Putjes in nagels

maandag 5 mei 2014 om 10:41
Heb je eczeem, psoriasis of andere gezondheidsproblemen?
In al je nagels? Bijt je nagels of heb je slechte kunstnagels gehad?
Ik zou graag een foto willen zien.
Je kunt mij evt mailen op info@carolas.nl
In al je nagels? Bijt je nagels of heb je slechte kunstnagels gehad?
Ik zou graag een foto willen zien.
Je kunt mij evt mailen op info@carolas.nl
maandag 5 mei 2014 om 10:54

maandag 5 mei 2014 om 11:36
quote:bloempje86 schreef op 05 mei 2014 @ 10:50:
Ik heb wel eczeem idd! Maar dat heb ik eigenlijk mijn hele leven al. Soms is het weg, dan komt het weer voor langere tijd terug.
Ook bijt ik nagels, zou het hier aan kunnen liggen?
Ja. Kan aan allebei liggen. Maar ik denk meer aan de eczeem dan het bijten.
Eczeem kun je niet zoveel aan doen natuurlijk. Het bijten zou je kunnen proberen te stoppen ( ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan).
Wat tomatensaus ook zegt: met gellak kan je ze mooi egaliseren.
Dan zie je de putjes niet meer en heb je mooie verzorgde nagels.
Ik heb wel eczeem idd! Maar dat heb ik eigenlijk mijn hele leven al. Soms is het weg, dan komt het weer voor langere tijd terug.
Ook bijt ik nagels, zou het hier aan kunnen liggen?
Ja. Kan aan allebei liggen. Maar ik denk meer aan de eczeem dan het bijten.
Eczeem kun je niet zoveel aan doen natuurlijk. Het bijten zou je kunnen proberen te stoppen ( ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan).
Wat tomatensaus ook zegt: met gellak kan je ze mooi egaliseren.
Dan zie je de putjes niet meer en heb je mooie verzorgde nagels.

maandag 5 mei 2014 om 11:50
Mijn nagels zijn ook ribbelig met af en toe een putje, de ribbels zijn verticaal aar heb ook af en toe een horizontale bobbel zeg maar. Ik dacht dat dit vrij normaal was, en dat niemand echt egale nagels heeft?
Ik heb geen eczeem, psoriasis of dergelijke... Stoor me er ook niet erg aan trouwens maar door dit topic roeg ik me af of het dus toch niet zo normaal is.... Heb wel rosacea trouwens, maar weet niet of dat van invloed is op nagels?
Ik heb geen eczeem, psoriasis of dergelijke... Stoor me er ook niet erg aan trouwens maar door dit topic roeg ik me af of het dus toch niet zo normaal is.... Heb wel rosacea trouwens, maar weet niet of dat van invloed is op nagels?
maandag 5 mei 2014 om 12:14
Ik ben nu een half jaar gestopt met nagelbijten. Ik zie het nog steeds: de plekjes, streepjes e.d. Ze breken wel minder snel af als eerder. Als je verder goed voelt en goede lichamelijk in orde (denkt) te zitten, dan duurt het gewoon nog langer voordat het overgaat. Ik had eerder een onbehandelde chronische ziekte maar die is nu onder controle, ik zie dus geen reden om er 'iets' aan te doen. Ik lak braaf en vijl ze elke week.
maandag 5 mei 2014 om 17:33
Het kan ook trauma zijn (tussen de deur gehad, etc.) Nagels bijten
Het kan herstellen, soms zul je het altijd blijven zien. Wanneer je een wat dikkere base coat gebruikt egaliseert het ook al wat.
Wanneer het aan 10 nagels is, en je ook een huidaandoening o.i.d. hebt lijkt het me waarschijnlijker dat dat het is.
Het kan herstellen, soms zul je het altijd blijven zien. Wanneer je een wat dikkere base coat gebruikt egaliseert het ook al wat.
Wanneer het aan 10 nagels is, en je ook een huidaandoening o.i.d. hebt lijkt het me waarschijnlijker dat dat het is.