Gezondheid alle pijlers

Pil / menstruatie vraag, wie weet het?

10-02-2010 21:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames.

Ik (heb een spiraaltje) en zit net te tellen, 17 jan. is mn eerste dag van mn laatste menstruatie geweest, 7 dgn ongesteld geweest en als ik een nette cyclus van een dag of 28 (maar dit weet ik eerlijk gezegd niet, ben nu 2 keer ongesteld geweest sinds de geboorte van onze zoon en mijn eerste cyclus heb ik niet bijgehouden....)

Maar goed, als ik dus gewoon een nette cyclus heb betekend dit dat ik dus de zondag weer ongesteld moet worden. G*dver de g*dver... komt dit keer echt niet uit!

De maandag op dinsdag hebben we oppas en vanalles gepland maar gezien de laatste keer dat ik t was bloedde ik als een rund... leuk feessie gaat dat worden...

Dr is toevallig geen manier oid om het uit te stellen? Grbml... tis misschien een 'probleem' van niets maar baal hier echt van...

Alvast bedankt voor het meedenken
Hmm... zit dus alleen met de borstvoedingskwestie...

Mn streven was 6 maanden en ben nu al ruim 10 maanden aan het voeden dus wat dat betreft...

Maar goed, weet nog niet wat ik er mee wil...

Dat ik al een (koper)spiraaltje heb is neem ik aan geen probleem in combinatie met primolut...

Ga er maar eens een nachtje over slapen denk ik...

Dankjulliewel!

xx
quote:elninjoo schreef op 10 februari 2010 @ 22:32:

die baby is toch al 10 maanden schrijft ze, kan die dan onderhand niet wat anders gaan eten?

Dat doet ie ook haha!

Vind het gewoon een beetje moeilijk om dr afstand van te doen maar dat is een ander verhaal
ff snel gegooled;

5. Kan ik progesteron gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap

Gebruik progesteron NIET tijdens de zwangerschap. Met name gebruik tijdens de eerste vier maanden heeft in zeldzame gevallen afwijkingen bij de baby veroorzaakt.

Borstvoeding

U kunt veilig borstvoeding geven, als u progesteron in de normale dosering gebruikt. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Bron:

http://www.efarma.nl/page ... ?ID=1846&Method=infotekst

Zo, weer wat geleerd

Ik laat morgen weten of ik het recept krijg.

Nogmaals bedankt meiden!

Trusten!
Hoewel, zal die primolut wel vallen onder een 'normale dosering' ?

*gaat nu echt slapen*
Ik zou geen primolut gaat slikken... Heb dat ooit eens gedaan en heb nog nooit zoveel last gehad van mijn menstruatie. Al is dit per persoon natuurlijk verschillend. Hopelijk reageer jij er niet zo heftig op :S
Ha Nurse,

Hoop dat je huisarts morgen met je mee wil denken. Maak me anders vriendje, kunnen we geloof ik mailen....
primolut is een optie maar laat je even goed voorlichten door huisarts en apotheker.

En koop wat beppies http://www.beppy.com/index.php of gynotex (?) sponsjes om achter de hand te houden. Soort tampons waarmee je ook kunt sexen, prostituees gebruiken ze ook (da's nog eens een aanbeveling ). Je kunt even googlen waar ze het goedkoopst zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
als je zoveel last van je ongesteldheid hebt kun je dat koperspiraaltje beter laten vervangen door 'n mirena

niet dat je daar nu op korte termijn gelijk wat aan hebt, maar ongesteldheid komt nooit uit als je er last van hebt
Gelukt! Recept ligt klaar! Het heet wel anders dan die Primolut:

http://www.apotheek.nl/Me ... on.aspx?mId=10698&rId=427

Maar dezelfde werkzame stof.

Singalala:

Haha! bedankt voor de tip maar het gaat me niet zozeer om gemeenschap te kunnen hebben maar meer om het ongemak (lees: tampon en nachtverband gebruiken en dan nog elk uur moeten verschonen, doorlekken 's nachts terwijl je ergens anders slaapt)

Sassefras:

Toch heel erg bedankt! En succes met je ingreep (was jij toch?) lijkt me erg heftig.

xx
Ja Nurse, dat was ik, van die baarmoederverwijdering, dank voor je goede wensen.

Fijn dat je de pilletjes gekregen hebt, veel plezier maandag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven