poeppraatje
vrijdag 8 december 2006 om 21:39
ranzige titel hè!:?
Het is ook een ranzig verhaal maar zit er toch wel een beetje mee. Ik heb sinds een week (of iets meer) slijm (en soms een beetje bloed) bij de ontlasting en mijn ontlastingspatroon is veranderd (had voorheen wel moeite om te gaan, ga nu meerdere keren per dag). Buikpijn heb ik niet, al voelt het soms wat vreemd aan van binnen. Soms erge aandrang wat dan na een klein vlokkerig flatsje over is. Ook soms alleen wat slijmverlies op het toilet.Kortom, raar. Vandaag naar de huisarts geweest en er is een potje met poep naar het laboratorium. Als daar niets uitkomt zullen ze met een darmonderzoek de boel van binnen moeten gaan bekijken (ieks :o).
Ik merk dat het me nu toch meer dwars zit dan ik in eerste instantie dacht en wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen?
Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het moeilijk.
Het is ook een ranzig verhaal maar zit er toch wel een beetje mee. Ik heb sinds een week (of iets meer) slijm (en soms een beetje bloed) bij de ontlasting en mijn ontlastingspatroon is veranderd (had voorheen wel moeite om te gaan, ga nu meerdere keren per dag). Buikpijn heb ik niet, al voelt het soms wat vreemd aan van binnen. Soms erge aandrang wat dan na een klein vlokkerig flatsje over is. Ook soms alleen wat slijmverlies op het toilet.Kortom, raar. Vandaag naar de huisarts geweest en er is een potje met poep naar het laboratorium. Als daar niets uitkomt zullen ze met een darmonderzoek de boel van binnen moeten gaan bekijken (ieks :o).
Ik merk dat het me nu toch meer dwars zit dan ik in eerste instantie dacht en wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen?
Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het moeilijk.
maandag 18 december 2006 om 17:16
zo hier ben ik dan..... Helaas in het ziekenhuis en ook nog eens ernstig. zondagavond heb ik hoge koorts gerkegen (40.5 en hoger) en uieindelijk op dnsdagavond met de amulance naar het zieknhuis gebracht...ik kon helemaal niets meer. Had buikpijn, rupijn, maar vooral vel koots. Eerst dachten ze aan een baarmoederinfectie, maar het bleek algauw om mijn darmen te gaan. Woensdagavond leek er en darmperforatie te zjn (gaatje in darm) en ben ik met speod voor ok gegaaan om een stoma te laten aan leggen (wat ben ik toen geschrokken zeg).Gelukkig bleek tijdens de ok dat er toch geen gaatje was en heb ik geen stoma gekregen, wel hield ik die enorme hoge koorts en alsmaar toenenemende buikpijn. De volgenden ochtend heb ik nog en darmonderzoek gekregen wat een drama was, met zo`n zieke buik en een verse ok wond, ook daar zagen ze niets op. Nu is inmiddels, na prednison, de koorts verdwenenen (erg fijn, want 5 dagen 40.5 put j vreselijk uit), krijg ik voeidng door een voedingsinfuus in mijn hals en mag ik verder alleen water. Sinds gisteren is de buikpijn minder en ik ben zelfs al kleine beetjes uit bed. Wat er nou precies aan de hand is moet nog via een colonscopie onderzocht woden, maar er wordt gedacht aan de ziekte van crohn. Hopelijk maak ik jullie niet al te bang met mijn verhaal, ik geloof niet dt het vaak voorkomt dat iemand zo acuut onwel raakt......
sterkte allemaal met jullie eigen onderzoeken, zorgen en pijnen, ik lees hier gauw weer.
sterkte allemaal met jullie eigen onderzoeken, zorgen en pijnen, ik lees hier gauw weer.
woensdag 20 december 2006 om 18:04
Hey Bentetje,
Jemig meid, wat een ellende, ik schrok me rot!
Hoop dat het weer wat beter met je gaat, koorts in ieder geval gezakt dat is alvast een goede zaak!
Nou ik ben geweest, en hij heeft me onderzocht of het misschien aambeien waren (binnenwaartse) of een gesprongen ader.
Maar niks gevonden, dus nu heb ik een verwijskaart gekregen voor een colonscopie maar dat kan pas 25 januari, pffff
Ondertussen is het bloeden wel wat minder geworden, maar nog niet helemaal weg... ik heb er ook wel wat koorts bij gehad, maar dat is al een beetje minder geworden.
Nou meid, sterkte en hou ons op de hoogte, want ik ben wel heel benieuwd wat er nu aan de hand is!
Groetjes Mick.
Jemig meid, wat een ellende, ik schrok me rot!
Hoop dat het weer wat beter met je gaat, koorts in ieder geval gezakt dat is alvast een goede zaak!
Nou ik ben geweest, en hij heeft me onderzocht of het misschien aambeien waren (binnenwaartse) of een gesprongen ader.
Maar niks gevonden, dus nu heb ik een verwijskaart gekregen voor een colonscopie maar dat kan pas 25 januari, pffff
Ondertussen is het bloeden wel wat minder geworden, maar nog niet helemaal weg... ik heb er ook wel wat koorts bij gehad, maar dat is al een beetje minder geworden.
Nou meid, sterkte en hou ons op de hoogte, want ik ben wel heel benieuwd wat er nu aan de hand is!
Groetjes Mick.
woensdag 20 december 2006 om 22:57
Micky, als je niet zolang wilt wachten: gewoon de telefoon pakken en gaan bellen. Je mag zelf bepalen naar welk ziekenhuis je gaat, en wachtlijsten variëren enorm. Het kan zelfs zijn dat je bij hetzelfde ziekenhuis tóch eerder terecht kunt als je wat aandringt of gewoon navraag doen of er misschien iemand inmiddels is uitgevallen.
xx lisa.
xx lisa.
woensdag 20 december 2006 om 23:07
Bentetje wat zul je geschrokken zijn. Dat verwacht je dan toch ook niet. Gelukkig is je koorts gezakt. Weet je al wanneer je dat onderzoek krijgt? Ik wens je in elk geval sterkte en hoop dat je snel weer opknapt en dat je duidelijkheid krijgt.
Mickey ik heb deze keer ook 4 weken moeten wachten voor een afspraak in het ziekenhuis. Als je huisarts vind dat er haast bij is moet hij contact opnemen met de internist. De eerste keer heeft mijn huisarts er ook voor gezorgd dat het eerder kon dus misschien kun je met hem nog contact opnemen. Anders kun je idd een ander ziekenhuis proberen.
Mickey ik heb deze keer ook 4 weken moeten wachten voor een afspraak in het ziekenhuis. Als je huisarts vind dat er haast bij is moet hij contact opnemen met de internist. De eerste keer heeft mijn huisarts er ook voor gezorgd dat het eerder kon dus misschien kun je met hem nog contact opnemen. Anders kun je idd een ander ziekenhuis proberen.
vrijdag 29 december 2006 om 09:20
Nou, na 2 1/2 week ziekenhuis mag ik vandaag naar huis. Ze weten nog steeds niet precies wat er aan hand is, er wordt steeds meer gedacht aan crohn of colitus ulcerosa. Ik voel me stukken beter, het eten gaat nog niet goed, en ik heb nog regelmatig forse buikkrampen. er wordt nog overlegd, maar waarschijnlijk moet ik snel terug voor vervolgonderzoek.

dinsdag 16 januari 2007 om 15:45
kort (3 dagen) nadat ik het vorige bericht schreef ben ik heropgenomen met toenemende buikpijn en misselijkheid. afgelopen vrijdag ben ik na een maand opname dan echt thuisgekomen. Het gaat nu een stuk beter, de misselijkheid valt mee. Buikpijn is alleen nog voor ik naar het toilet moet , alleen mijn eetlust en conditie zijn nog minimaal,. Daar moet dus aan gewerkt worden en dat zal lang duren voor dat weer in orde is!
In de laatste opnameweek heb ik veel onderzoeken gehad 9buikoverzichtfoto, echo buik, gastroscopie, coloscopie, MRI dunnen darm) en nergens is echt een enorme afwijking op te zien wat hiermee verband houdt. De conclusie is nu dat het geen Crohn is en dat het toch om een infectieuze colitis is gegaan, de nasleep duurt zo lang omdat mijn darm zo`n enorme opdonder gehad heeft en het tijd ndoig heeft voordat die weer alles kan.
In de laatste opnameweek heb ik veel onderzoeken gehad 9buikoverzichtfoto, echo buik, gastroscopie, coloscopie, MRI dunnen darm) en nergens is echt een enorme afwijking op te zien wat hiermee verband houdt. De conclusie is nu dat het geen Crohn is en dat het toch om een infectieuze colitis is gegaan, de nasleep duurt zo lang omdat mijn darm zo`n enorme opdonder gehad heeft en het tijd ndoig heeft voordat die weer alles kan.
dinsdag 16 januari 2007 om 18:45
Hoi Bentetje,
Fijn dat het weer wat beter gaat met je, en gelukkig is het niet Crohn, of wat anders ernstigs...
Ik moet de 25e een colonscopie (schrijf ik dit goed?) en ben heel zenuwachtig!
Het is nu al een maand dat ik slijm en bloed verlies, dus ik weet niet wat ik er van denken moet...
Het is wel niet meer zo heel erg veel als in het begin, maar toch...
Verder is mijn eetlust ook echt tot het nulpunt gedaald, maar dat kan ook wel van de zenuwen komen!
nou meid, ben in ieder geval blij dat het met jou wat beter gaat, dat is in ieder geval positief!!!
Als ik wat meer weet zal ik het nog wel komen vertellen hier oke???
Groetjes van Mick
Fijn dat het weer wat beter gaat met je, en gelukkig is het niet Crohn, of wat anders ernstigs...
Ik moet de 25e een colonscopie (schrijf ik dit goed?) en ben heel zenuwachtig!
Het is nu al een maand dat ik slijm en bloed verlies, dus ik weet niet wat ik er van denken moet...
Het is wel niet meer zo heel erg veel als in het begin, maar toch...
Verder is mijn eetlust ook echt tot het nulpunt gedaald, maar dat kan ook wel van de zenuwen komen!
nou meid, ben in ieder geval blij dat het met jou wat beter gaat, dat is in ieder geval positief!!!
Als ik wat meer weet zal ik het nog wel komen vertellen hier oke???
Groetjes van Mick
dinsdag 16 januari 2007 om 19:02
ja, doe dat maar... Ik zag als een berg tegen die coloscopie op, maar dankzij de stevige roes is het erg meegevallen...... Hopelijk is dat bij jou ook. De uitkomst is bij mij inderdaad niet ernstig, de ziekte was het wel helaas. Ik heb nu 38.4 en ik knijp hem. Waarschijnlijk is het gewoon van de keelpijn die ik heb, maar toch ben ik onzeker.....
dinsdag 16 januari 2007 om 19:20
Dat zou kunnen natuurlijk, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Maar je hebt natuurlijk een tijdje raar (of bijna niet) gegeten, en dat is natuurlijk ook een aanslag op je weerstand!
Hopelijk is het "maar"een griepje...
Ik heb ook dagen dat ik me koortsig voel, en de andere dag is het weer verdwenen, vreemd he?
Had jij trouwens veel bloed erbij?
Maar je hebt natuurlijk een tijdje raar (of bijna niet) gegeten, en dat is natuurlijk ook een aanslag op je weerstand!
Hopelijk is het "maar"een griepje...
Ik heb ook dagen dat ik me koortsig voel, en de andere dag is het weer verdwenen, vreemd he?
Had jij trouwens veel bloed erbij?
zaterdag 20 januari 2007 om 21:36
Hoi,
Bentetje wat heb jij een rotmaand achter de rug! Lees dat het wat beter met je gaat. Krijg je nu medicijnen of weten ze nog niet precies wat het is?
Mickey voor jou is het dus even spannend. Hopelijk valt het mee.
Ik heb 27 december een sigmoidoscopie gehad. Het onderzoek was wel even vervelend maar ik vond de voorbereiding verschrikkelijk. De hele dag water en bouillon gedronken en 2x phosphoral ingenomen. Wat een rotspul. Aan het einde van de dag was ik goed beroerd en had ik knallende hoofdpijn. Bij het onderzoek was te zien dat er nog een kleine ontsteking in de dunne darm zit. De mld arts denkt toch aan cu. Ik heb zetpillen voorgeschreven gekregen en op het moment gaat het goed. Volgende maand heb ik weer een afspraak en ben benieuwd hoe lang ik die zetpillen moet gebruiken.
Groetjes Puck
Bentetje wat heb jij een rotmaand achter de rug! Lees dat het wat beter met je gaat. Krijg je nu medicijnen of weten ze nog niet precies wat het is?
Mickey voor jou is het dus even spannend. Hopelijk valt het mee.
Ik heb 27 december een sigmoidoscopie gehad. Het onderzoek was wel even vervelend maar ik vond de voorbereiding verschrikkelijk. De hele dag water en bouillon gedronken en 2x phosphoral ingenomen. Wat een rotspul. Aan het einde van de dag was ik goed beroerd en had ik knallende hoofdpijn. Bij het onderzoek was te zien dat er nog een kleine ontsteking in de dunne darm zit. De mld arts denkt toch aan cu. Ik heb zetpillen voorgeschreven gekregen en op het moment gaat het goed. Volgende maand heb ik weer een afspraak en ben benieuwd hoe lang ik die zetpillen moet gebruiken.
Groetjes Puck
zaterdag 20 januari 2007 om 22:18
ach jeetje puck, wat een naar nieuws.... ben je er erg van geschrokken?
Vervelend dat de voorbereiding je zo tegenviel. Wat voor zetpillen heb je nu?
Hier gaat het steeds beter, morgen is het alweer 6 weken en ik ben alweer een heel eind vind ik. Ben nu een week thuis, buikpijn is weg, behalve wanneer ik naar het toilet moet, dan erge buikkramp (klinkt dat herkenbaar voor een van jullie?). Misselijkheid is soms nog aanwezig maar niet vaak meer, eten gaat dus ook steeds beter, het smaakt ook weer. Ik gebruik alleen laxantia ( mijn darmen werken nog niet helemaal lekker volgens mij) en evt zetpillen tegen de misselijkheid. De uitslag is almetal een infectieuze colitis volgens de internist, dit is gebaseerd op het feit dat er met de onderzoeken niets meer te zien was. Zelf ben ik er toch nog niet helemaal gerust op, dat komt vooral door het feit dat er vanaf dag 1 gezegd is dat eigenlijk te ziek was voor een infectieuze colitis. Wat ik op internet erover gevonden heb is inderdaad een stuk milder dan wat ik had. Bovendien is er nooit iets uit alle kweken gekomen. Ook zal ik weer wat meer vertrouwen in mijn lichaam moeten krijgen. Ik ga er met de internist nog wel over paten op de poli, maar misschien ebt het gevoel ook wel vanzelf weg. Nu vooral heel veel conditie opbouwen. Ik was vanmorgen uitgeput van even op en neer naar de brievenbus :?.
Vervelend dat de voorbereiding je zo tegenviel. Wat voor zetpillen heb je nu?
Hier gaat het steeds beter, morgen is het alweer 6 weken en ik ben alweer een heel eind vind ik. Ben nu een week thuis, buikpijn is weg, behalve wanneer ik naar het toilet moet, dan erge buikkramp (klinkt dat herkenbaar voor een van jullie?). Misselijkheid is soms nog aanwezig maar niet vaak meer, eten gaat dus ook steeds beter, het smaakt ook weer. Ik gebruik alleen laxantia ( mijn darmen werken nog niet helemaal lekker volgens mij) en evt zetpillen tegen de misselijkheid. De uitslag is almetal een infectieuze colitis volgens de internist, dit is gebaseerd op het feit dat er met de onderzoeken niets meer te zien was. Zelf ben ik er toch nog niet helemaal gerust op, dat komt vooral door het feit dat er vanaf dag 1 gezegd is dat eigenlijk te ziek was voor een infectieuze colitis. Wat ik op internet erover gevonden heb is inderdaad een stuk milder dan wat ik had. Bovendien is er nooit iets uit alle kweken gekomen. Ook zal ik weer wat meer vertrouwen in mijn lichaam moeten krijgen. Ik ga er met de internist nog wel over paten op de poli, maar misschien ebt het gevoel ook wel vanzelf weg. Nu vooral heel veel conditie opbouwen. Ik was vanmorgen uitgeput van even op en neer naar de brievenbus :?.
zondag 21 januari 2007 om 10:59
Hoi,
Fijn dat het weet beter gaat Bentetje, is de koorts en keelpijn gezakt?
Ik heb van gisteren de laxeerhandel gehaald bij de apotheek, en schrok er toch wel van hoeveel je moet weg drinken in zo'n korte tijd :?
Vooral omdat ik ook gelezen heb dat het echt smerig spul is...
Na jah, ik hoop dat het allemaal gauw achter de rug is, volgens mij heb ik het idee als uit het onderzoek blijkt dat het niks ernstigs is, ik ook meteen van de ergste klachten af bent hahaha, ben echt bloedje nerveus!
krijg je trouwens meteen een uitslag, of moet je daar een paar dagen op wachten?
En puck, wat heb jij nu nog voor klachten, nadat die ontsteking gevonden is?
Hoop dat het beter gaat,
Nou groetjes allemaal weer, en ik hou jullie op de hoogte!
Fijn dat het weet beter gaat Bentetje, is de koorts en keelpijn gezakt?
Ik heb van gisteren de laxeerhandel gehaald bij de apotheek, en schrok er toch wel van hoeveel je moet weg drinken in zo'n korte tijd :?
Vooral omdat ik ook gelezen heb dat het echt smerig spul is...
Na jah, ik hoop dat het allemaal gauw achter de rug is, volgens mij heb ik het idee als uit het onderzoek blijkt dat het niks ernstigs is, ik ook meteen van de ergste klachten af bent hahaha, ben echt bloedje nerveus!
krijg je trouwens meteen een uitslag, of moet je daar een paar dagen op wachten?
En puck, wat heb jij nu nog voor klachten, nadat die ontsteking gevonden is?
Hoop dat het beter gaat,
Nou groetjes allemaal weer, en ik hou jullie op de hoogte!
zondag 21 januari 2007 om 19:20
heb je cleanprep? Ik moets 3 liter drinken, maar was na 2 liter al schoon (had ik toch een voordeel van het weinige eten). Ik vond het inderdaad niet lekker, maar heb inmiddels begrepen dat er meerdere smaken zijn. Ik was al vreselijk misselijk en daardoor ging het helemaal niet. Je mag het ook mengen met limonadesiroop, misschien vind je dat wat? Ik hoorde gelijk ongeveer de uitslag en evt biopten duren en dag of 5. Kan me voorstellen dat je nerveus bent, misschien scheelt het dat het zelfs mij is meegevallen? Ik was er doodsbenauwd voor, ook omdat ik al die sigmoidoscopie had gehad en die enorm pijn had gedaan. Dat lag waarschijnlijk aan die buiikwond die er net een paar uur zat en aan het feit dat de hele darm vol aften zat. Ik kreeg dormicum èn pethidine, ik weet dat het eerste standaard is, het tweede dacht ik niet. Zeg gewoon dat je zenuwachtig bent, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Wanneer moet je precies? Heel veel succes en kom maar lekker hier kletsen hoor, dan leiden ij je wel af
zondag 21 januari 2007 om 22:30
Wat fijn dat het beter met je gaat Bentetje. Ik snap best dat je niet gerust bent op de uitslag. Je bent ook echt heel ziek geweest. Je kunt het idd nog even bij de internist voor leggen. Misschien kan hij je laatste twijfels weg nemen.
Mickey: ik moest toen ook heel veel water drinken en daar ben ik wel misselijk van geweest. Welk middel heb je gekregen? Bij mij was het phosphoral. Niet echt lekker. Ik hoop dat het onderzoek en zeker de uitslag mee valt. Ik kreeg toen gelijk de uitslag trouwens. Sterkte van de week.
Op het moment heb ik pentasa. Dat zijn hele kleine zetpillen. Veel klachten heb ik gelukkig nu niet. Af en toe een opgeblazen gevoel maar geen bloed en slijmverlies meer. Het is wel chronisch en ben dus benieuwd of ik nu altijd aan de medicijnen moet. Volgende maand maar is na vragen.
Mickey: ik moest toen ook heel veel water drinken en daar ben ik wel misselijk van geweest. Welk middel heb je gekregen? Bij mij was het phosphoral. Niet echt lekker. Ik hoop dat het onderzoek en zeker de uitslag mee valt. Ik kreeg toen gelijk de uitslag trouwens. Sterkte van de week.
Op het moment heb ik pentasa. Dat zijn hele kleine zetpillen. Veel klachten heb ik gelukkig nu niet. Af en toe een opgeblazen gevoel maar geen bloed en slijmverlies meer. Het is wel chronisch en ben dus benieuwd of ik nu altijd aan de medicijnen moet. Volgende maand maar is na vragen.
maandag 22 januari 2007 om 13:03
Pentasa kreeg ik ook, alleen korreltjes. Je klinkt heel laconiek, hoe ben je eronder? Ineens ben je toch een meid met een chronische ziekte geworden tenslotte. Of is het iets waar je ernstig rekening mee hield?
Ik snap dat je je zorgen maakt om de uitsag mickey en dat is logisch.... Kom toch maar lekke je zenuwen wegkletsen hoor als je het even niet meer ziet zitten... en de uitslag moet natuurlijk helemaal gemeld worden hier!!!
Ik snap dat je je zorgen maakt om de uitsag mickey en dat is logisch.... Kom toch maar lekke je zenuwen wegkletsen hoor als je het even niet meer ziet zitten... en de uitslag moet natuurlijk helemaal gemeld worden hier!!!