Gezondheid alle pijlers

Pols verdraaid

21-12-2017 21:43 7 berichten
Een paar dagen geleden heb ik met een onhandige beweging mijn pols verdraaid waardoor ik een keiharde knak hoorde en er tegelijk een pijnscheut door mijn pols en hand ging.
De dag daarna ging het eigenlijk wel ok maar nu heb ik gemerkt dat bij het fietsen en zwaardere dingen tillen dat mijn pols en hand zeer doen en mijn hand na beweging warm aanvoelt.

Weet iemand of rekverband zou kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je huisarts eens.
Verbandje kan helpen om je er aan te herinneren dat je die pols even niet kan gebruiken :)
Of je gaat even langs de huisarts. Over het algemeen zijn dit soort geluiden niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
knak of kraakgeluidje hoor je vaker bij een acute verrekking of blessure van een gewricht.

net zoal je je enkel kan verzwikken kan je je pols ook verzwikken. Normaal is het advies rustig te blijven bewegen en ijs er opleggen. Uiteraard niet rechtstreeks op de huid. En geduld hebben, in het begin kan de pols nog pijnlijk zijn. Herstel kost nu eenmaal tijd.

Ondertussen je pols niet zwaar belasten. Ga niet spontaan aanbieden om de buren te verhuizen of gordijnen op te hangen.

Vertrouw je het niet, dan even langs de huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
gizzmo-returns schreef:
21-12-2017 21:58
Of je gaat even langs de huisarts. Over het algemeen zijn dit soort geluiden niet zo goed.
Ik knak doorgaans vaak, 'k zit nogal los in elkaar maar laatste knak was toch wel erg hard en zo te voelen niet zo goed :( Bij dit soort dingen heb ik het idee dat het vanzelf wel over gaat en een bezoekje aan de huisarts overbodig is :)
hamerhaai schreef:
21-12-2017 22:10
knak of kraakgeluidje hoor je vaker bij een acute verrekking of blessure van een gewricht.

net zoal je je enkel kan verzwikken kan je je pols ook verzwikken. Normaal is het advies rustig te blijven bewegen en ijs er opleggen. Uiteraard niet rechtstreeks op de huid. En geduld hebben, in het begin kan de pols nog pijnlijk zijn. Herstel kost nu eenmaal tijd.

Ondertussen je pols niet zwaar belasten. Ga niet spontaan aanbieden om de buren te verhuizen of gordijnen op te hangen.

Vertrouw je het niet, dan even langs de huisarts.

Dank je.
Mijn pols is niet erg dik, een minieme zwelling en dat is het dan. Kan ook nog wel typen maar er op steunen en tillen is een ramp ( en pijnlijk, auw ).
Ik zal eens kijken of ijs erop zal werken.

Hahaha, nee, ik hoef gelukkig bij niemand te helpen met gordijnen en verhuizen, wel een koelkast die moet worden ontdooid en schoongemaakt want die wordt binnenkort vervangen. Zul je ook altijd zien :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven