Gezondheid alle pijlers

Pijne rug

06-07-2012 10:57 31 berichten
Ik heb ontzettend last van mijn rug, al een paar maanden..

Nu vraag ik me af hoe je je rug zelf kunt kraken of knoepen?

Weet iemand dit?

Heb het gevoel dat mijn rug helemaal vast zit, maar heb maar een paar behandelingen voor de fysiotherapeut..

Ik wil dus eigenlijk mijn eigen rug kraken! Misschien dat dit helpt..
Alle reacties Link kopieren
6 keer een topic openen zal vast niet helpen.

Wat zegt je HA?
Heb je een bankschroef thuis?

Kan makkelijk. Het is namelijk helemaal geen kwetsbaar gebied.
Waar heb je last van???
haha dat ging perongeluk! de pc stoorde even..

ben daar ooit wel eens geweest en die zei dat het stress gerelateerd was!

hier geloof ik echter weinig van, want ik heb eigenlijk geen stress!
mijn gehele rug voelt stijf aan en doet zeer, dit heb ik echter al een paar maanden of misschien al wel een jaar!
Pijne rug?

Pijnlijke rug / zere rug.

En nee, ik zou niet zelf gaan aandokteren door jezelf te gaan kraken. Daar zijn niet voor niks studies voor.

Weet jij veel waar je moet kraken, op welke plek je druk moet zetten, of waar juist niet.

Naar de HA dus.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Waarom zou je niet naar de fysio kunnen?
Nou, het lijkt me niet dat je zelf een beetje moet gaan lopen knoeien. Ga naar fysio en dat zal een huisarts ook adviseren. Zelfs met een paar behandelingen kun je al ver komen, doordat je bepaalde oefeningen leert die je thuis voort kunt zetten als je behandelingen ophouden.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Wat zegt de fysiotherapeut? Aangezien je toch een paar keer kan...
Waarschijnlijk slaap je op je buik.

Niet meer doen, dan gaat het over.
quote:sylviiiaaaa schreef op 06 juli 2012 @ 11:00:

mijn gehele rug voelt stijf aan en doet zeer, dit heb ik echter al een paar maanden of misschien al wel een jaar!Is er iets specifiek voorgevallen waarna het begonnen is?
Hup, naar de dokter met je rug. En daar blijven zeuren tot ze er iets aan doen. Misschien is het een verkramping van spieren,misschien (ik wil je niet bang maken) iets anders.
Heb je je zere teen ook zelf opgelost? Of toch maar naar de huisarts gegaan?
Absoluut niet! Afhankelijk van de oorzaak kun je in het ergste geval zelfs blijvend invalide raken als je iets verkeerd doet! Terug naar de huisarts en een afapraak

maken bij fysio zijn de enige volgende stappen die je zelf kunt zetten!
Je eigen pijne rug knoepen. WTF?

Zit grammaticarevalidatie niet meer in het basispakket?
Knoepen?

Maak een afspraak met je huisarts. Moet je naar de fysio, gewoon gaan!
Naar een Osteopaat gaan. Ik heb een half jaar behoorlijke rugpijn gehad. Het werd zo erg, dat ik op een dag niet eens mijn onderbroek zonder extreme pijn kon aandoen. Na de eerste behandeling werd de pijn erger de eerste dagen. Dit schijnt een normale reactie te zijn. Na de tweede behandeling was ik al vrijwel pijnloos. Na een aantal behandelingen kan ik geheel pijnloos slapen, zelfs in slechte hotelbedden. Vriend staat brak op, terwijl ik geen klachten heb. Zalig!!!!!!

Mijn verzekering betaalt een groot deel vanuit aanvullende verzekering. Tussen de behandelingen bij mij zit nu 2 maanden. Dit omdat mijn rugklachten veroorzaakt werden vanuit ook nekklachten. Deze zijn ook zeer sterk verminderd. Uiteidelijk zal ik zo´n 2x per jaar moeten gaan om alles weer in het gelid te zetten.
Wat is dat in normaal Nederlands? Pijne rug, knoepen? Daar weet een arts geen raad mee hoor
Lekker tegendraads heb ik wel een zelf-hulp tip. Ik ga wel eens aan de trap hangen om mn rug te kraken. Als je geen open trap hebt, kun je ook een rekstok in de speeltuin gebruiken. Na het hardlopen pak ik die wel eens mee. Succes ermee!
Wat denk je in vredesnaam zelf??? Tuurlijk ga je spelen met je eigen gezondheid om een paar centen te besparen. Kwestie van prioriteiten stellen.

En knoepen???

Dat hangen is trouwens wel een goede tip, werkt bij veel mensen goed en wordt ook veel aangeraden door fysiotherapeuten.
Iemand die al bijna een jaar lang zulke klachten heeft, gaat het niet redden met aan een stok hangen hoor.
Wat is knoepen?
Hangen aan een stok zal zeker niet alles oplossen maar is wel goed voor je rug.

En verder vraag ik me af of TO wel goed wijs is...
quote:Alba schreef op 06 juli 2012 @ 11:10:

Je eigen pijne rug knoepen. WTF?

Zit grammaticarevalidatie niet meer in het basispakket?*lacht hardop*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven