Gezondheid alle pijlers

pil

10-11-2013 09:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik slik nu sinds 3 weken de pil,

ben niet begonnen ermee toen ik ongesteld was.. dus heb 1week gewacht met onveilige seks..

nu werd ik vanochtend wakker en heb ik volgens mij een doorbraakbloeding? ik verlies een soort bruin bloed? wat zou dit kunnen zijn..

ben heelbang dat ik nu zwanger kan zijn...

heb de pil overigens heel nauwkeurig geslikt
Je lichaam moet nog wennen aan de pil. En anders doe je voor de zekerheid even een test.
als je ná je eerste dag van je menstruatie begonnen bent de pil te slikken, heb je hem bij voorbaat niet nauwkeurig geslikt (als je praat over de pil als voorbehoedsmiddel)

geen idee wat dat bloed is en geen idee of je zwanger bent

ik denk dat je met die vragen beter bij een arts terecht kan of een zwangerschapstest halen

dat geeft een beter antwoord dan wij hier allemaal samen kunnen bedenken
overigens zou het heel logisch kunnen zijn: normaal slik je vanaf de eerste dag van je menstruatie 3 weken lang de pil, waarna je een bloeding krijgt

jij bent later dan die eerste dag begonnen, hoeveel later? dan is je lichaam in de war, je bent gedurende een cyclus begonnen

lees de bijsluiter eens?
itsme1973, wat bedoel je? in de bijsluiter staat dat als je hem op de eerste dag van je ongesteldheid zou slikken je meteen veilig zou zijn.. zoniet een week wachten

moet ik nou overigens gewoon doorslikken? of ook stoppen?
ik ben 2 weken later begonnen
Je lichaam moet nog wennen. De eerste drie maanden kunnen dit soort dingen gebeuren. Slik je al meteen door? Dan zou het ook een doorbraakbloeding kunnen zijn, die stopten bij mij pas als ik een stopweek inlaste. Als het goed is ben je niet zwanger want je hebt zo te lezen nauwkeurig geslikt.
Als je bloed ben je meestal juist niet zwanger.

Gewoon netjes blijven doorslikken en op tijd de stopweek nemen.
Bij sommige pillen is het toch zo dat je hem een maand moet slikken voordat hij veilig is? Zeker als je later begint. Dat zij mijn huisarts altijd.
Gewoon een doorbraakbloeding. Als het een normale éénfasepil is moet je na een week idd veilig zijn.
quote:flower1987 schreef op 10 november 2013 @ 10:16:

Bij sommige pillen is het toch zo dat je hem een maand moet slikken voordat hij veilig is? Zeker als je later begint. Dat zij mijn huisarts altijd.

Ja de 3 fases pillen van vroeger wel, maar dan alleen als je begon in fase 2 met de 1e fase pilletjes.

Volgens mij schrijven ze die nu niet meer voor ivm gezondheids risico's.
Je lichaam moet wennen aan de pil, dat is vrij normaal

Het is alleen niet slim om na een week al onveilige seks te hebben, het verschilt geloof ik per pil, maar elke pil heeft één maand nodig om volledig tegen zwangerschap te kunnen beschermen, bij mijn pil was het 3 maanden toendertijd..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik dacht altijd 14 dagen slikken bij een eenfasepil = veilig. Maar als in de bijsluiter staat 1 week zal het bij deze pil wel kloppen. Gewoon de strip afmaken.
Tussentijdse bloedingen en doorbraakbloedingen zijn normaal in het begin van de pil. Je lichaam moet nog wennen.
En je weet zeker dat jullie geen SOA's hebben?

(En ja, dit is een doorbraakbloeding, want omdat je zomaar ergens in je cyclus bent begonnen met slikken is er natuurlijk wel baarmoederslijmvlies opgebouwd en dat wil er nu uit.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven