Gezondheid alle pijlers

Plotselinge pijn in rechterarm- en schouder

10-09-2012 23:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem en heb even advies/tips nodig. Ik heb sinds een paar uur flinke pijn en stijfheid in mijn hele rechterarm, van mijn schouderblad straalt het uit tot in mijn elleboog, mijn onderarm draaien is ook pijnlijk. Ik kan wel alles bewegen, maar liggen is niet te doen :(. Heb vandaag ook niet gesport of zwaar getild.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?
Te lang op het forum geweest?
Morgen dokter bellen.

En als je denkt niet te kunnen slapen van de pijn nu de HAP bellen.
Rsi?
Internagelaktisch
Heb ik ook laatst gehad... Was de volgende dag voorbij. Denk per ongeluk een verkeerde beweging gemaakt.. Misschien jij ook?
Heel veel morfine slikken. Of drank.
Slijmbeursontsteking?
Ik heb vandaag nauwelijks achter de laptop gezeten, dus dat lijkt me sterk dat het daarvan komt...Heb wel rechts een paar jaar geleden mijn sleutelbeen gebroken en sindsdien zitten mijn spieren daar sowieso sneller vast, na een nacht slecht slapen bijv. Heb 2 Aleves gepakt maar dat helpt (nog) niet :(.
Frozen shoulder?

Wel rot voor je trouwens, want dit soort pijn is echt vervelend, zeker vlak voor het slapen gaan.

Hier een hele voorzichtige .
Dankje voor de knuf...ik kan mijn schouder en arm wel bewegen. Alleen ben ik ook rechtshandig, dus prettig is anders. Kan een warme douche helpen?
Volgens mij zit de dichtsbijzijnde HAP in Maastricht of Heerlen...en ik heb alleen een scooter :(...(woon in Valkenburg)
Wellicht wat alcohol bij de pillen? Of zeg ik nu iets heel geks?
Maar je kunt altijd bellen naar de HAP.

Sterkte ermee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Je hebt geen andere klachten? Pijn in je kaak, benauwd?
Nee, geen kaakpijn en ook niet benauwd gelukkig
Oké. Dan zeg ik bak thee, veel kussens en pijnstillers. Televisie op een saai debat murmelend op de achtergrond en langzaam weg soezelen....

(Hmmm, wat een heerlijke gedachte, ga zelf ook maar naar bed hahaha.)
Heb je, behalve de pijn in de arm, andere klachten?

Zo niet: hartstikke vervelend, (proberen te) slapen en kijken hoe het morgen is. (Disclaimer: tenzij je arm eraf valt, natuurlijk, dan toch ff bellen met de HAP)

Iris, alcohol en pijnstillers is niet het allerbeste idee ooit.

Of het 'niet het beste idee is' of een 'bijzonder slecht idee' is afhankelijk van het type pijnstiller en de hoeveelheid alcohol.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Is de beweging alsof je je jas aantrekt (dus je arm optillen en in de mouw steken) extra pijnlijk?
Nee, gelukkig geen andere klachten, de beweging omhoog/opzij is wel gevoelig. De pijn /stijfheid lijkt wat minder,maar dat kan ook door de pijnstillers komen. Heb me wat Midalgan gehaald en smeer mijn schouder daarmee in, en dan wat proberen te slapen.
Tja,of te lang achter je pc gezeten.

Of gewoon een slijmbeurs ontsteking.

Of een gescheurde biceps spier,dat kan ook nog(heb ik nl ooit gehad)

Tja,en verder?

Gewoon Spierpijn,kan dat ook niet,dat je van het weekend bijv in de tuin gewerkt hebt of iets anders wat ongewoon voor je is.

Bij mij komt spierpijn altijd pas 24 uur later ofzo opzetten..
Serieus? voor pijn in een arm zonder andere klachten naar de HAP? Geen wonder dat de zorg zo duur is.

Gewoon rustig houden, en eventueel als het er over een paar dagen nog is de huisarts contacten
Alleen last van je arm dus, dan zou ik het gewoon ff aanzien allemaal. Als het dusdanig pijn gaat doen dat je je arm niet meer kan bewegen zonder in tranen uit te barsten moet je natuurlijk wel even met je huisarts bellen. Zolang dat niet gebeurt zou ik het gewoon een paar dagen aanzien, dan zijn dat soort dingen meestal wel over.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:gizz schreef op 11 september 2012 @ 07:05:

Serieus? voor pijn in een arm zonder andere klachten naar de HAP?

Inderdaad zeg..

Hier moet je je van te voren telefonisch melden en ik weet haast zeker dat ze dan gaan zeggen dat het iets is waar je gewoon mee kan wachten tot het spreekuur van de huisarts de volgende ochtend. Hoe vervelend de pijn voor jou ook is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven