Gezondheid alle pijlers

Plotseling puistjes op rug

25-04-2017 10:36 7 berichten
Hoi,

Ik heb sinds 2 weken ongeveer allemaal kleine puistjes op m'n boven rug.

Ik ben niet zwanger, gebruik geen pil, andere shampoo ofzo. Ik draag altijd schone katoenen hemdjes.

Ik ga altijd 's avonds effe lekker in bad, dat schijnt dus niet goed te zijn las ik, maar dit doe ik al heel m'n leven.

Ik wil er vanaf! Verkopen ze bij de kruidvat of apotheek hier iets voor? Of kan ik er beter mee naar de huisarts? Of is dat weer overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Nieuw wasmiddel?

Ik heb het ook wel eens met vlagen. Doe er niets aan en het gaat altijd weer weg met een paar weken. Even in de zon doet bij mij ook wonderen.
quote:pien6 schreef op 25 april 2017 @ 10:40:

Nieuw wasmiddel?

Ik heb het ook wel eens met vlagen. Doe er niets aan en het gaat altijd weer weg met een paar weken. Even in de zon doet bij mij ook wonderen.Ook geen nieuw wasmiddel.
Is het warm in je slaapkamer dat je bijvoorbeeld extra hebt gezweet? En/of je bed wat langer niet hebt verschoond?

Tja, verder kan het hormonen zijn, eetpatroon, stress, etc. Ik zou het even aankijken, neem een ibuprofen en hou het voorzichtig schoon met iets milds (zeker niet te agressief). Een dagje sauna en zachtjes scrubben kan ook helpen.
Laatste tijd heb ik het vaak juist koud in bed. Ik heb huistofallergie dus ik verschoon mijn bed elke week.

Het lang badderen ga ik maar eventjes niet meer doen.
Schoonmaken kan nooit kwaad; ik zou hiervoor een babyzeep gebruiken voor overgevoelige baby's. Goed afspoelen met water en volledig kurkdroog föhnen voordat je je kleren aantrekt. Meestal beval een rughuid genoeg talgklieren van zichzelf dus die hoef je niet in te crèmen na het wassen. Probeer ook een ander stofje of wasmiddel om je kleding te wassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ook babytalkpoeder kan helpen om de populatie op je huid wat terug te dringen zodat de poriën wat minder geïrriteerd raken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven