Pil 1x vergeten
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:10
Hallo allemaal,
Zaterdagavond heb ik seks gehad met mijn vriend.
Die dag heb ik gewoon de pil geslikt (microgynon 30).
Zondag ben ik helemaal vergeten om de pil te slikken!
Gisteren (maandag) en heb ik natuurlijk meteen de pil geslikt.
Mijn tweede pilweek is gisteren (maandag) begonnen.
Nu heb ik gisterenavond (maandag) weer seks gehad met mijn vriend. We hebben geen condoom gebruikt, maar ik heb wel weer de pil geslikt.
2 Vragen:
Heb ik nu een verhoogde kans op zwangerschap?
Ben ik de komende 7 dagen minder beschermd tegen zwangerschap?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Zaterdagavond heb ik seks gehad met mijn vriend.
Die dag heb ik gewoon de pil geslikt (microgynon 30).
Zondag ben ik helemaal vergeten om de pil te slikken!
Gisteren (maandag) en heb ik natuurlijk meteen de pil geslikt.
Mijn tweede pilweek is gisteren (maandag) begonnen.
Nu heb ik gisterenavond (maandag) weer seks gehad met mijn vriend. We hebben geen condoom gebruikt, maar ik heb wel weer de pil geslikt.
2 Vragen:
Heb ik nu een verhoogde kans op zwangerschap?
Ben ik de komende 7 dagen minder beschermd tegen zwangerschap?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:15
1e week:
Neem de gemiste pil en gebruik de komende 7 dagen nog een anticonceptiemiddel, bijv een condoom gebruiken.
2e week:
Neem de gemiste pil en blijf de tabletten op de gebruikelijke tijd innemen.
Zondag begon mijn tweede week, dus nu weet ik niet of ik het advies voor de 1e of 2e week moet opvolgen......We hebben het zaterdagavond heel laat (rond 00.00 uur) gedaan, dus is dan die 2e week niet net ingegaan?
Neem de gemiste pil en gebruik de komende 7 dagen nog een anticonceptiemiddel, bijv een condoom gebruiken.
2e week:
Neem de gemiste pil en blijf de tabletten op de gebruikelijke tijd innemen.
Zondag begon mijn tweede week, dus nu weet ik niet of ik het advies voor de 1e of 2e week moet opvolgen......We hebben het zaterdagavond heel laat (rond 00.00 uur) gedaan, dus is dan die 2e week niet net ingegaan?
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:19
De eerste 7 pillen zijn de eerste week. Volgens mij heb je er maar 6 geslikt en toen vergeten. Dan ben je er 1 uit de eerste week vergeten. Dan loop je inderdaad risico. Een klein risico maar je bent niet veilig. Wil je echt safe zitten dan moet je nu zsm een MAP nemen. Als je er wel al 7 had geslikt en toen pas vergeten, dan zit je veilig.
quote:cupasoup schreef op 14 augustus 2012 @ 10:17:
Zelfde vraag als glaas_beer.
Je had maandag de pil van zondag en maandag moeten nemen.
Een vergeten pil kan je namelijk binnen 24uur na het vergeten te zijn innemen zonder dat de pil minder betrouwbaar is geworden.De vergeten pil innemen binnen 36 uur na de laatst ingenomen pil, dan behoudt het z'n betrouwbaarheid (dus maximaal 12 uur te laat). Niet 48 uur zoals jij aangeeft.
Zelfde vraag als glaas_beer.
Je had maandag de pil van zondag en maandag moeten nemen.
Een vergeten pil kan je namelijk binnen 24uur na het vergeten te zijn innemen zonder dat de pil minder betrouwbaar is geworden.De vergeten pil innemen binnen 36 uur na de laatst ingenomen pil, dan behoudt het z'n betrouwbaarheid (dus maximaal 12 uur te laat). Niet 48 uur zoals jij aangeeft.
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:22
quote:nak schreef op 14 augustus 2012 @ 10:19:
[...]
De vergeten pil innemen binnen 36 uur na de laatst ingenomen pil, dan behoudt het z'n betrouwbaarheid (dus maximaal 12 uur te laat). Niet 48 uur zoals jij aangeeft.
Hmm, ik dacht altijd binnen 24 uur.
Zie mijn reactie dan maar als onverzonden, en bedankt voor de nieuwe info!
[...]
De vergeten pil innemen binnen 36 uur na de laatst ingenomen pil, dan behoudt het z'n betrouwbaarheid (dus maximaal 12 uur te laat). Niet 48 uur zoals jij aangeeft.
Hmm, ik dacht altijd binnen 24 uur.
Zie mijn reactie dan maar als onverzonden, en bedankt voor de nieuwe info!
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:25
quote:2012viva2012 schreef op 14 augustus 2012 @ 10:19:
Zaterdag en maandag heb ik hem wel geslikt, maar zondag ben ik hem vergeten. En maandag heb ik hem 's ochtends meteen geslikt.
Maar ben ik dan meer dan 36 uur te laat of niet?
Sorry voor al mijn vragen, maar van de stress weet ik het even niet meer zeker allemaal!Dat ligt er dan aan hoe laat je hem normaal gesproken inneemt.
Zaterdag en maandag heb ik hem wel geslikt, maar zondag ben ik hem vergeten. En maandag heb ik hem 's ochtends meteen geslikt.
Maar ben ik dan meer dan 36 uur te laat of niet?
Sorry voor al mijn vragen, maar van de stress weet ik het even niet meer zeker allemaal!Dat ligt er dan aan hoe laat je hem normaal gesproken inneemt.
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:27
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:31
quote:2012viva2012 schreef op 14 augustus 2012 @ 10:27:
Ik neem hem altijd 's ochtends in.
Nu het vakantie is iedere ochtend rond 09.00 of 10.00 uur.
Maandag heb ik de twee pillen rond 10.00 's ochtends geslikt.
En zaterdag heb ik hem ook rond 10.00 ingenomen.
Dan ben ik dus meer dan 36u te laat ben ik bang....Ja dat is dan 48 uur na de laatste pil ipv 36.
Ik neem hem altijd 's ochtends in.
Nu het vakantie is iedere ochtend rond 09.00 of 10.00 uur.
Maandag heb ik de twee pillen rond 10.00 's ochtends geslikt.
En zaterdag heb ik hem ook rond 10.00 ingenomen.
Dan ben ik dus meer dan 36u te laat ben ik bang....Ja dat is dan 48 uur na de laatste pil ipv 36.
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:32
Je hebt zondag je pil vergeten. Dat was de 7e dag van de eerste week. In de 1e week mag je geen pil vergeten. Je moet het maximaal 36 uur na de vorige pil genomen hebben. Dus stel je neemt zaterdag om 19:00... Dan zou je eigenlijk de zondag weer om 19:00 moeten nemen, máár, indien je hem vóór 7 uur 's maandag ochtends neemt, is hij ook nog betrouwbaar. Ik maak uit je verhaal op dat je hem langer dan 12 uur vergeten bent. Dus ja je hebt kans om zwanger te zijn en had eigenlijk direct maandag ochtend een MAP moeten halen.
Daarnaast moet je de eerste 7 dagen na de vergeten pil aaneengesloten de pil goed slikken én condooms gebruiken.
Dubbel fucked dus. Succes.
EDIT:Ik lees even de reacties door en verbaas me echt... Ik hoop dat het merendeel sarcastisch is. Anders staat het erg slecht gestelt met de kennis.
Daarnaast moet je de eerste 7 dagen na de vergeten pil aaneengesloten de pil goed slikken én condooms gebruiken.
Dubbel fucked dus. Succes.
EDIT:Ik lees even de reacties door en verbaas me echt... Ik hoop dat het merendeel sarcastisch is. Anders staat het erg slecht gestelt met de kennis.
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:34
Omdat ik zelf in de veronderstelling was dat je de vergeten pil binnen 24uur kon slikken heb ik ook vaak zat gehad dat ik dus eigenlijk te laat ben geweest.
Nooit een zwangerschap meegemaakt, maar de 1 is vruchtbaarder dan de ander. Dus als jij je zorgen maakt en absoluut geen risico wil lopen, dan zou ik voor de MAP gaan.
Nooit een zwangerschap meegemaakt, maar de 1 is vruchtbaarder dan de ander. Dus als jij je zorgen maakt en absoluut geen risico wil lopen, dan zou ik voor de MAP gaan.