Gezondheid alle pijlers

Psylliumvezels / metamucil

09-02-2009 22:05 34 berichten
Hallo,

Voor mijn prikkelbare darm slik ik Metamucil suikervrij. Per dag neem ik 1 zakje en ik heb er baat bij.

De metamucil is gezoet met aspartaam. Ik gebruik aspartaam het liefst zo min mogelijk, omdat het nogal ongezond schijnt te zijn.

Op internet heb ik gezocht of er ook psylliumvezels zonder zoetstof zijn maar tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden.

Wel vond ik namen van soortgelijke middelen als Metamucil:

Volcolon, Agiolax, Psylliumvezels, Plantago Ovata

maar ik heb niets kunnen vinden over de samenstelling hiervan.

Wie kan me hier meer over vertellen?
Psylliumvezels schijnen ook in ' de ayurveda' (?) gebruikt te worden... toen ik mijn doosje metamucil vorige maand in de keuken van vriendlief had laten rondslingeren kwam ayur-schoonpapa ermee de tuin in lopen: " wie slikt dit??? Ik gebruik het ook, is ayurveda!" Was een zowel grappig als gênant moment... gekeuveld over hoe je het vooral direct op moet drinken na klaarmaken... en niet eerst koffie moet gaan zetten ofzo ^.^

Gebruikt iedereen het hier opgelost in water? Ik moet zeggen dat het mij na een aantal dagen al behoorlijk ging tegenstaan... die oranje drab :/ Zou je het bv ook bij je brinta kunnen gooien? Iemand 'recepten' ?
Ik gooi het wel eens door de yoghurt. Er staat wel ergens dat je het niet in de melk moet gooien (weet niet waarom, nooit geprobeerd). Met yoghurt niet zoveel problemen.

Ik slik het niet dagelijks, dan blijf ik op een gegeven moment naar toilet lopen (teveel prikkels denk ik)

Heb jaren geleden op doktersadvies wel dagelijks MM gebruikt. t Werkte toen niet en stond me ontzettend tegen idd op een gegeven moment. Die kleur, die geur, die smaak... blech!
Alle reacties Link kopieren
Van de dokter kreeg ik ook Metamucil voorgeschreven voor mijn darmproblemen en aanverwante zaken. Ik vind het intens smerig en ben er weer mee gestopt. Bij mij werken 3 kiwi's op mijn nuchtere maag ook prima. En die eet ik zonder tegenzin.

Eind deze maand naar de MDL-arts voor verdere onderzoeken, benieuwd wat deze kan vinden.
je kunt de physilium ook in capsules slikken.
quote:Vleermuis28 schreef op 09 februari 2009 @ 22:13:

www.consumed.nl

www.medicijnen.nl

www.apotheek.nlplantago ovato capsules! bevatten geen aspertaam,en ook geen andere bijstoffen.bij de apotheek of op recept verkrijgbaar harrietquote:Moonlight82 schreef op 09 februari 2009 @ 22:05:

Hallo,

Voor mijn prikkelbare darm slik ik Metamucil suikervrij. Per dag neem ik 1 zakje en ik heb er baat bij.

De metamucil is gezoet met aspartaam. Ik gebruik aspartaam het liefst zo min mogelijk, omdat het nogal ongezond schijnt te zijn.

Op internet heb ik gezocht of er ook psylliumvezels zonder zoetstof zijn maar tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden.

Wel vond ik namen van soortgelijke middelen als Metamucil:

Volcolon, Agiolax, Psylliumvezels, Plantago Ovata

maar ik heb niets kunnen vinden over de samenstelling hiervan.

Wie kan me hier meer over vertellen?
je kunt veilig en/ zonder aspertaam! plantago ovato capsules gebruiken. verkrijgbaar bij apotheek,en of op doktersrecept.

harriet
ja pfhysilium vezels kun je ook in capsulevorm gebruiken! en daar zit geen aspertaam in!.en je krijgt er geen buikpijn van. De buikpijn o.a. komt door de aspertaam die in die poedervorm zakjes zit.puur vergif die aspertaam,ik kan het weten,ik was er ziek van.

harriet
Ik weet niet of het in NL te koop is, maar heb zelf erg baat bij 'Benefibre'. Koop ik gewoon in een grote pot bij de drogist. Het is een poeder dat compleet oplost in water. Heeft geen smaak, kan dus ook door je glaasje sap of koffie. Het is 100% 'wheat dextrin' en suiker en glutenvrij.
Mochten mensen nog zoeken naar Psylliumvezels ( zonder suiker of zoetstoffen) dan kan ik die van Vitals aanbevelen. Hij is nog biologisch ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven