Gezondheid alle pijlers

Pukkel op schaamlip

08-11-2016 18:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Ik heb sinds vanmorgen een soort van pukkel op mijn schaamlip. Vanmorgen niet veel tijd en aandacht aan besteed maar het schuurde wel vervelend. Net tijdens het douchen kwam er veel pus en etter uit. Meer als bij een gewone puist en het is ook veel groter. En het voelt ook soort van hard. Wat kan ik doen om dat geschuur te voorkomen en hoe gaat ie wat sneller weg?
Niks en niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Wat lossere kleding, niet fietsen
Ik heb daar ooit een steenpuist gehad, heel pijnlijk.

Bij mij hielp het om er een nat, warm washandje tegenaan te leggen (maar dat kan natuurlijk niet de hele dag)
Tegen dat geschuur helpt niks en hij gaat nergens snel van weg.

Zijn vervelende puisten.
Geen strakke panty's kan schelen, net als een simpele katoenen onderbroek.. maar verder.
en goed schoon houden
quote:Livva99 schreef op 08 november 2016 @ 19:26:

Soaaaaaa
.

Soaauaaaa

Oh, misschien weet je het niet, maar je moet voor het forum boven de 16 zijn.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n kinderachtige reactie geplaatst wordt door een volwassen vrouw.

TO, misschien inderdaad een puist, of een ingegroeid haartje.

Beide pijnlijk maar als hij open is dan is het meestal met een dag of 2 wel weg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Soaaaaaa Kan van alles zijn hoor. Ingegroeide haar, pukkel die meer is gaan ontsteken, je kan zelfs acne krijgen op je schaamlippen.
Summerdance; Helemaal mee eens.
quote:Bosbessen schreef op 08 november 2016 @ 19:37:

Summerdance; Helemaal mee eens.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kan van alles zijn en vaak niet zoveel aan te doen. Alhoewel ik een aantal maanden terug hetzelfde had en het ging maar niet weg, heb toen bij de HA pukkel open laten snijden. Ook zo gedaan.
quote:Summerdance schreef op 08 november 2016 @ 19:40:

[...]

Mosterd bij de bitterbal?
Proberen om het zoveel mogelijk te ontzien. Veel rokken dragen, dat schuurt niet. En 's avonds zou je er wat honing op kunnen smeren, dat schijnt te helpen om de puist sneller te laten 'rijpen'.
Goed schoonhouden en Sudo crème smeren is het eerste wat bij mij opkomt. En luchtige kleding en katoenen ondergoed dragen.

Ik zou het wel even in de gaten houden en desnoods even de HA bellen als je er veel last van hebt.
Goed uitspoelen met de douchekop, wijde onderbroek en joggingbroek aan. Dit soort ontstekingen zijn pijnlijk, maar het is al open en dan heelt het heel snel. Morgen zal je al een stuk minder last hebben.

Liever niets erop smeren, het versnelt de genezing echt niet en geeft ook meer risico op ontsteking
Ik heb nu een lekkere wijde broek aan en loop heel dom door het huis heen zodat het niet schuurt. morgen ochtend zal ik het nog even schoonspoelen voordat ik wegga. En ik denk toch even niet fietsen lijkt me niet heel erg fijn.
Sodawater! Dat was wat de huisarts mij adviseerde.

Supervervelend voor je!

Ik ken het inderdaad. Ik was ook ontzettend bang dat het een soa zou zijn oid.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
INderdaad niet dichtsmeren met zalfjes (sudocreme ook niet doen: dat helpt tegen vocht maar is niet specifiek voor ontstekingen en open wonden).

Je kan wel overwegen om een druppeltje teatree aan te brengen tegen de infectie.
trekzalf schijnt te helpen.

Maar van de mods moet ik zeggen ga naar je huisarts
de pukkel is gelukkig weer weg
quote:anoniem_pje_x schreef op 11 november 2016 @ 17:15:

de pukkel is gelukkig weer wegMooi..en dan wel vanaf nu op je hygiene gaan letten hé
quote:MRengine schreef op 14 november 2016 @ 18:58:

[...]

Mooi..en dan wel vanaf nu op je hygiene gaan letten héDat hoeft er echt niets mee te maken te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven