Pil / menstruatie vraag, wie weet het?
woensdag 10 februari 2010 om 21:56
Goedenavond dames.
Ik (heb een spiraaltje) en zit net te tellen, 17 jan. is mn eerste dag van mn laatste menstruatie geweest, 7 dgn ongesteld geweest en als ik een nette cyclus van een dag of 28 (maar dit weet ik eerlijk gezegd niet, ben nu 2 keer ongesteld geweest sinds de geboorte van onze zoon en mijn eerste cyclus heb ik niet bijgehouden....)
Maar goed, als ik dus gewoon een nette cyclus heb betekend dit dat ik dus de zondag weer ongesteld moet worden. G*dver de g*dver... komt dit keer echt niet uit!
De maandag op dinsdag hebben we oppas en vanalles gepland maar gezien de laatste keer dat ik t was bloedde ik als een rund... leuk feessie gaat dat worden...
Dr is toevallig geen manier oid om het uit te stellen? Grbml... tis misschien een 'probleem' van niets maar baal hier echt van...
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik (heb een spiraaltje) en zit net te tellen, 17 jan. is mn eerste dag van mn laatste menstruatie geweest, 7 dgn ongesteld geweest en als ik een nette cyclus van een dag of 28 (maar dit weet ik eerlijk gezegd niet, ben nu 2 keer ongesteld geweest sinds de geboorte van onze zoon en mijn eerste cyclus heb ik niet bijgehouden....)
Maar goed, als ik dus gewoon een nette cyclus heb betekend dit dat ik dus de zondag weer ongesteld moet worden. G*dver de g*dver... komt dit keer echt niet uit!
De maandag op dinsdag hebben we oppas en vanalles gepland maar gezien de laatste keer dat ik t was bloedde ik als een rund... leuk feessie gaat dat worden...
Dr is toevallig geen manier oid om het uit te stellen? Grbml... tis misschien een 'probleem' van niets maar baal hier echt van...
Alvast bedankt voor het meedenken

woensdag 10 februari 2010 om 22:10

woensdag 10 februari 2010 om 22:14
quote:Ste_ schreef op 10 februari 2010 @ 22:10:
Maar ik weet niet of je die ook krijgt als je menstruatie gewoon een keer 'niet uitkomt'. Maar goed, vraag het even zou ik zeggen. Niet dat ik zou willen liegen erover maar wat is dan een goede reden om het uit te willen stellen? Je wilt t uitstellen, klaar. Waarom heeft de ha niets mee te maken... (wel dan? )
Maar ik weet niet of je die ook krijgt als je menstruatie gewoon een keer 'niet uitkomt'. Maar goed, vraag het even zou ik zeggen. Niet dat ik zou willen liegen erover maar wat is dan een goede reden om het uit te willen stellen? Je wilt t uitstellen, klaar. Waarom heeft de ha niets mee te maken... (wel dan? )

woensdag 10 februari 2010 om 22:16
quote:TheNurse schreef op 10 februari 2010 @ 22:14:
[...]
Niet dat ik zou willen liegen erover maar wat is dan een goede reden om het uit te willen stellen? Je wilt t uitstellen, klaar. Waarom heeft de ha niets mee te maken... (wel dan? )
Nee dat is ook waar. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee hoor, dus waarschijnlijk is het geen probleem!
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat hij het liever niet wil voorschrijven omdat je zo kort geleden bent bevallen en je natuurlijke cyclus weer even goed op gang moet komen.
[...]
Niet dat ik zou willen liegen erover maar wat is dan een goede reden om het uit te willen stellen? Je wilt t uitstellen, klaar. Waarom heeft de ha niets mee te maken... (wel dan? )
Nee dat is ook waar. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee hoor, dus waarschijnlijk is het geen probleem!
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat hij het liever niet wil voorschrijven omdat je zo kort geleden bent bevallen en je natuurlijke cyclus weer even goed op gang moet komen.

woensdag 10 februari 2010 om 22:17
oh ff overheen gelezen, maar met 'n spiraaltje hoor je toch ook niet meer ongesteld te kunnen worden? of in 't begin nog wel? anyway, er bestaan ook uitstel pilletjes, maar weet niet of je er nu nog wel op tijd bij bent, volgens mij moet je die wel vroeger van te voren gaan slikken dan 'n halve week
woensdag 10 februari 2010 om 22:21
Onze zoon is al 10 maanden geweest Ste_ maar door de borstvoeding is het niet eerder op gang gekomen dan een maan dof 2 geleden :
Het heet idd Primolut en ik kan er dus nog mee beginnen!
Moet alleen nu even uitvogelen of er consequenties zijn voor de borstvoeding die ik nog geef (ongeveer 2/3 per dag) en of het in combinatie mag met een glaas je alcohol
Het heet idd Primolut en ik kan er dus nog mee beginnen!
Moet alleen nu even uitvogelen of er consequenties zijn voor de borstvoeding die ik nog geef (ongeveer 2/3 per dag) en of het in combinatie mag met een glaas je alcohol
woensdag 10 februari 2010 om 22:21
Of je het krijgt van je HA hangt gewoon van de persoon af. Mijn HA geeft het niet, maar die geeft niets en verwijst bij voorkeur niet door. Na veel aandringen ben ik nu bij gyn en die is een stuk royaler met de recepten.... Mijn baarmoeder gaat er binnenkort uit, ik heb nog een menstruatie te gaan voor de operatie en heb dus van hem al een paar maanden geleden een goede voorraad Primolut voorgeschreven gekregen om te kunnen schuiven als ik wilde.

woensdag 10 februari 2010 om 22:24
woensdag 10 februari 2010 om 22:26
Quote uit bijsluiter:
"Neem Primolut niet in als u borstvoeding geeft"
Jammer. Ben bang dat je je lot moet dragen. Als je niet te heftig vloeit en het gaat je om de sex, zou je kunnen kijken naar het gebruik van Softcups, o.a. te koop bij Etos. Is een soort van rubber kapje, dat je inwendig draagt en dat je bloed opvangt. Het kan je mogelijk net die vrijheid geven die je zoekt.
"Neem Primolut niet in als u borstvoeding geeft"
Jammer. Ben bang dat je je lot moet dragen. Als je niet te heftig vloeit en het gaat je om de sex, zou je kunnen kijken naar het gebruik van Softcups, o.a. te koop bij Etos. Is een soort van rubber kapje, dat je inwendig draagt en dat je bloed opvangt. Het kan je mogelijk net die vrijheid geven die je zoekt.

woensdag 10 februari 2010 om 22:32
Helaas Elninjoo, zo werkt het niet. Het is niet dat borstvoeding geven terwijl je Primolut slikt slecht is voor de baby en dat je een paar dagen later vrolijk verder gaat, het slikken van Primolut zal de mogelijkheid tot het geven van borstvoeding beïnvloeden. Waarschijnlijk leidt het slikken van progesteronpreparaten tot het einde van de borstvoeding. Als je toch al van plan was om te stoppen is dat misschien geen probleem, maar die keuze is aan TO.
Aanvulling: of progesteron echt de borstvoeding stopt, weet ik niet. Vraag het je HA of de apotheker.
Aanvulling: of progesteron echt de borstvoeding stopt, weet ik niet. Vraag het je HA of de apotheker.