Gezondheid alle pijlers

Pil vraagje

06-10-2014 12:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer zo'n muts met een pil vraag.

Ik heb de bijsluiter en het internet al helemaal afgezocht maar kon niet een soort gelijk verhaal vinden.

Ik heb een hele tijd geen pil geslikt. Tot 1,5 maand geleden. Ik ben nu 1x ongesteld geweest dat ik weer aan de pil ben.

Niet afgelopen week maar die week daarvoor een stopweek gehad. Die donderdag daarvoor mijn laatste pil geslikt.

Die vrijdag had ik mijn pil in moeten nemen maar die ben ik vergeten en heb die zaterdag ochtend in genomen.

Nu heb ik alleen vrijdag avond onbeschermde sex gehad.

Hoe zit dat nu met kans op zwangerschap?

En ja, ik weet dat jullie geen glazenbol hebben en vraag ook niet of jullie weten of ik zwanger ben maar de kans daarop.

Iemand?
Kans is volgens mij minimaal, maar altijd aanwezig. Was verstandig geweest om binnen 72u een MAP te nemen.
Klopt Ranjaa, maar ik heb er helemaal niet bij stil gestaan en bedacht het mij gister ineens.

Ik ga er ook maar vanuit dat het niks is... Hopelijk word ik na volgende week gewoon ongesteld.
welke pil slik je?
ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 MG PCH

Zal ongetwijfeld een kortere andere naam hebben maar dit staat op het doosje
Volgens dit stroom schema heb je goed gehandeld door de vergeten pil alsnog in te nemen:

Dit staat in de bijsluiter:

Wat u moet doen wanneer u bent vergeten Ethinylestradiol /Levonorgestrel PCH in te nemen

Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van uw pil is de bescherming tegen zwangerschap niet verminderd. Neem die tablet in zodra u eraan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.

Als u meer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de bescherming tegen zwangerschap verminderd zijn. Hoe groter het aantal vergeten tabletten, hoe groter de kans wordt dat

de bescherming tegen zwangerschap verminderd is.

De kans op onvoldoende bescherming tegen zwangerschap is het grootst als u aan het begin of aan het einde van de strip een tablet vergeet. Daarom moet u zich aan de volgende regels houden:

- Meer dan één tablet vergeten in deze strip

Neem contact op met uw arts.

- Een tablet vergeten in week 1

Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, zelfs als dat

betekent dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, en

gebruik de volgende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als u in de week vóór de vergeten tablet gemeenschap hebt gehad, of wanneer u na een tabletvrije periode bent vergeten met een nieuwe strip te beginnen, dan moet u er rekening mee houden dat u zwanger zou kunnen zijn.

Neem in dit geval contact op met uw arts.
Ok gelukkig, ik twijfelde omdat het mijn eerste pil was en omdat ik pas weer een maand aan de pil zit.
Als er minder dan twaalf uur zat tussen het moment dat je had moeten slikken (vrijdagavond) en het moment dat je hem alsnog hebt ingenomen (zaterdagochtend) dan is er niks aan de hand......

Zat er meer dan twaalf uur tussen dan had je moeten handelen volgens het schema 'pil vergeten in week 1'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven