Gezondheid alle pijlers

primatour en anti-hystamine

27-04-2014 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok toen ik deze week in de Kruidvat was en zag dat er met vrij grote letters op het doosje van Primatour staat dat je deze pillen niet mag nemen met anti-hystamine pillen. Ik slik al een lange tijd xycal en ik heb ze ook echt nodig!! Maar ik ga binnenkort op vakantie en ben ook vaak flink reisziek. Primatour hielp me altijd super goed!! Iemand tips?
Vraag het de apotheker..
Of van die polsbandjes?

Nu hielpen die mij niet de laatste keer, maar mijn leerlingen beweren altijd dat ze wel werken als ik die dingen aansmeer op zeilkamp.
Primatour is antihistamine. Anders krijg je een dubbele dosering. Ik zou even overleggen met de huisarts, misschien mag het toch wel of kun je iets anders krijgen.
Wat bij mij helpt bij wagenziekte:

- Van te voren eten

- MP3-speler aan, dopjes in mijn oren

- Kauwen op kauwgom of sabbelen op snoepjes.

- Regelmatig stoppen onderweg

- Zorgen voor afleiding onderweg.
En goed naar de horizon blijven kijken, zodat je evenwichtsorgaan niet van de waps raakt.

En toch helpt dat bij mij allemaal niet, ik heb net een pleister geplakt omdat ik morgen met de boot ga. Eens kijken of dat wel helpt.
Overleg met je apotheker of arts. Misschien is het een optie om wel de primatour te nemen en geen Xyzal.
Een watje in je oor aan je niet voorkeurskant. Heeft mij door een busexcursieweek geholpen. Hier ook anti-histamine nodig en al jaren reisziek. Dit was voor mij DE oplossing.
Weet je wat mij goed helpt?

De reistabletten van vsm die mag je gewoon hebben. En van die bandjes voor om je pols kun je ook proberen ik gebruik die in het vliegtuig!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Wat onze apotheker zei is dat je wat duffer wordt als je beiden neemt. Dus als je zelf niet hoeft auto te rijden, zou ik ze gewoon beiden nemen.

Wij (kids en ik) gebruiken altijd primatour als we een lange bustocht maken en gebruiken ook gewoon onze antihistamine. Voordeel, we slapen wat meer en makkelijker tijdens het reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven