Plaatsen koperspiraal
dinsdag 9 april 2013 om 00:50
Na lange tijd meelezen toch maar zelf een topic aangemaakt. Ik ben Lasagna, nice to meet you
Binnenkort ga ik naar de huisarts om een koperspiraaltje te laten zetten. Hier heb ik voor gekozen omdat ik het idee heb dat de hormonen in de pil niet goed voor me zijn (stemmingswisselingen etc.) en ik condooms erg vervelende dingen vind.
Nu ben ik wel een beetje bang voor de pijn die het gaat doen. Ik ben daar beneden nogal nauw en als ik seks heb dan doet het in het begin een beetje zeer (dat gaat na een aantal minuten wel over). Nu vroeg ik me af wat ik voor het zetten kan doen zodat de pijn meevalt. Ik heb van de dokter een pijnstiller gekregen die ik een uur van tevoren moet innemen. Ik heb zelf het rare idee om van tevoren te masturberen zodat mijn vagina wat wijder openstaat, maar misschien is dat juist niet handig doordat het er dan wat vochtiger is.
Hebben jullie nog tips/ideeën om mij te helpen?
Alvast bedankt!
Binnenkort ga ik naar de huisarts om een koperspiraaltje te laten zetten. Hier heb ik voor gekozen omdat ik het idee heb dat de hormonen in de pil niet goed voor me zijn (stemmingswisselingen etc.) en ik condooms erg vervelende dingen vind.
Nu ben ik wel een beetje bang voor de pijn die het gaat doen. Ik ben daar beneden nogal nauw en als ik seks heb dan doet het in het begin een beetje zeer (dat gaat na een aantal minuten wel over). Nu vroeg ik me af wat ik voor het zetten kan doen zodat de pijn meevalt. Ik heb van de dokter een pijnstiller gekregen die ik een uur van tevoren moet innemen. Ik heb zelf het rare idee om van tevoren te masturberen zodat mijn vagina wat wijder openstaat, maar misschien is dat juist niet handig doordat het er dan wat vochtiger is.
Hebben jullie nog tips/ideeën om mij te helpen?
Alvast bedankt!
dinsdag 9 april 2013 om 02:10
hi lasagna, ik weet niet of masturberen helpt, maar het is zeker geen probleem als je vagina vochtig is tijdens het inbrengen. Ik ga binnenkort ook voor een koperspiraal en mijn huisarts wil het inbrengen het liefst tijdens mijn menstruatie doen (de baarmoedermond staat dan blijkbaar wat verder open). Maar ja, als je ongesteld bent is het natuurlijk ook redelijk nat (zij het met een andere vloeistof) allemaal. Sterkte in ieder geval.

dinsdag 9 april 2013 om 05:51
Tijdens menstruatie idd.
Masturberen, denk niet dat dat iets oplost maar kan je proberen.
En iedereen reageert anders op die pijn. Ken me mensen die flauwv vielen en mensen die amper iets voelden.
Voor mij was het een korte heftige pijn van een paar seconden. Heel veel pijn, maar ook direct weer vergeten.
alsof iemand even heel gemeen met zijn nagels in je arm knijpt.
Masturberen, denk niet dat dat iets oplost maar kan je proberen.
En iedereen reageert anders op die pijn. Ken me mensen die flauwv vielen en mensen die amper iets voelden.
Voor mij was het een korte heftige pijn van een paar seconden. Heel veel pijn, maar ook direct weer vergeten.
alsof iemand even heel gemeen met zijn nagels in je arm knijpt.
dinsdag 9 april 2013 om 09:21
Ik heb jaren geleden ook een koperspiraal gehad, het inbrengen deed op zich niet veel pijn terwijl ik ook best nauw ben daar beneden (Mirena spiraaltje deed meer pijn).
Wel kreeg ik daarna zulke krampen dat ik na 2 maanden terug naar de gyn ben gekropen dat dat ding eruit moest, ik bleek dus allergisch voor niet-edele metalen te zijn
Belangrijk is dat je je niet zenuwachtig maakt (want gespannen spieren = meer pijn), iemand meenemen om te "knijpen" als het pijn mocht doen werkt vaak ook omdat je je dan op die persoon concentreert in plaats van op de gyn, en tijdens de eerste dagen van je menstruatie staat je baarmoedermond verder open waardoor het inbrengen makkelijker gaat.
Wel kreeg ik daarna zulke krampen dat ik na 2 maanden terug naar de gyn ben gekropen dat dat ding eruit moest, ik bleek dus allergisch voor niet-edele metalen te zijn
Belangrijk is dat je je niet zenuwachtig maakt (want gespannen spieren = meer pijn), iemand meenemen om te "knijpen" als het pijn mocht doen werkt vaak ook omdat je je dan op die persoon concentreert in plaats van op de gyn, en tijdens de eerste dagen van je menstruatie staat je baarmoedermond verder open waardoor het inbrengen makkelijker gaat.
dinsdag 9 april 2013 om 09:32
Dat de vagina wat nauw is, trekt wel bij met die eendenbek. Het is het vastpakken van de baarmoedermond en die een stukje openzetten wat erg pijnlijk is. Voor mij dan. Na 2 bevallingen voelt het alsnog erg pijnlijk. Had eerst een koperspiraal, die beviel niet, nu dus een mirena.
Net 2 weken geleden, bloed nog steeds en dat had ik met de koperspiraal weer niet. Hoop dat dat bijtrekt pff.
Net 2 weken geleden, bloed nog steeds en dat had ik met de koperspiraal weer niet. Hoop dat dat bijtrekt pff.
dinsdag 9 april 2013 om 10:53
Wat vrouwtje010 zegt dus, het is vooral het vastpakken dat zeer doet.. Vraag je arts precies wat hij doet, zodat je weet wanneer het pijnlijk moment komt. Ik vond het zeer te doen, maar het was ook zo weer over. Ik had wel een gynaecoloog, een vrouw, die het heel rustig aan deed en mij even liet bij komen. Ik heb overigens wel een Mirena, maar ik neem aan dat dat niet uitmaakt. Ik zou nu niet meer zonder kunnen, niet meer ongesteld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 9 april 2013 om 14:01
Het is echt maar héél eventjes tandenbijten, paar seconden. Ik vond t echt reeuuuze meevallen. Daarna zo'n menstruatie-achtig gevoel dus ook dat viel mee.
Probeer te ontspannen, tel af van 3 naar 1 en dan is t al klaar:)
Ik ben blij met de koperspiraal.
Alleen...ben echte mégá-ongesteld elke maand haha! Maar voordeel is wel dat t 2 dagen heftig is en daarna ook gewoon helemaal voorbij.
Oh en na een bevalling is t trouwens helemaal n piece of cake als je er dan nog een wil laten zetten. Toen voelde ik er echt niets meer van.
Probeer te ontspannen, tel af van 3 naar 1 en dan is t al klaar:)
Ik ben blij met de koperspiraal.
Alleen...ben echte mégá-ongesteld elke maand haha! Maar voordeel is wel dat t 2 dagen heftig is en daarna ook gewoon helemaal voorbij.
Oh en na een bevalling is t trouwens helemaal n piece of cake als je er dan nog een wil laten zetten. Toen voelde ik er echt niets meer van.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
dinsdag 9 april 2013 om 17:42
Het is idd de tang die je baarmoeder helemaal naar beneden trekt voor het gevoel wat zon zeer doet. Niet te vergelijken met menstruatie vind ik. Het was vrij vlot gebeurd maar ik heb daarna nog een uur plat gelegen wegens lage bloeddruk/flauwvallen, door de spanning denk ik? Wel daarna HELSE pijnen en nu een jaar later pas kan ik zeggen dat ik denk dat mijn lijf aan het ding gewend is. Vreselijk pijnlijke eisprong en menstruatie krijg ik ervan

donderdag 11 april 2013 om 18:49