Pil kauwen of niet?
maandag 18 juli 2011 om 13:37
Ik ben vanochtend naar de dokter geweest en die heeft mij pilletjes gegeven tegen maagzuur.
Nu heb ik bij de apotheek aangegeven dat ik ze moet kunnen kauwen, omdat ik geen pillen kan slikken ( heel stom ).
Zij vertelde dat ik deze kon kauwen, nu lees ik de bijsluiter en daar staat dat het niet mag.
Nu vraag ik mij af of ik ze mag kauwen, iemand ervaring mee?
Nu heb ik bij de apotheek aangegeven dat ik ze moet kunnen kauwen, omdat ik geen pillen kan slikken ( heel stom ).
Zij vertelde dat ik deze kon kauwen, nu lees ik de bijsluiter en daar staat dat het niet mag.
Nu vraag ik mij af of ik ze mag kauwen, iemand ervaring mee?
maandag 18 juli 2011 om 13:44
maandag 18 juli 2011 om 13:52
maandag 18 juli 2011 om 13:55
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 juli 2011 @ 13:51:
[...]
Die hebben er tenslotte maar drie jaar voor geleerd....
Serieus? Ik geloof er niks van.
Bij mijn apotheek zijn het zo'n enorme dozen (en bij mijn vorige apotheek ook). Pleuren het doosje op de toonbank en klaar. Ik kreeg laatst een portie Diclofenak mee, zonder iets te zeggen, het werd op de balie gelegd, volgende klant!
Bij het Kruidvat zijn ze nog behulpzamer als je een pakje paracetamol koopt.
[...]
Die hebben er tenslotte maar drie jaar voor geleerd....
Bij mijn apotheek zijn het zo'n enorme dozen (en bij mijn vorige apotheek ook). Pleuren het doosje op de toonbank en klaar. Ik kreeg laatst een portie Diclofenak mee, zonder iets te zeggen, het werd op de balie gelegd, volgende klant!
Bij het Kruidvat zijn ze nog behulpzamer als je een pakje paracetamol koopt.
maandag 18 juli 2011 om 13:57
quote:SeptemberGirl schreef op 18 juli 2011 @ 13:55:
[...]
.
Laat je Google er even op los.
Nou, laat ik eens gek doen: http://mens-en-samenlevin ... -apothekersassistent.html
[...]
.
Laat je Google er even op los.
Nou, laat ik eens gek doen: http://mens-en-samenlevin ... -apothekersassistent.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 18 juli 2011 om 14:00
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken?
» Instructiefilmpje
Kijk voor de juiste dosering altijd op het etiket van de apotheek.
Hoe?
Slik de tablet in zijn geheel door met water zonder te kauwen. Als u de tabletten kauwt, gaat het beschermende laagje kapot. Hierdoor komt het medicijn al in de maag vrij in plaats van in de darmen. Het wordt dan afgebroken door het maagzuur en zal minder goed werken.
Je krijgt er dus ook niks van; het is niet zo dat er op kauwen het een of ander beschadigt, zeg maar.
http://www.apotheek.nl/Me ... ol.aspx?mId=10698&rId=279
» Instructiefilmpje
Kijk voor de juiste dosering altijd op het etiket van de apotheek.
Hoe?
Slik de tablet in zijn geheel door met water zonder te kauwen. Als u de tabletten kauwt, gaat het beschermende laagje kapot. Hierdoor komt het medicijn al in de maag vrij in plaats van in de darmen. Het wordt dan afgebroken door het maagzuur en zal minder goed werken.
Je krijgt er dus ook niks van; het is niet zo dat er op kauwen het een of ander beschadigt, zeg maar.
http://www.apotheek.nl/Me ... ol.aspx?mId=10698&rId=279
maandag 18 juli 2011 om 14:01
maandag 18 juli 2011 om 14:05
quote:JohnnyCake schreef op 18 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Bianca, denk je echt dat de kans groter is dat de bijsluiter fout is dan dat de assistente een vergissing maakt?Als je de bijsluiter van een doosje paracetamol leest zie je ook de maximale hoeveelheid staan, terwijl een arts je zomaar eens een grotere hoeveelheid voor kan schrijven. In zo'n geval zal ook een apotheker(assistente) bevestigen dat het ok is.
[...]
Bianca, denk je echt dat de kans groter is dat de bijsluiter fout is dan dat de assistente een vergissing maakt?Als je de bijsluiter van een doosje paracetamol leest zie je ook de maximale hoeveelheid staan, terwijl een arts je zomaar eens een grotere hoeveelheid voor kan schrijven. In zo'n geval zal ook een apotheker(assistente) bevestigen dat het ok is.