pilgebruik
zaterdag 8 januari 2011 om 11:13
zaterdag 8 januari 2011 om 11:22
JE MAG NOOIT MEER DAN 1 PIL PER 24 UUR INNEMEN!
OOKAL BEN JE HEM VERGETEN!!!!!!!!
(Bij uitzondering als je binnen 36 uur de vergeten pil alsnog inneemt en de volgende gewoon weer op hetzelfde tijdstip inneemt. Dan neem je dus 2 pillen iets sneller achter elkaar in)
Lees volgende link aub door (het ligt eraan in welke week ze het vergeten is):
http://www.netdokter.nl/i ... ema=7&info=215&subinfo=56
(Bij uitzondering als je binnen 36 uur de vergeten pil alsnog inneemt en de volgende gewoon weer op hetzelfde tijdstip inneemt. Dan neem je dus 2 pillen iets sneller achter elkaar in)
http://www.netdokter.nl/i ... ema=7&info=215&subinfo=56
zaterdag 8 januari 2011 om 11:23
Als ze in haar derde week van haar strip zit, kun je nu een stopweek inlassen (max. 7 dagen) en dan een nieuwe strip beginnen. Je kunt ook kijken op www.anticonceptievergeten.nl en het schema volgen.
zaterdag 8 januari 2011 om 11:28
zaterdag 8 januari 2011 om 11:29
quote:tikkel schreef op 08 januari 2011 @ 11:24:
Nee, gecheckt bij DOCHTER, of ze seks heeft heeft gehad. Dokter hier niet over gesproken. Eerst maar even jullie meningen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.
"leest even je link"ohw haha te snel gelezen sorry. Ik was even bang dat je dr 3 pillen liet slikken in 1 keer.
Nee, gecheckt bij DOCHTER, of ze seks heeft heeft gehad. Dokter hier niet over gesproken. Eerst maar even jullie meningen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.
"leest even je link"ohw haha te snel gelezen sorry. Ik was even bang dat je dr 3 pillen liet slikken in 1 keer.

zaterdag 8 januari 2011 om 11:29
quote:luna30v schreef op 08 januari 2011 @ 11:22:
Je hebt gecheckt bij de dokter, waarom heb je dat dan niet gevraagd????
http://www.netdokter.nl/i ... ema=7&info=215&subinfo=56Er staat nadrukkelijk in je eigen link dat je dan dus wél 2 pillen binnen 24 uur moet nemen. Dus niet iets gillen wat onzin is.quote:Als je de pil vergeet, kan je maximaal 36 uur na de vorige pil (dus maximaal 12 uur te laat) de pil nog gewoon innemen en ben je nog veilig. Daarna moet je de volgende pil wel weer op het gewone tijdstip innemen. Je slikt dan eigenlijk 2 pillen wat sneller na elkaar.
Je hebt gecheckt bij de dokter, waarom heb je dat dan niet gevraagd????
http://www.netdokter.nl/i ... ema=7&info=215&subinfo=56Er staat nadrukkelijk in je eigen link dat je dan dus wél 2 pillen binnen 24 uur moet nemen. Dus niet iets gillen wat onzin is.quote:Als je de pil vergeet, kan je maximaal 36 uur na de vorige pil (dus maximaal 12 uur te laat) de pil nog gewoon innemen en ben je nog veilig. Daarna moet je de volgende pil wel weer op het gewone tijdstip innemen. Je slikt dan eigenlijk 2 pillen wat sneller na elkaar.
zaterdag 8 januari 2011 om 11:33
Bedankt ilsdib voor je link.
Over een uurtje hebben we haar strip weer en dan kunnen we precies antwoord geven op de vragen die gesteld worden. Dochter weet die op dit moment niet te beantwoorden.( tiener en onverschillig !) Dochter bevindt zich nu in de derde week dus ik vermoed dat het idd eerder stoppen wordt.
Bedankt voor het meedenken
Over een uurtje hebben we haar strip weer en dan kunnen we precies antwoord geven op de vragen die gesteld worden. Dochter weet die op dit moment niet te beantwoorden.( tiener en onverschillig !) Dochter bevindt zich nu in de derde week dus ik vermoed dat het idd eerder stoppen wordt.
Bedankt voor het meedenken
zaterdag 8 januari 2011 om 11:34
quote:aspoes schreef op 08 januari 2011 @ 11:29:
[...]
Er staat nadrukkelijk in je eigen link dat je dan dus wél 2 pillen binnen 24 uur moet nemen. Dus niet iets gillen wat onzin is.
[...]
Ze is hem 2 keer achter elkaar vergeten in te nemen. Ze moet dus niet zomaar gaan vogelen met die pillen. Dat ze zegt dat ze er 3 tegelijk wil innemenschrik ik me rot en dan ga ik gillen.
Jammer als je dat vervelend vind maar ze is wel verder gaan lezen..
[...]
Er staat nadrukkelijk in je eigen link dat je dan dus wél 2 pillen binnen 24 uur moet nemen. Dus niet iets gillen wat onzin is.
[...]
Ze is hem 2 keer achter elkaar vergeten in te nemen. Ze moet dus niet zomaar gaan vogelen met die pillen. Dat ze zegt dat ze er 3 tegelijk wil innemenschrik ik me rot en dan ga ik gillen.
Jammer als je dat vervelend vind maar ze is wel verder gaan lezen..
zaterdag 8 januari 2011 om 11:37

zaterdag 8 januari 2011 om 11:41
Als ze nu in de 3e week zit, maakt het überhaupt niet uit of ze seks heeft gehad, de pil is gewoon veilig. Ik zou stoppen en in totaal max. 7 dagen geen pil nemen, dan weer gewoon beginnen met pil 1.
Je zegt dat ze haar pil van donderdag al niet gehad heeft, dan moet ze uiterlijk aankomende donderdag weer beginnen met een nieuwe strip.
Even nog een kleine kanttekening, ik ga er nu vanuit dat ze een 1-fase pil slikt (als microgynon 30), is dat ook zo?
Je zegt dat ze haar pil van donderdag al niet gehad heeft, dan moet ze uiterlijk aankomende donderdag weer beginnen met een nieuwe strip.
Even nog een kleine kanttekening, ik ga er nu vanuit dat ze een 1-fase pil slikt (als microgynon 30), is dat ook zo?

zaterdag 8 januari 2011 om 11:45
quote:luna30v schreef op 08 januari 2011 @ 11:42:
Tikkel weet wel dat ze niet alleen do en vr geen seks gehad hoeft te hebben om zwanger te zijn. Als ze eerder die week wel seks heeft gehad kan het ook zijn dat ze zwanger raakt.
Nee, dat kan dus niet.
De pil is gewoon veilig als je tot de 3e week netjes hebt doorgeslikt. Ze heeft naar wat ik begrijp iig 2 hele weken afgemaakt, want ze zit nu in de 3e week, dus dan is ze ook nog 7 pilvrije dagen beschermd. Zolang je niet langer dan 7 dagen achter elkaar geen pil inneemt, is ie gewoon veilig.
Tikkel weet wel dat ze niet alleen do en vr geen seks gehad hoeft te hebben om zwanger te zijn. Als ze eerder die week wel seks heeft gehad kan het ook zijn dat ze zwanger raakt.
Nee, dat kan dus niet.
De pil is gewoon veilig als je tot de 3e week netjes hebt doorgeslikt. Ze heeft naar wat ik begrijp iig 2 hele weken afgemaakt, want ze zit nu in de 3e week, dus dan is ze ook nog 7 pilvrije dagen beschermd. Zolang je niet langer dan 7 dagen achter elkaar geen pil inneemt, is ie gewoon veilig.

zaterdag 8 januari 2011 om 11:50
quote:luna30v schreef op 08 januari 2011 @ 11:42:
Dit klopt niet, tenminste als ze haar pil in week 2 netjes heeft geslikt.
TO geeft aan haar dochter de pil in week 3 is vergeten, dan geldt dit (van apotheek.nl):
Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:
- de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven dagen achter elkaar de pil slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
- direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
Dus ik zou nu een stopweek inlassen.
Dit klopt niet, tenminste als ze haar pil in week 2 netjes heeft geslikt.
TO geeft aan haar dochter de pil in week 3 is vergeten, dan geldt dit (van apotheek.nl):
Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:
- de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven dagen achter elkaar de pil slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
- direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
Dus ik zou nu een stopweek inlassen.
zaterdag 8 januari 2011 om 12:14
In de link die was meegestuurd stond net het merk niet tussen wat dochter slikt. Het merk wat zij slikt is Levonorgestrel. Ik heb gegoogeld op pil vergeten en dit merk. Er worden 2 adviezen gegeven als er meer dan 2 pillen worden vergeten in de derde week. 1 van de adviezen is direct een stopweek houden wat ook het advies is wat de meeste van jullie geven. Ik laat haar niet meerdere pillen tegelijk slikken. Dat lijkt mij niet verantwoord.
Goed om jullie even te kunnen raadplegen en namens dochter bedankt
Goed om jullie even te kunnen raadplegen en namens dochter bedankt

zaterdag 8 januari 2011 om 12:36
Ethinylestradiol/levonorgestrel is de merkloze variant van Microgynon volgens mij. Ik kreeg altijd Microgynon maar moet van de apotheek nu dit slikken want dit is goedkoper.
In de 3e week is het het minst erg om een pil te vergeten. Zoals de rest ook al zegt heb je dan 2 keuzes:
strip afmaken en meteen een hele nieuwe strip erachteraan slikken
maximaal 7 dagen stopweek houden en dan weer beginnen met slikken
Omdat zij er niet 1 maar 2 vergeten is is een stopweek inlassen het handigst lijkt me, is het minst verwarrend.
Een handige site voor de volgende keer is www.pilvergeten.nl
Bij overgeven, diarree en het slikken van antibiotica kan de werking van de pil trouwens ook verminderd zijn.
In de 3e week is het het minst erg om een pil te vergeten. Zoals de rest ook al zegt heb je dan 2 keuzes:
strip afmaken en meteen een hele nieuwe strip erachteraan slikken
maximaal 7 dagen stopweek houden en dan weer beginnen met slikken
Omdat zij er niet 1 maar 2 vergeten is is een stopweek inlassen het handigst lijkt me, is het minst verwarrend.
Een handige site voor de volgende keer is www.pilvergeten.nl
Bij overgeven, diarree en het slikken van antibiotica kan de werking van de pil trouwens ook verminderd zijn.