Gezondheid alle pijlers

Pil na Mirena verwijdering

14-11-2013 18:47 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag jullie ervaringen willen horen.

Gisteren is na 3 jaar mijn Mirena spiraal door de gynaecoloog verwijderd omdat ik sinds een paar maanden klachten had. Daarvoor ging het eigenlijk goed. Ik heb meteen de pil voorgeschreven gekregen. Het leek de gynaecoloog niet verstandig om meteen weer een Mirena te plaatsen gezien mijn klachten. Omdat ik zware menstruaties heb, ga ik daarom nu de pil proberen.

Vandaag ben ik gaan vloeien. Hoewel ik nog niet ongesteld had moeten worden, voelt het wel als een menstruatie. Dit kan natuurlijk vervroegd zijn door het verwijderen van de Mirena.

Van de gynaecoloog mag ik meteen vandaag met de pil beginnen. Ik twijfel of dit niet te snel is? Is dat wel goed voor je lijf gezien de hormonen? Of is het juist verstandig gezien het vloeien.

Ik twijfel dus. Ik hoor graag jullie ervaringen!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wie denk je dat er meer verstand van heeft? Wij of de gynaecoloog? En bovendien, als je aan de pil gaat beginnen maakt het niet uit of dat nu is of over een week, hormonen heb je toch en het is anders dan de mirena (die heeft veel minder hormonen). Je hoeft niet te 'resetten' oid als je toch aan de pil gaat. Qua anticonceptie zou ik dus zeggen: nu beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven