Gezondheid alle pijlers

Pil

17-11-2011 21:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 dagen te laat begonnen met een nieuwe strip en heb dus een stopweek van 9 dagen gehad.

Stom, ik weet het. Al scheelt het dat ik momenteel geen seksleven heb (arme ik).

Dan nu mijn vraag: wat is wijsheid?

In de bijsluiter staat dat ik de laatst vergeten pil alsnog moet innemen en de strip verder af moet maken.

Moet ik dus nu 2 pillen (die van gisteren en die van vanavond) tegelijk nemen?

Ik vind het wel rot dat mijn hele "cyclus" dan verschuift... Zou ik ook gewoon weekje kunnen wachten en dan gewoon weer op dinsdag beginnen? Of is dat niet slim?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, het is nogal warrig geschreven. Alvast bedankt voor het meedenken!

- ik forum trouwens mobiel, dus geen zoekfunctie -
Zolang je geen sex hebt, kun je doen wat je wil. Maar als je pas volgende week weer begint, moet je er wel rekening mee houden dat het 7 dagen duurt voor 'ie weer veilig is. Mocht er dus onverwacht een leuke man.... Maar dan zijn condooms natuurlijk sowieso een goed idee.
Ja, je bent zwanger.

Gefeliciteerd!
Internagelaktisch
Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:

week 1:

De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.

Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 7 dagen waren niet veilig. Heb je binnen de afgelopen 72 uur geslachtsgemeenschap gehad, neem dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in!

Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.
Wordt de OP wel gelezen? Ik vroeg me gewoon af wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Yezka, bedankt voor je reactie. Ik wacht tot dinsdag en begin dan aan de eerste strip.
Euh ja, ik geef aan wat je moet doen als je 2 pillen vergeten bent. Ik denk dat als je pas volgende week dinsdag begint een maand niet veilig bent namelijk.
Oke, sorry. Maar dat had ik zelf ook al in de OP staan :-) Zou jij dan nu 2 pillen tegelijk innemen?
quote:maaique schreef op 17 november 2011 @ 21:52:

Ja, je bent zwanger.

Gefeliciteerd!Onbevlekte ontvangenis!
Ik zou gewoon twee pillen tegelijk innemen. Maar buiten dat, is de pil wel een geschikt voorbehoudsmiddel voor jou?

Ik ben vrij chaotisch en vergat hem ook af en toe.

Ben daarom over op de implanon gegaan.
Haha ja, dit is de eerste keer dat ik de pil niet genomen heb (en ik slik de pil toch al jáááren). Het was niet eens zo zeer dat ik vergeten was 'm in te nemen, ik was ziek en kon niet naar de apotheek. En aangezien ik geen seks heb vond ik het geen enorme ramp.

Maar ik neem er nu maar gewoon 2 in. Bedankt voor de adviezen!
aha, succes met slikken
Toch een raar idee dat ik aan het einde van de maand een pil overhoud. Haha
quote:maaique schreef op 17 november 2011 @ 21:52:

Ja, je bent zwanger.

Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven