Gezondheid alle pijlers

Pms, en nu?

21-01-2019 15:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De afgelopen maanden vallen puzzelstukjes meer en meer in elkaar en blijkt dat ik last heb van het pre menstrueel syndroom... Ik heb last van een combi van erge buikpijn (soms als of ik weer weeën heb), opgeblazen buik en depressieve, opgejaagde gevoelens. Daarnaast heb ik ook last van Stemmingswisselingen en verdraag ik prikkels slecht, voor geluiden, drukke omgeving.
Ik heb hier elke maand bijna 2 weken last van. Ik voel me down, maar heb geen idee waarom. Ik voel me gestressd, maar er is geen reden voor enz. Ik ben mezelf niet deze weken en het voelt alsof ik aan de rand van een burnout sta. Een paar dagen nadat het menstrueren begonnen is heb ik weer energie, kan de wereld aan en voel ik me top.
Ik vind dit verwarrend, vermoeiend en bovenal vreselijk frustrerend.

Op internet lees ik uiteenlopende behandelingen om de klachten te verlichten. Tot nu toe heb ik 3 pilsoorten geprobeerd, ook de pil doorgeslikt en een spiraaltje gehad. Tot nu toe geen effect. Binnenkort heb ik een afspraak bij de gynaecoloog.
Verder sport ik 2 keer per week, let op mijn eten en doe rustig aan waar dat kan. Alleen dat laatste is niet eenvoudig met 2 kinderen van 4 en 6 jaar...

Is er hier iemand die tips heeft? Hoe dealen jullie hiermee? Ik vind dat namelijk nog niet zo makkelijk :-(
Alle reacties Link kopieren
tender7 schreef:
21-01-2019 16:45
Bedankt voor alle reacties. Laat ik het nog iets verduidelijken.... Wanneer ik de pil door slik zijn de mentale klachten beter, maar dan krijg ik fors lichamelijke klachten. Alsof mijn lichaam de eisprong en het menstrueren hoe dan ook plaats wil laten vinden. Dit veroorzaakt erge buikpijn en hoofdpijn.... Daar schiet ik dus niet veel mee op...

Ik wil met alle liefde elke dag een uur sporten, maar dat is echt niet haalbaar met 2 jonge kinderen, een huishouden en een baan. 2 keer in de week lukt, en ik probeer vaker een korte wandeling te maken naast het sporten.
De teunisbloemolie ga ik zeker uitproberen!

Ik weet wel zeker dat het menstruatie gebonden is. Zodra de menstruatie op gang is voel ik me een compleet ander mens.

Hoe dealen jullie met die Stemmingswisselingen? Wat doe je als je daar last van hebt? Word regelmatig gek van mezelf....
Die eisprong krijg je niet he, ook niet met een stopweek. Die menstruatie trouwens ook niet....
Zazamaenade schreef:
22-01-2019 15:55
Nee, ik gebruik het niet in combinatie met de pil (tikte net iets in mijn bericht over de contra-indicaties, zie de monografie-link,en daar vrijwel onderaan).
Ik zou ook niet weten hoe sterk die verstorende invloed op de pil is, of het een enkele keer voorkomt of regelmatig gezien wordt. Dat is het lastige met vermelde contra-indicaties, je moet diep in de wetenschappelijke literatuur duiken om daar achter te komen en weten hoe je die informatie moet beoordelen.
Zelf gebruik ik de tinctuur van het middel die ik online bestel (je mag me een pb sturen voor het adres van de onlinewinkel).
Capsules zijn te koop van oa Bonusan, Lamberts, dat zijn geloof ik betrouwbare merken. Bij Holland & Barrett (de vroegere Tuinen) is het nu in de aanbieding maar ik zou niet weten hoe de kwaliteit daar is.
Even googelen leerde me dat het middel zelfs in 'menstruatieongemak-capsules' van de Kruidvat zit, maar over de hoeveelheid werkzaam middel en de kwaliteit ervan kun je vragen stellen.
Bedankt voor je reactie.
Ik kan niet online winkelen maar ik zal het eens opzoeken in mijn fyto gids.
Gelukkig zitten hier voldoende reformzaken die het product vast hebben.
Bij mij helpt de Mylan pil goed, alleen slik ik die troep gewoon liever niet dan wel.
Misschien dat Monnikspeper voor mij ook een goede pilvervanger kan zijn.
Ik slik de pil trouwens niet als anti conceptie maar voor hormoon huishouding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven