Gezondheid alle pijlers

plotselinge afkeer van vlees

25-07-2011 16:52 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heb ik een afkeer van vlees. Van de geur van bloed word ik misselijk, als ik het braad dan word ik misselijk van de geur en als ik het proef dan geniet ik er niet meer van. Het smaakt anders! Ik heb hetzelfde met kip. Het smaakt me gewoon niet meer. Nu at ik al niet veel vlees, maar ik denk dat ik er maar helemaal mee stop.

Hoe kan dit zo opeens? Kun je opeens zonder reden een afkeer van vlees krijgen?

Ik ben niet zwanger, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik had dat een tijd geleden ineens met de geur en smaak van (gebakken) varkensvlees :-S heb me inderdaad ook even afgevraagd of ik niet zwanger was ...

Geen idee hoe en of het kan, maar ik herken het dus wel.
Ja, de geur van gebakken varkensvlees vind ik ook zó vies. Echt heel vaag!
Ik herken het ook.

Ik vind vlees ook vies. Luste het eerst een beetje (sausijzjes, snitzels. Omdat ik het moest eten, maar voor mezelf had ik het liever niet..) maar toen ik zelf mocht beslissen of ik het at , ben ik er mee gestopt en eet ik alleen onderstaande nog.

Enige wat ik nog eet is kipfilet, hamburger, gehakt. Dat vind ik nog wel lekker
Het varkensvlees kan komen door het niet castreren van de varkens. Dan gaat het vlees stinken.
Ah know`t, tha shunt
Ik heb ook een afkeer van vlees, maar die is ontstaan na een aantal jaar (2) bewust geen vlees eten. Dus niet echt plotseling. Inmiddels ben ik al 19 jaar vegetarier en vind ik het echt heel naar ruiken, dus ik herken dat ook.

Maak je je zorgen over de verandering of vraag je je af hoe je je eetpatroon kunt aanpassen?
Ik had ook van de ene op de andere dag afkeer van vlees. Ben er ook nog steeds niet achter hoe dat kan
Mjn tante had het trouwens ook
Ik heb DE oplossing voor je: gewoon geen vlees meer eten.
Cum non tum age
Tja, heb ik sinds een paar maanden ook. Ik at al niet veel vlees maar realiseerde me opeens dat ik nu al in geen 2 maanden ofzo vlees heb gegeten. Had me laatst voorgenomen om bij een goeie bioslager een belegje te halen voor op brood, stond ik daar in de rij met nog 4 mensen voor me in de vitrine te kijken en het gíng me toch tegenstaan, bleh! Ik ben er dus zonder te bestellen weer uitgelopen.

Misschien is het iets tijdelijks?
quote:noa schreef op 25 juli 2011 @ 17:10:

Ik heb DE oplossing voor je: gewoon geen vlees meer eten.

.

Ga ik ook niet meer doen.
quote:aikidoka schreef op 25 juli 2011 @ 17:05:

Ik heb ook een afkeer van vlees, maar die is ontstaan na een aantal jaar (2) bewust geen vlees eten. Dus niet echt plotseling. Inmiddels ben ik al 19 jaar vegetarier en vind ik het echt heel naar ruiken, dus ik herken dat ook.

Maak je je zorgen over de verandering of vraag je je af hoe je je eetpatroon kunt aanpassen?Ik vraag me wel af hoe ik mijn eetpatroon kan aanpassen zodat ik wel alle vitaminen binnen krijg die ik moet hebben. Verder vind ik het gewoon raar dat ik dit opeens heb.
Nou toevallig liep ik vandaag een toco in voor verse olijven en ik werd ook echt niet lekker van de geur van het vlees dat daar lag. Man wat rook dat sterk!!! Misschien is er iets veranderd aan de koeien en varkens :-D
Ik herken het ook, ik ben eens van mijn stokje gegaan toen ik in een slagerij stond te wachten (intussen bijna 40 jaar geleden).

Later ben ik gestopt met vlees eten, maar dat was om andere redenen.
Ik herken het ook. Zo'n 15 jaar geleden had ik het en toen alleen nog gehakt en kipfilet gegeten totdat ook tegen ging staan. Nu dus al best lang vegetariër en dat bevalt meer dan prima.

Er zijn trouwens bergen boeken over vegetarisme. Je zou ook een afspraak kunnen maken bij een diëtiste als je bang bent niet voldoende vitaminen/ mineralen etc. binnen te krijgen.

succes en volg je neus,

wellicht heb je over een tijdje wel weer zin in vlees (dat had ik tenminste toen ik zwanger was)
quote:Chipper schreef op 25 juli 2011 @ 17:14:

[...]

Ik vraag me wel af hoe ik mijn eetpatroon kan aanpassen zodat ik wel alle vitaminen binnen krijg die ik moet hebben. Verder vind ik het gewoon raar dat ik dit opeens heb.

In vleesvervangers (quorn, tivall, etc.) zitten meestal dezelfde vitamines en mineralen als in vlees. En als je twijfelt: een vitamine B-complex-supplement nemen.

Zonder supplementen lukt het ook, maar dan moet je wel geregeld peulvruchten, noten enz. eten. En zorg voor veel vitamine C (kiwi, spruitjes, rauwe rode paprika, sinaasappel...), dan neem je het plantaardige ijzer beter op.

Overigens krijgen de meeste mensen die 'gewoon' eten ook lang niet voldoende van alle vitamines en mineralen binnen.
Ik ga idd mijn neus volgen en geen vlees meer eten. Ik ga eens even googlen om te kijken wat ik kan eten om toch alle vitaminen binnen te krijgen.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoorde van mijn dietiste dat champignons ook goed voor je zijn wanneer je geen vlees eet.
Ik eet veel groenten en zorg dat ik altijd iets bij mijn maaltijd heb voor eiwitten, zoals: tofu, vleesvervangers (Quaorn, Tivall produkten etc.), kaas/yoghurt/kwark, eieren, peulvruchten. Ik wissel veel af, eet al 19 jaar geen vlees en ik ben goed gezond.
quote:xsxaxmx schreef op 25 juli 2011 @ 17:42:

Ik hoorde van mijn dietiste dat champignons ook goed voor je zijn wanneer je geen vlees eet.dat is goed nieuws want ik ben gek op champignons!
Chipper!! Nice to see you here.

Gewoon niet meer eten! Heb al jaar of 5 een afkeer van vlees en eet het daarom gewoon niet (ja zo nu en dan een beetje gehakt door de pasta van moeders ofzo) niets mis mee! (Beetje opletten dat je je B12 binnenkrijgt, maar zo nu en dan vis, genoeg groente/fruit en zuivel en niets mis mee)
Gewoon stoppen met vlees eten.

Ze zeggen ook dat vegetariers minder kans op kanker hebben dus dat is mooi meegenomen.

Kikkererwten eet ik ook veel!

Eieren kaas en vis zijn ook goede vervangers.
quote:nikki_28 schreef op 25 juli 2011 @ 18:20:

Gewoon stoppen met vlees eten.

Ze zeggen ook dat vegetariers minder kans op kanker hebben dus dat is mooi meegenomen.

Kikkererwten eet ik ook veel!

Eieren kaas en vis zijn ook goede vervangers.Klopt vooral darmkanker, kan worden veroorzaakt door rood vlees. Heb stuk van een onderzoek oa daar naar mee mogen doen.
@ Zwitsal

Mocht jij niet zelf beslissen of je wel of geen vlees at?

Welk regime viel jij onder? ;)
Hier al 28 jaar vegetariër en ook prima gezond!

Mijn enige probleem is dat ik het juist heerlijk vind ruiken. Ik bak regelmatig een biefstuk voor mijn vriend en dan vind ik dat echt lekker ruiken. Maar eten? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. (En omdat ik al mijn hele leven vegetarisch eet, word ik er ook vreselijk ziek van)

Chipper, let er vooral op dat je voldoende B12 binnen krijgt. Dat is een van de dingen waar vegetariërs snel last van kunnen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven