige andere aan me is, die pijn aan het einde. Ik plas ook niet meer dan normaal. Is er iets dat ik zelf al kan doen? Zonder de dokter en me moeder.
Dat is iets wat ze vroeger zeiden, het komt door de kou maar het is een infectie en in het geval van TO een hardnekkige. Je kan het ook krijgen als je te lang neukt maar ik hoop dat dat bij TO niet is. Gewoon even naar de dokter meid met een bekertje ochtendurine. Waarschijnlijk krijg je dan een antibioticakuurtje(wel afmaken anders is het zo weer terug) en dan is het over.
Klopt dat bij mij ook de pijn aan het einde is. Het kan een milde blaasontsteking zijn.

Wat soms helpt is om in bad te gaan zitten met warm water en dan daarin te plassen als je moet.
Waarom ben je 'doodsbang' voor een dokter?

Met blaasontsteking zie je niet eens een dokter. Alleen de assistente.
quote:goodbyex schreef op 20 maart 2013 @ 11:25:

Mn moeder is vandaag de hele dag werken, dus kan helaas niks aan haar vragen. Heb al op internet gegoogld en toen gelezen over blaasonstekking. Maar eigenlijk het enige andere aan me is, die pijn aan het einde. Ik plas ook niet meer dan normaal. Is er iets dat ik zelf al kan doen? Zonder de dokter en me moeder.

Bij de meeste dokters hoef je niet eens naar de dokter voor een blaasontsteking. Je moet even bellen met de assistente. Dan plas je in een potje en brengt dat bij haar langs. Zij controleren dan en dan krijg je een receptje mee.

Als het echt alleen een blaasontsteking is, dan kun je ook bij de drogist cranberrysap kopen en daarvan drinken, in combinatie met veel water (minstens 2 liter). Dat maakt je blaas ook schoon. Even bij de drogist vragen, zij weten er ook meer van.

Je moet dan wel heel goed opletten, als het na een paar dagen niet minder wordt moet je echt naar de huisarts gaan, want anders bestaat er de kans dat je er een nierbekkenontsteking aan overhoudt. En geloof me, je gaat liever nu met je potje naar de assistente dan straks met erger naar de huisarts!!
Als dit de enige klachten zijn lijkt het nog wel mee te vallen. Misschien is het nog te verhelpen door een aantal dagen flink veel te drinken en dan vooral zure dranken (jus d'orange, cranberrysap)
Dokters zijn er om je van je klachten af te helpen en je hoeft echt geen broekje uit te doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Huisartspraktijk bellen.

Hoogstwaarschijnlijk geven ze het advies even urine in te leveren, zie je de dokter niet eens en krijg je een recept voor een antibiotica receptje mee.

... of je kunt natuurlijk wachten tot de pijn erger en erger wordt, je helemaal niet meer kan plassen of je een nierbekken ontsteking krijgt. Kan ook.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik kan nu zoiezo niks brengen, omdat ik ziek thuis ben. Dus mag/kan niet naar buiten. Ik ga nu maar heel veel water drinken.

En het is moeilijk uit te leggen waarom ik bang ben voor dokters, maar ik ben ook bang voor tandartsen, eigenlijk alles wat met gezondheid te maken heeft..
Okay, goodbyes, omdat je nog erg jong bent ga je nu! naar me luisteren. Je googled het telefoonnummer van jullie huisarts, belt op, beschrijft je klachten en vraagt hoe laat je een potje urine kan komen brengen om te controleren op blaasontsteking.

Vervolgens zet je de waterkoker aan, zet je een oud jampotje in de gootsteen, wast het goed af en spoelt het om met dat kokende water. Je laat het potje afkoelen, plast erin (goed mikken! ) en stapt op de fiets om naar de huisarts te gaan.

Je steekt je kop in het zand en maakt een probleem wat helemaal niet bestaat. Het is wat exces zegt: beter nu naar de huisarts voor een blaasontsteking dan straks naar het ziekenhuis voor een nierbekkenontsteking.
quote:goodbyex schreef op 20 maart 2013 @ 11:37:

Ik kan nu zoiezo niks brengen, omdat ik ziek thuis ben. Dus mag/kan niet naar buiten. Ik ga nu maar heel veel water drinken.

En het is moeilijk uit te leggen waarom ik bang ben voor dokters, maar ik ben ook bang voor tandartsen, eigenlijk alles wat met gezondheid te maken heeft..

Maar je kunt wel de huisarts opbellen, in een potje plassen en vragen of een vriendin of een zusje of broertje dat even bij de huisarts wil brengen. En daarbij: als mijn dochter pijn had bij het plassen zou ik willen dat ze direct haar urine bij de huisarts in zou leveren en ik zou bozer zijn als ze me daar niet over belt op mijn werk dan wanneer ze me daar wel even voor belde.

En wat voor ziekte heb je dat je niet naar buiten mag om naar de huisarts te gaan? Misschien ben je wel zo ziek omdat je een blaasontsteking hebt. Daar kun je namelijk flinke koorts en buikpijn van hebben.
kom op , je moet even naar de dokter bellen, of bel je moeder even op haar werk.

je hoeft je niet te schamen, ik heb ook vaak blaasontsteking gehad.
Wees jezelf....
Je hebt geen moeder/vader. iemand die in hetzelfde huis woont? Niemand die voor je zorgt?
Mn ouders nemen niet op. Over een uur heeft me moeder pauze, dus bel haar dan wel. Jammer dat jullie gelijk denken dat ik me kop in het zand steek. Maar als iedereen die me zou kunnen helpen op school zit, of aan het werk is gaat het moeilijk.
Ja, iemand van 14 commanderen gaat helpen. @to....bel even de dokter....het stelt echt niks voor en achteraf ben je trots op jezelf, geloof me.
quote:goodbyex schreef op 20 maart 2013 @ 11:48:

Mn ouders nemen niet op. Over een uur heeft me moeder pauze, dus bel haar dan wel. Jammer dat jullie gelijk denken dat ik me kop in het zand steek. Maar als iedereen die me zou kunnen helpen op school zit, of aan het werk is gaat het moeilijk.

Nee, natuurlijk mag je het huis niet uit als je ziek bent om naar de dokter te gaan. Je mag gerust dood gaan omdat je niet naar de dokter mag.

Denk even goed na. Als je ziek bent mag je natuurlijk WEL naar de dokter.
quote:goodbyex schreef op 20 maart 2013 @ 11:48:

Lieve schat, wij kunnen je helpen! Ik snap best dat het een beetje eng is om zelf met de huisarts te bellen als je 14 bent. Je denkt waarschijnlijk dat je moeder dat eventjes voor je moet doen, maar dat mag je best zelf doen, dat vind de assistente van de huisarts helemaal niet vreemd.

Zal ik anders eventjes voor je bellen? Ik heb echt met je te doen! Ik zie je helemaal alleen als een zielig hoopje op de bank liggen. en geloof me, je moeder denkt ook de hele dag aan je, zeker weten! Kun je haar wel een berichtje sturen, of heeft ze haar telefoon uitstaan?
Dit meisje is 14, behandel haar dan ook zo dames. Wat een reacties....

Ik zou aan jouw moeder vragen of zij samen met jou naar de huisarts wilt gaan. Zelf oplossingen zoeken en zo een medische behandeling vertragen kan eventueel blijvende schade veroorzaken. Dus hoe bang je ook bent, even doorbijten en flink je moeders hand vastknijpen.

Probeer het wel met iemand over jouw angst voor dokters te hebben. Op latere leeftijd is het wel zo handig dat je alleen naar de dokter durft te gaan.
No love without lost
Mn moeder werkt in een bedrijf waar je je spullen in een locker moet doen, dus geen mobiel mag hebben. Heb net even met der werk gebeld en z is al over 5 minuten klaar. Haar rooster is veranderd, dus over 20 minuten is ze thuis.
Oh, vrouw2punt0, kom op! Ik vind dat we allemaal heel lief en begripvol zijn. Maar zoals altijd op het vivaforum begrijpen we weinig van afwachtend gedrag als je zelf initiatief kunt nemen.
Nou, kijk eens aan, goodbyex, mama is zo thuis! Zul je tegen haar zeggen dat je pijn hebt bij het plassen en denkt dat het blaasontsteking is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven