Gezondheid alle pijlers

poriodieke onthouding anticonceptie

02-07-2008 21:47 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat viden jullie van de periodieke onthouding?Wie heeft negetieve ervaring?

Als je het lang gebruikt,heeft dat slechte effect voor je vruchtbaarheid?
Als je mensen zoekt die ervaring hebben met periodieke onthouding zou ik eens navraag gaan doen op een schoolplein. Moet lukken.
als je het goed wilt doen moet je echt temperaturen en een grafiek bijhouden, maar betrouwbaar is het volgens mij niet.

Ik snap alleen niet hoe het effect op je vruchtbaarheid zou kunnen hebben?
quote:dianaa schreef op 02 juli 2008 @ 21:47:

Als je het lang gebruikt,heeft dat slechte effect voor je vruchtbaarheid?Weet je wat periodieke onthouding is? anders snap ik niet waarom je dit vraagt. En negatief, negatief, hoe negatief vind je kinderen?
Wat ik van periodieke onthouding vind?

Ik heb er mijn bestaan aan te danken.

Maar wat versta jij onder periodieke onthouding dan? Je hebt het over 'gebruiken' -> Wat bedoel je daarmee?
Oh mijn god, zeg alsjeblieft dat je dertien bent.
.
Ik onthoud ook wel eens periodiek wat.

Maar meestal vergeet ik het daarna toch weer!

Een vriendin van mij gebruikte dit als anticonceptie na de geboorte van haar dochter. Geheel onverwachts na 1 keer sex wat ver van de vruchtbare periode af zat is ze zwangergeworden. Dus veilig.....verre van dat. Ondanks dat het ff schrikken was haar jongste was nog geen jaar is ze er inmiddels reuze blij mee. Maar zo zie jemaar als je denkt dat je niet vruchtbaar bent, lukt het alsnog zwanger te worden. Het schijnt dat zaadcellen best lang kunnen overleven. Ik geloofde er niet zo in maar nu ik haar verhaal zo hoorde (altijd op het uur na precies ongesteld) dus toch zwanger geworden en het tussen de tijd van sex en bevruchting zit iets meer dan 2 weken.
goed ff een fractie serieuzer dan: Periodieke onthouding houdt in dat je niet neukt als je er zwanger van kan worden (onthouden is niet doen, voor een periode; periodiek)

Je kunt het dus niet gebruiken, wat er wel vrij goed mee lukt is zwanger worden aangezien het vrij lastig is om die periode goed inschatten. omdat je niets gebruikt kan het absoluut niets met je vruchtbaarheid doen (tenzij je zwanger worden onder verminderd vruchtbaar schaart x-D)
En ja, het is nadelig voor de vruchtbaarheid, althans, als je het lange tijd met dezelfde man doet. Want kijk het zit zo: je baarmoeder gaat het zaad van je vriend herkennen en je baarmoeder denkt dan oh, die zaadjes kennen we, die willen toch niet écht. De baarmoeder maakt dan een soort van slijmlaag aan, waardoor het zaad ook niet meer kán doordringen in de baarmoeder. Van deze man kun je dus op den duur niet meer zwanger worden. Die slijmlaag verdwijnt pas weer als de baarmoeder in aanraking komt met nieuw cq vreemd zaad.

Echt waar.
pour moi!
Fleur, als je het een goed idee vind dat TO zich voortplant moet je vooral zo door gaan...
Nooit aan beginnen als je geen kinderwens hebt. Wij hebben het een tijd gedaan toen ik al gestopt was met de pil en we nog niet 'actief probeerden'. Na één keer wel actief proberen was ik zwanger, dus bij ons werkte het blijkbaar wel.
The time is now
Heeft periodieke onthouding een slecht effect voor je vruchtbaarheid???? Voor het antwoord op deze vraag moet je maar eens in Staphorst gaan kijken, daar hebben ze allemaal zo'n 10 kinderen per gezin...Lijkt me erg vruchtbaar dus???
Wel weer allemaal zwakzinnig ivm inteelt.
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2008 @ 22:02:

En ja, het is nadelig voor de vruchtbaarheid, althans, als je het lange tijd met dezelfde man doet. Want kijk het zit zo: je baarmoeder gaat het zaad van je vriend herkennen en je baarmoeder denkt dan oh, die zaadjes kennen we, die willen toch niet écht. De baarmoeder maakt dan een soort van slijmlaag aan, waardoor het zaad ook niet meer kán doordringen in de baarmoeder. Van deze man kun je dus op den duur niet meer zwanger worden. Die slijmlaag verdwijnt pas weer als de baarmoeder in aanraking komt met nieuw cq vreemd zaad.

Echt waar.

Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen, want misschien is dit als grapje bedoelt, maarre "dit meen je toch niet serieus Fleur?" Ik geloof er althans niks van, hoe kwamen ze vroeger anders aan die grote gezinnen? En ik ben zelf ook niet voor niks voor de 5e keer zwanger van dezelfde man.

Of heb ik dan een andersdenkende baarmoeder ?
Whatever, I do what I want
.
.
Ervaring zat, 14 jaar gedaan in combi met voor het zingen de kerk uit op vruchtbare dagen en op berekende niet vruchtbare dagen wel gezang in de kerk...

en 1 kind gekregen (was vreselijk blij met het kind hoor, absoluut)

Vind ik best een kleine "foutmarge"
Mijn oma heeft daar ervaring mee, en ondanks dat ze alle 8 haar kinderen erg lief vind, was ze naar eigen zeggen toch "blij" dat het na de 8e ophield...

Denkt TO soms dat periodieke onthouding een pilletje is ofzo??
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2008 @ 22:02:

Echt waar.Dat zou echt een geweldig systeem zijn (als je geen kinderen wil tenminste)! Ik ga een brief sturen naar de burgemeester dat hij dat moet invoeren.
Later is nu
Hahahahaa!

Het is nog hartstikke vroeg maar wat een begin van de dag zo met dit topic.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven