Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk oog

07-10-2009 11:16 6 berichten
Ik heb sinds gister een heel pijnlijk oog. Het oogwit is ook helemaal rood. Het traant een beetje.

Er is helemaal geen pus ofzo, het zit niet dichtgeplakt. Ik heb dus het gevoel dat het geen bacteriele infectie is.

Ik ben snipverkouden en vraag me af of dat ermee te maken kan hebben, of zoń virusje ook in je oog kan gaan zitten.

Beetje overdreven om hiermee na een dag naar de huisarts te gaan, ik wacht het nog even af, maar ben wel benieuwd of iemand het herkent?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook al een weekje. Het hangt wel samen met de verkoudheid denk ik. Wat helpt zijn oogdruppels. Ik gebruik die van de Optrex die je bij de kruidvat kan krijgen.
Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan, of in ieder geval even bellen voor overleg. Het kan inderdaad een virus zijn, maar voor hetzelfde geldt is het toch een vervelende ontsteking die wel behandeld moet worden.

Pus zegt niet alles hoor! Niet elke ontsteking gaat gepaard met pus en dicht zittende ogen. Dus overdreven is het echt niet om even langs je huisarts te gaan.
Het kan heel goed je verkoudheid zijn die op je oog geslagen is.

Heb je er pijn aan, ben je lichtgevoelig of zie je minder goed? Dan zou er nl iets anders aan de hand kunnen zijn en dan is het wel verstandig om met de huisarts te overleggen.
Hmm niet goed gelezen, je schrijft dat het ook pijnlijk is.

Dan lijkt het me verstandig om te overleggen met de huisarts, het kan natuurlijk nog steeds je verkoudheid zijn, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal even bellen met de HA en het verder nog maar even aanzien. Het oog is wel pijnlijk, maar ik zie alles prima en ben niet lichtgevoelig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven