Gezondheid alle pijlers

Pijn tijdens plassen

20-03-2013 11:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 14 en heb sinds maandag opeens pijn tijdens het plassen. Het begon savonds, en is allen als ik het laatste beetje uitplas. Heb dit nog nooit gehad, en vindt het erg vervelend.

Ik ben maandag ook ongesteld geworden dus misschien heeft dit ermee te maken? Ook heb ik zelf het gevoel dat ik 'erger' ruik, normaal rook ik wel een beetje als ik op de toilet zat, dat ik ongesteld was maar nu is het erger..

Wie kan me helpen? Ik ga liever niet naar de dokter omdat ik doodsbang ben voor dokters..

Groetjes x
Hoi goodbyex,

Je omschrijving klinkt precies als wat ik voelde toen ik blaasontsteking had. Je hoeft inderdaad alleen een beetje urine aan de assistente af te geven. De huisarts hoeft je verder niet te onderzoeken. Je hoeft niet verder dan de balie en achteraf weet je dat je je voor niets druk hebt gemaakt.

Als je echt niet zelf durft, bel dan je moeder in de pauze nog een keer. Zij kan dan de huisarts bellen en, eventueel morgen, je plas afgeven. Blaasontsteking kan nog veel erger worden dan wat je nu beschrijft dus je kan er maar beter vroeg bij zijn.

Drink ondertussen veel water of kruidenthee. Cranberry is ook goed.
De ellende met blaasontsteking is dat de pijn ineens om kan slaan van best draaglijk naar niet meer te houden. Bij mij tenminste. En als je dan eenmaal je antibiotica hebt en de pijn was al niet meer te houden, dan kan het echt nog een uur of 6 duren voordat de pijn weer afneemt. Misschien dat ik daarom iets te veel dooremmerde over gelijk actie ondernemen.

Maar goed, je moeder is zo thuis en die kan dan even met je urine langs de huisarts. Sterkte ermee!
[quote]Katherina schreef op 20 maart 2013 @ 12:08:

De ellende met blaasontsteking is dat de pijn ineens om kan slaan van best draaglijk naar niet meer te houden. Bij mij tenminste

Ik heb ook een erge blaasontsteking gehad die zo begon. Raar gevoel bij het plasen, verder niet zo veel aan de hand. Tot ik huilend op de wc zat en alleen bloed plaste. Gelukkig was ik er toen snel bij en was het dezelfde avond redelijk te doen. Dus... bellen. Dokters zijn er om te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven