Gezondheid alle pijlers

Prikpil ervaringen

24-05-2016 14:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al een aantal topics over de prikpil zijn, maar toch.

Ik wil de prikpil om mijn hevige pms de kop in te drukken en wil het liefst sowieso van mijn menstruaties af zijn. Ik heb de prikpil inmiddels in huis en nu is het m'n menstruatie afwachten zodat hij gezet kan worden door de huisarts. De gewone anticonceptie pil is voor mij niet weggelegd.

Ik ben best bang voor de bijwerkingen, wat zijn jullie (liefst positieve) ervaringen???
Jaren geleden had een collega van mij regelmatig last van migraine. Sinds ze de prikpil gebruikte géén lat meer.
Inmiddels gebruik ik al een jaar of 3 de prikpil. Ik ben erg tevreden en word ook niet meer ongesteld. Wel voel ik nog regelmatig een soort van menstruatiepijn alleen bij lange na niet meer zo hevig als voor ik begon met de prikpil.

Maar ieder lichaam is anders en je merkt natuurlijk vanzelf of het voor jou ook fijn werkt.
Voor mij was het een van de slechtste beslissingen ooit. Werd er meteen best wel depri van, heb hevige moodswings gehad en was blij dat de 3 maanden om waren. Maar bij iedereen werkt het anders. Voor hetzelfde geld pakt het bij jou wel goed uit!
quote:SH1983 schreef op 24 mei 2016 @ 14:33:

Voor mij was het een van de slechtste beslissingen ooit. Werd er meteen best wel depri van, heb hevige moodswings gehad en was blij dat de 3 maanden om waren. Maar bij iedereen werkt het anders. Voor hetzelfde geld pakt het bij jou wel goed uit!Dit had ik ook
Op zich beviel het goed, maar toen ik stopte om zwanger te worden duurde dat 4 jaar en had ik IUI nodig, terwijl ik de 3x daarvoor (zonder prikpil) binnen 2 maanden zwanger was.

Het is niet gezegd dat dat door de prikpil kwam, maar de prikpil wordt wel afgeraden voor vrouwen die nog zwanger willen worden.
Ik was ook super tevreden over de prikpil. Geloof bijna 5 jaar gebruikt, maar ook toen wij wilden beginnen met kinderen (en toen was ik al een jaar van de prikpil af) heeft het nog 5,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Heb eigenlijk altijd vermoed dat het daar aan gelegen heeft, maar ja bewijs het maar.

Dus als je echt niet zwanger wil worden is het misschien wel een uitvinding
Ik heb even onderzoek gedaan en kom er achter dat er verschillende onderzoeken zijn die het tegendeel aantonen. Er is geen verhoogde kans op onvruchtbaarheid na gebruik van de prikpil

http://journals.cambridge ... &fileId=S0021932000014760
quote:SH1983 schreef op 24 mei 2016 @ 14:33:

Voor mij was het een van de slechtste beslissingen ooit. Werd er meteen best wel depri van, heb hevige moodswings gehad en was blij dat de 3 maanden om waren. Maar bij iedereen werkt het anders. Voor hetzelfde geld pakt het bij jou wel goed uit!Same. Weken amper geslapen en moest om alles janken. Nooooooit meer.
Hier ook de prikpil maar dan de Sayana (nieuwe soort, veel minder hormonen) en ik ben super super tevreden. Hiervoor 2 drama jaren met de Mirena gehad en ik vind de Sayana echt een verademing. Héél af en toe een dagje (of 2) heel licht bloedverlies en verder nergens last van. Maar ja, het is persoonlijk idd. Anderen zijn super tevreden over de Mirena terwijl ik dat dus een hel vond...
Ik ben mijn eigen bananenschil
In het begin vond ik het veeel beter dan de pil en een verademing, erna vond ik de prikken steeds gevoeliger worden en mijn humeur trouwens ook. Ik ben maar helemaal gestopt met de hormonen.... zalig.
Lorem Ipsum
Ik krijg binnenkort ook mijn "eerste prikpil". Samen met de huisarts alle opties doorlopen en dit lijkt te meest passende. Nu wordt ik een beetje bang van de (spook?)verhalen over tientallen kilo's aankomen, is dat inderdaad zo heftig (spontaan/vocht) of ga je meer eten doordat je lichaam meer om eten/zoetigheid schreeuwt ofzo?
Een bekende werd tijdens het gebruik van de prikpil zwanger maar verder heb ik er geen ervaring mee.quote:Hecamel schreef op 24 mei 2016 @ 15:07:

Ik heb even onderzoek gedaan en kom er achter dat er verschillende onderzoeken zijn die het tegendeel aantonen. Er is geen verhoogde kans op onvruchtbaarheid na gebruik van de prikpil

http://journals.cambridge ... &fileId=S0021932000014760De volledige tekst van dat artikel is (voor mij) niet te openen. Je kunt niet zien of het onderzoek goed is uitgevoerd of niet en daardoor weet je ook niet of de uitkomst wel wat zegt, of dat het net zo goed toeval is.
Ik heb ook geen positief verhaal voor je helaas, ik hoor hier of heel positieve of heel negatieve verhalen over, dus duimen dat het voor jou goed uitpakt!
Geen ervaring mee maar alleen al de pil gaf mij zoveel klachten dat ik niet begrijp dat andere voor dat vergif vrijwillig kiezen. Zonder pil is mijn pms (en moodswings) enorm afgenomen en voor menstruatiepijn neem ik een pijnstiller als het erg is. Dit effect merk je wel pas na enkele maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven