PMS
zondag 19 juni 2011 om 11:28
Ik heb in de periode dat ik ongesteld moet worden altijd ontzettend veel last van PMS.
Ik word er vervelend van en mijn vriend kan het ook maar slecht hebben.
Wie herkent het en wie weet wat er goed tegen helpt? Ik heb al verschillende pillen geprobeerd, maar het blijft toch altijd terugkomen.
Ik ben er nu eigenlijk gewoon wel een beetje klaar mee.
Ik word er vervelend van en mijn vriend kan het ook maar slecht hebben.
Wie herkent het en wie weet wat er goed tegen helpt? Ik heb al verschillende pillen geprobeerd, maar het blijft toch altijd terugkomen.
Ik ben er nu eigenlijk gewoon wel een beetje klaar mee.
zondag 19 juni 2011 om 11:49
ik had er ook altijd veel last van.
Wat bij mij hielp is in mijn agenda bijhouden wanneer mijn ongesteldheid moest komen, en ook 3 dagen ervoor al een reminder.
Ik voelde me nl. altijd heel vervelend, en pas op het moment dat ik ongesteld werd viel het kwartje. Door mezelf een waarschuwing te geven kon ik ook voor mezelf wat rust inplannen, lekker in het ligbad gaan, op tijd gaan slapen, en geen alcohol nemen.
Het was niet echt minder, maar het voelde dan wel anders.
Ben inmiddels al een paar jaar niet meer ongesteld, maar heb volgens mij nog wel een jaar pms gehad na mijn laatste ongesteldheid. Maar nu dus gelukkig overal van af!
Wat bij mij hielp is in mijn agenda bijhouden wanneer mijn ongesteldheid moest komen, en ook 3 dagen ervoor al een reminder.
Ik voelde me nl. altijd heel vervelend, en pas op het moment dat ik ongesteld werd viel het kwartje. Door mezelf een waarschuwing te geven kon ik ook voor mezelf wat rust inplannen, lekker in het ligbad gaan, op tijd gaan slapen, en geen alcohol nemen.
Het was niet echt minder, maar het voelde dan wel anders.
Ben inmiddels al een paar jaar niet meer ongesteld, maar heb volgens mij nog wel een jaar pms gehad na mijn laatste ongesteldheid. Maar nu dus gelukkig overal van af!
dinsdag 21 juni 2011 om 09:59
Mijn zusje is heel enthousiast over PMP, bij haar maakt het erg veel uit of ze dat wel of niet slikt. Zelf krijg ik daar enorme koppijn van, dus ben op zoek gegaan naar iets anders. Zo kwam ik op de website van Eileen Engels. In Engeland is heel veel onderzoek verricht, veel meer dan in NL. Daar hebben ze een kuur ontwikkeld met Duphaston. Die ga ik nu ook proberen, ben net een paar weken. bezig. Hierdoor schijnen 80% van de vrouwen veel minder klachten te hebben, het geneest zelfs. Heeft te maken dat je je hormoonspiegel weer herstelt. Tenzij er emotioneel iets ergs gebeurt (waardoor je veel hormonen onttrekt aan je hormoonspiegel) komen de klachten niet of nauwelijks meer terug. Dat leek me het proberen wel waard! Kuur met: duphaston (10mg 2x daags gedurende 2de en 3de week van de pil) in combinatie met vitamine b6 50 mg elke ochtend. Zelf ben ik hier net mee begonnen. Daarnaast slik ik de Yasmin pil. Bij mij werkt doorslikken niet.
Succes in je zoektocht, iedere vrouw is weer anders, ik hoop dat je iets vindt dat werkt!
Succes in je zoektocht, iedere vrouw is weer anders, ik hoop dat je iets vindt dat werkt!