Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk ooglid

20-04-2011 09:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds zondagavond heb ik een pijnlijk rechter ooglid. Ik stond voor de spiegel en opeens uit het niets steek in mn oog. Ik dacht natuurlijk direct aan iets van een wimper haartje of stofje. Dat heb ik zo vaak, maar hoe ik ook traande het hielp niet. Maandag bleef het irriteren. Het lijkt iets te zijn in/onder mijn ooglid. Ik voel het ook alleen als ik knipper.

Dinsdag had ik er eigenlijk zo goed als geen last meer van, maar vandaag stond ik er weer mee op.

Ik heb geprobeerd te kijken onder mijn ooglid maar ik zie niet echt iets. Zeer irritant. Iemand die dit ook heeft gehad?
Zo vaak. Kan zijn dat er een wimpertje los is geraakt en onder je ooglid zit. Dit spoelt soms moeilijk weg.

Je kan even langs opticien gaan en vragen of ze in je oog willen kijken, dan weet je het snel genoeg. Heb ik ook weleens gedaan. Dan kan je met wat extra druppels het vuil onder je oog wegspoelen. Of een oogbadje. Soms is traanvocht niet genoeg.

Als je oog rood is en ontstoken lijkt altijd even naar de huisarts. Je hebt maar één paar ogen tenslotte en daar moet je zuinig op zijn.

En als je lenzen draagt, deze even niet in doen.
Oja. Klinkt bekend hoor.

Gewoon even langs de huisarts. Waarschijnlijk (maar dat kan ik vanaf hier niet bepalen) een ontstoken oog. Krijg je zo´n slierterig zalfje en druppels en is het zo weer over.

Verder even geen lenzen in doen.

Als je niet naar de huisarts wilt, kun je ook een doekje met gekookt (wel afgekoeld) water op je oog doen of een zakje kamillethee. (nat)
Kan een oogontsteking maar ook een strontje zijn. Bel even je huisarts. Geen lenzen dragen in ieder geval.
bedankt voor de reacties.

Gelukkig heb ik geen lenzen. Op dit moment is het ook wederom veel minder geworden. Het is er nog wel, maar niet zo aanwezig als vanmorgen.

Er is verder ook helemaal niets aan mijn oog of ooglid te zien. Niet rood, niet dik. Als het morgen toch weer is als vanmorgen, ga ik wel even iets van druppels halen.
bedankt voor de reacties.

Gelukkig heb ik geen lenzen. Op dit moment is het ook wederom veel minder geworden. Het is er nog wel, maar niet zo aanwezig als vanmorgen.

Er is verder ook helemaal niets aan mijn oog of ooglid te zien. Niet rood, niet dik. Als het morgen toch weer is als vanmorgen, ga ik wel even iets van druppels halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven