Gezondheid alle pijlers

plotselinge afkeer van vlees

25-07-2011 16:52 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heb ik een afkeer van vlees. Van de geur van bloed word ik misselijk, als ik het braad dan word ik misselijk van de geur en als ik het proef dan geniet ik er niet meer van. Het smaakt anders! Ik heb hetzelfde met kip. Het smaakt me gewoon niet meer. Nu at ik al niet veel vlees, maar ik denk dat ik er maar helemaal mee stop.

Hoe kan dit zo opeens? Kun je opeens zonder reden een afkeer van vlees krijgen?

Ik ben niet zwanger, dus daar kan het niet aan liggen.
@Antonius: Nee dat mocht ik niet. Ik moest eten wat de pot schafte. Maar ik walgde van snitzels, sausijzen, en draadjes vlees.. Ik moest het eten maar lekker vond ik het niet ..

Nu bepaal ik het wel zelf. maar accepteren ze eigenlijk niet dat ik op hun tijden niet kan eten altijd.
Om de 7 jaar schijnt je smaakvoorkeur te veranderen. Dus het is niet zo raar dat je opeens iets niet meer lekker vind wat je voorheen wel lekker vond.
Ik zou me persoonlijk niet druk maken om wat je eventueel niet binnen zou krijgen aan voedingsstoffen als je zou stoppen met het eten van vlees. Ik denk eerder dat het overgrote deel van de mensen die vlees eten over het algemeen meer slechte dingen binnenkrijgen. Denk aan vaccinaties, antibioticas e.d.

Ik zou zeggen, geniet er lekker van!
@Boarn

Interessant om te weten! Ik wist niet dat je om de 7 jaar van smaakvoorkeur veranderd. Ik ga daar eens wat meer info over opzoeken.

@Fluo. Ja, ik ben gestopt met vleeseten vanaf vandaag. Vanavond heb ik vis gegeten.

@ Karan, ja ik ga B12 pillen halen.
Nu we het over dat eten hebben.. Ik las laatst dat het slecht was als je veel melk dronk, en ik nam dat best serieus en dronk een paar weken geen melk meer.

Nu dronk ik het gister en vond ik het ineens erg vies en wilde ik het niet meer.. Apart..
Herkenbaar! Hier ook sinds een paar maanden afkeer van vlees. Alleen bij mij ging het best geleidelijk. Vlees ging steeds meer tegenstaan, ik ging het steeds minder eten en nu eet ik sinds een maand of twee/drie helemaal geen vlees meer. Vis lust ik nog wel. Ik had het er laatst met mijn schoonzus over en die had het ook. Ik maak er zelf geen probleem van, ik eet gewoon vis, eieren, kaas en vleesvervangers zoals Valess en Tivall. Misschien is het de leeftijd? Schoonzus en ik zijn allebei 30-ers. Of het vlees is tegenwoordig gewoon goor en stinkt.
Als iemand opeens een allergie heeft voor het een of ander, terwijl hij het al jaren eet/gebruikt, is dat een teken dat het lichaam er op dat moment genoeg van heeft, het zit vol, het is verzadigd met dat product/die stof.

Zo is dat met alle allergieën, alleen de ene wordt al 'verzadigd' geboren met iets (waardoor baby's eczeem hebben bvb.), en anderen kunnen pas bij hun vijftigste vol raken of er nooit achterkomen omdat geen 120 worden.

Dat kan dan ook (lijkt mij) met vlees het geval zijn. Je lichaam heeft er genoeg van, het zit vol, wil niets meer daarvan binnenkrijgen en reageert daarop door een afweer te creëren.

Dat is mijn visie in ieder geval, zoals ik het nu bekijk. :-) Succes!
Maar mollie het is geen allergie alleen je lust het niet meer.

Maar waarom gebeurt dat dan niet van ongezonde dingen? Dat zou makkelijk zijn!
Ik bedoel met allergie niet dat je er iets van krijgt in de zin van 'uitslag' ofzo. Maar ik doelde erop dat je lichaam zegt: het is nu genoeg. En dat laat het lichaam weten door het niet meer te lusten. Begrijp je wat ik bedoel?

En wat ongezonde dingen (vlees bvb., haha) betreft: ik heb wel eens een chips-vreet-periode. Daar geef ik gewoon gehoor aan, dan eet ik één soort chips heel veel. En dan na een tijdje kan ik het niet meer luchten of zien, laat staan dat ik het eet. Meteen van het probleem af. :-)
Hier ook opeens een vleesafkeer gehad die samenhing met een zwangerschap, beide keren.

Totaalgezien ben ik over de afgelopen jaren stukken minder vlees gaan eten. Gewoon omdat ik/wij heerlijk weten te eten en koken ook zonder vlees! Van die echte lappen vlees staan me tegenwoordig dan ook tegen.
quote:KahlanAmnell schreef op 25 juli 2011 @ 17:01:

Het varkensvlees kan komen door het niet castreren van de varkens. Dan gaat het vlees stinken.Hè bah. Ik ben al geen fan van varkensvlees, maar dit klinkt echt onsmakelijk :(
Ja dat heb ik ook, nu sinds een maand of 2. Het lijkt of mijn lichaam het niet meer trekt, ik heb ook die plotselinge afkeer. Ik eet het dan ook niet meer.

En ik had het ook met roken, na 10 jaar te hebben gerookt had ik er van de een op andere dag ook ineens zoveel afkeer tegen (dus ook gestopt, nu alweer 10 maanden).

Nu nog hetzelfde trucje met suiker please en ik sterf een gezond en gelukkig mens.
ik had een paar maanden geleden ook een vreselijke afkeer van vlees. ging zowat over m'n nek als ik alleen al de verpakking open maakte! voor de zekerheid even een zwangerschapstest gedaan,maar die was negatief ;)

ik heb 2 maanden geen hap vlees genomen, allemaal vleesvervangers gebruikt. en na die 2 maanden kreeg ik er inene weer zin in, af en toe een gehaktbal of iets anders. nu eet ik alleen vlees als ik er echt zin in heb, en verder vega dingen.

bevalt me erg goed moet ik zeggen.
quote:molly74 schreef op 31 juli 2011 @ 17:11:

Ik bedoel met allergie niet dat je er iets van krijgt in de zin van 'uitslag' ofzo. Maar ik doelde erop dat je lichaam zegt: het is nu genoeg. En dat laat het lichaam weten door het niet meer te lusten. Begrijp je wat ik bedoel?

En wat ongezonde dingen (vlees bvb., haha) betreft: ik heb wel eens een chips-vreet-periode. Daar geef ik gewoon gehoor aan, dan eet ik één soort chips heel veel. En dan na een tijdje kan ik het niet meer luchten of zien, laat staan dat ik het eet. Meteen van het probleem af. :-)Ik wil die afkeer van chips ook wel Door de weeks lukt het me wel gezond te eten maar sweekends gun ik me zelf toch chips...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven